رونمایی از اولین استارتاپ حوزه سلامت استان ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در مراسم رونمایی از اولین استارتاپ حوزه سلامت استان گفت: این استارتاپ با هدف بسترسازی و توسعه خدمات در حوزه دیجیتال سلامت راه اندازی شده است.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، با حضور عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان از اولین استارتاپ حوزه سلامت ایلام که با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان راه اندازی شده است بهره برداری شد.

بیرامی در مراسم افتتاحیه این استارت آپ گفت: فرصت‌هایی که برای بازار سلامت در دنیا ایجاد شده باید بررسی و بومی سازی شوند و در حوزه های آموزش پزشکی، بهداشت عمومی و ارتقای آن و همچنین درمان، دارو و تجهیزات پزشکی فرصت های بسیار خوبی برای ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات و بیمه‌ها ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم می توانند در قرن ۲۱ راحت‌تر زندگی کنند و ما نباید در این زمینه کوتاهی کنیم افزود: امیدواریم با کمک تکنولوژی‌های روز و کسب و کارهای نوپا بتوانیم برای رفاه و آسایش مردم اقدامات موثری انجام دهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه چالشی که افراد در این استارت آپ ویکند با آن مواجه می‌شوند بزرگ و گسترده بودن ایده است گفت: راهکاری که من می توانم ارائه دهم این است که هرچه بیشتر ایده خود را ساده و ساده تر کنند تا تنها به یک هدف برسند که بتوانند موانع و مشکلات خود را سریع تر بشناسند تا در نهایت بتوانند این استارتاپ را سریع تر تجاری سازی کنند.

بیرامی با اشاره به چالشهای پیش روی ایده پردازان گفت: اگر ایده‌ی خود را روی کاغذ بنویسیم، درباره‌ی آن تحقیق کنیم و بدانیم دقیقا چه مشکلی را حل می‌کند تا بتوانیم به صورت شفاف این مشکل را توضیح دهیم و برای دیگران مشخص کنیم که این ایده جزبی‌ است یا کلی، بومی‌ست یا جهانی و این که اهمیت آن چقدر است، مهمترین راهکار برای ایده‌ پردازان است.

وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی در تمام حوزه ها خاطرنشان کرد:استارت آپ های حوزه صنعت بهداشت و سلامت، سال به سال در حال تغییر است و جهان با نوآوری های فناوری اطلاعات در عرصه پزشکی روبرو می شود. از مدیریت اطلاعات گرفته تا مشاوره آنلاین پزشکی و حتی جراحی از راه دور را در سطوح تخصصی و فوق تخصصی انجام می دهند، همه گوشه هایی از انقلاب فناوری اطلاعات در صنعت پزشکی است.

بیرامی با اشاره به بحث اشتغالزایی گفت: در گذشته اشتغال جوانان در این حوزه با مشکلاتی روبه رو بوده است اما به کمک وزارت بهداشت و توسعه استارت آپ‌ها و حمایت از مراکز شتاب دهنده‌ها می‌توانیم بازار جدیدی برای اکوسیستم نوآوری ایجاد کنیم.

در این جشنواره استارتاپی سه روزه بیش از ۷۰ ایده معرفی شدند که درمیان آنها سه ایده برگزیده معرفی و یک ایده شایسته تقدیر شناخته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا