ارتقا خدمات الکترونیکی با توسعه اینترنت پرسرعت روستایی در روستاهای شهرستان اردبیل

جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستای وکیل آباد (سردابه) با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادستان و فرماندار شهرستان اردبیل برگزار شد.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در این جلسه با تشریح برنامه ها و اقدامات انجام شده در حوزه کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات ارتباطی توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان گفت: با پیگیری ها و تلاشهایی که در رابطه با افزایش تعداد نقاط دارای اینترنت پرسرعت در روستاهای استان انجام شد، تعداد روستاهایی که از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شده‌اند رشد چشمگیری داشته است.
مدیرکل ICT استان با ارائه گزارشی از وضعیت ارتباطی شهرستان اردبیل و روستای وکیل آباد از توابع دهستان سردابه گفت: روستای فوق از نظر پوشش تلفن همراه در وضعیت مطلوبی است و این روستا تحت پوشش ارتباطی شبکه همراه اول، ایرانسل و رایتل قرار دارد و پوشش تلفن همراه در نقاط مختلف روستا دارای وضعیت مطلوبی است.
وی با بیان این که تلاش برای افزایش دسترسی روستاییان به اینترنت پرسرعت ادامه دارد، گفت: خوشبختانه در روستای وکیل آباد نیز اینترنت پرسرعت روستایی برقرار شده است و روستاییان می توانند با خرید مودم و تجهیزات لازم از شرکت Hi-Web نسبت به استفاده از اینترنت پرسرعت روستایی اقدام کنند.
وی برنامه ریزی های آتی برای توسعه پوشش ارتباطی در شهرستان اردبیل را یادآور شده و افزود: در سال جدید به تعدادی از مناطق گردشگری اینترنت از طریق چتر wifi تخصیص داده می شود که روستای وکیل آباد نیز جز طرح برقراری پوشش چتر WIFI در شهرستان اردبیل است.
ناصر عتباتی، دادستان اردبیل، نیز در سخنانی ضمن تحسین فعالیت های مجموعه ICT استان با محوریت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اردبیل کاملا محسوس بوده و باید سعی شود تا دامنه خدمت رسانی به مردم عزیز را گسترش دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا