کلاه هوشمندی که ارتباط انسان را با اسب‌ها نزدیک می‌کند (+عکس)

در این کلاه هوشمند از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده شده است تا سیستم داخلی آن رفتارهای اسب را بفهمد. اگر اسب در طول روز رفتاری خارج از عرف همیشگی و هر روز خود انجام دهد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک پیام هشدار دهنده به صاحب اسب ارسال می‌شود تا او در جریان قرار بگیرد.

موبنا – اسب‌ها که از آنها به عنوان حیوان نجیب یاد می‌شود شبیه سگ‌ها نیستند. زمانی که یکی از اسب‌ها ممکن است اطراف خانه پرسه بزند، شاید اسب دیگر تمام روز خود را در مرتع بگذراند. با این توضیح صاحب اسب چگونه باید از موقعیت جغرافیایی حیوان خود باخبر شود و از سلامت او اطمینان حاصل کند؟ گروهی از کارآفرینان سوئدی سیستم جدیدی را با نام «هوف‌استِپ» طراحی کردند تا به این مشکل پاسخ دهند.

«هوف‌استپ» در اصل یک دستگاه هوشمند محسوب می‌شود که شبیه به کلاه روی سر حیوان قرار می‌گیرد و ارتباط با صاحب اسب از این طریق برقرار می‌شود.

این کلاه سبک که مشکلی را برای اسب به وجود نمی‌آورد به گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس، قطب نما، واحد اندازه‌گیری داخلی شامل شتاب‌سنج و ژیروسکوپ، و یک ریزپردازنده مجهز شده است. با استفاده از سخت‌افزارهای مذکور به صورت همزمان و یکپارچه، صاحب اسب به راحتی می‌تواند در هر لحظه موقعیت جغرافیایی او را شناسایی کند و حرکت‌های سر اسب به صاحب او نشان می‌دهد که با چه سرعتی و در چه جهتی در حال حرکت است. داده‌های جمع آوری شده از طریق این کلاه الکترونیکی و هوشمند به صورت بی‌سیم مبتنی بر شبکه مخابراتی ۳G یا شبکه وای-فای به صاحب اصل منتقل می‌شوند و او می‌تواند از طریق اپلیکیشن موبایلی روی گوشی هوشمند آیفون یا اندروید تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را در اختیار بگیرد.

کلاه هوشمندی که ارتباط انسان را با اسب‌ها نزدیک می‌کند (+عکس)

در این کلاه هوشمند از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده شده است تا سیستم داخلی آن رفتارهای اسب را بفهمد. اگر اسب در طول روز رفتاری خارج از عرف همیشگی و هر روز خود انجام دهد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک پیام هشدار دهنده به صاحب اسب ارسال می‌شود تا او در جریان قرار بگیرد. این طور که طراحان این سیستم می‌گویند، فناوری مذکور قادر است اتفاقات مختلف از جمله قولنج، تورم، بارداری، زمان زایمان، استرس، کاهش سطح فعالیت‌های روزانه و … را در اسب تشخیص دهد.

همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد که هر زمان اپلیکیشن مربوطه را باز کنند، به صورت لحظه به لحظه آخرین موقعیت جغرافیایی اسب را در اختیار بگیرند و به طور دقیق متوجه شوند او در حال انجام چه کاری است. فعالیت‌های قابل تشخیص از جمله غذا خوردن، دویدن، خوابیدن، پیاده روی، سر و صدا کردن و … نیز در این کلاه هوشمند تشخیص داده می‌شود و کاربر می‌تواند اطلاعات مربوط به آنها را هم دریافت کند. علاوه بر این، اپلیکیشن مربوطه به گونه‌ای طراحی شده است که جدول مشخص را در اختیار صاحب اسب قرار می‌دهد و به او اعلام می‌کند حیوان در طول روز چه تغییرات رفتاری داشته است.

این کلاه هوشمند تنها ۱۴۹ گرم وزن دارد، به سیستم ضدآب و ضدگرد و غبار IP67 مجهز شده است، و با هر بار شارژ کامل به مدت ۳ ساعت می‌تواند تا ۲۱ روز انرژی را در خود نگه دارد. سیستم پردازش مرکزی آن با هر شارژ به صورت لحظه به لحظه کار می کند و این کلاه هوشمند می تواند به صورت مستقیم به پریز برق متصل شود یا از طریق ورودی یو‌اِس‌بی انرژی مورد نیاز خود را در اختیار بگیرد.

اگر شما هم جزء علاقمندان به اسب‌ها هستید و تصمیم گرفته‌اید یک مدل از این کلاه‌های هوشمند را برای حیوان خود خریداری کنید، بد نیست بدانید «هوف‌اِستپ» هم اکنون وارد مرکز توسعه طرح‌های «کیک‌استارتر» شده است و قرار است با قیمت نهایی ۵۰۰ دلار وارد بازار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا