پنجره واحد استارت‌آپ‌های فناوری اطلاعات راه‌اندازی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات، از راه‌اندازی پنجره واحد ارائه خدمات به شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌های حوزه فناوری اطلاعات در آینده نزدیک خبر داد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان یزد گفت: با مشارکت و همکاری معاونت علمی فناوری رییس جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و نظام صنفی رایانه ای کشور، پنجره واحد ارایه خدمات به استارت آپ های حوزه فناوری اطلاعات در دامنه ictstartups.ir راه اندازی خواهد شد.

ناظمی افزود: بروزرسانی و آماده‌سازی این درگاه که متعلق به مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارهای نوپای فاوا بود در حال انجام است و با آماده شدن بستر جدید، سایر دستگاه ها و دستگاه های محلی نیز می توانند خدمات خود را از این بستر ارایه کنند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین از اعلام نتایج فراخوان انتخاب کارگزارهای منطقه ای توانمندسازی نوآوری و کارآفرینی و معرفی آنها در اوایل سال آینده خبر داد و افزود: سرمایه گذاری خطرپذیر، برگزاری دمودی، رویدادها و نشست های آموزشی برای شرکت های نوپا از اهداف ایجاد این کارگزاری‌ها است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توانمندسازی زنان در محورهای اقتصاد، آموزش و بهداشت را از برنامه های این وزارت عنوان کرد و گفت: برای توانمندسازی اقتصادی و افزایش مشارکت اقتصادی زنان بویژه در روستاها در زمینه عرضه و فروش صنایع دستی، صنایع غذایی، بومگردی و گردشگری از طریق پلتفرم‌های مرتبط و آموزش برای استفاده از این ابزارها تلاش کرده‌ایم و تجربه کلپورگان در سیستان و بلوچستان و طرح پایلوت فیروزکوه و فراخوان ایده ها و مشارکت در توانمندسازی زنان در این منطقه در این راستا بوده است.

ناظمی با اشاره به گزارش زیست بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات استان یزد، این استان را در حوزه فناوری اطلاعات موفق دانست و با بیان ظرفیت ها، امکانات و حمایت های ممکن از طرف سازمان فناوری اطلاعات، آمادگی این سازمان را برای پیشبرد برنامه های استان اعلام کرد.

اکرم فداکار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، در ابتدای این نشست، به تشکیل و توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات استان یزد اشاره کرد و اجزای موجود و فعال این زیست‌بوم در استان در بخش‌های زیرساختی، سرمایه انسانی، تامین مالی، نهادهای پشتیبان، فرهنگ، و تحقیق و توسعه را معرفی نمود.

عضو شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان، فعالیت بیش از ۸۰ شرکت دانش‌بنیان در استان و سهم ۵۰ درصدی شرکت‌های فاوا از این تعداد، همچنین وجود ۷۰۰ کسب و کار اینترنتی دارای نماد اعتماد و ۵۵۰ تیم توسعه‌دهنده در کافه بازار را جزو سرمایه‌های انسانی استان دانست و میزان رشد آنها را در یک سال گذشته قابل توجه عنوان کرد.

علی زینی‌وند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، در بخش پایانی نشست، با ابراز خرسندی از عملکرد حوزه فناوری اطلاعات استان، هماهنگی و هم‌افزایی بین مدیران حوزه علم و فناوری را بسیار خوب دانست و نتایج آن را در ایجاد گفتمان نوآوری و کارآفرینی و موضوع اشتغال اثربخش ارزیابی کرد.

زینی‌وند با تشکر از حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی فناوری رییس جمهور از برنامه‌های استان، پیشنهاد تشکیل کمیسیون کسب‌وکارهای نوپا در دولت را بیان کرد و همکاری بیشتر مجلس برای اصلاح یا بروزرسانی قوانین یا تصویب قوانین جدید برای توسعه فناوری اطلاعات کشور در همسویی با روندهای فناوری دنیا را خواستار شد.

گفتنی است نشست شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان یزد، روز چهارشنبه، ۸ اسفندماه جاری، با حضور امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ علی زینی‌وند، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار؛ اکرم فداکار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و سایر اعضای شورا از مدیران و روسای دانشگاه یزد، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، منطقه ویژه علم و فناوری یزد، صندوق پژوهش و فناوری استان، مدیریت فناوری اطلاعات استانداری، اتاق بازرگانی، همچنین نمایندگانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و شرکت شهرک های صنعتی، به میزبانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا