دستاوردهای حوزه ICT پس از انقلاب موجب کاهش هزینه ها شده است

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان کرمان،با اشاره به گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: دستاوردهای حوزه ICT پس از انقلاب به صورت هدفمند موجب کاهش شکاف دیجیتالی و کاهش هزینه ها در ارائه خدمات به مردم شده است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان کرمان، مسعود الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: تجلی وفای به عهد، عزت و آزادی خواهی و ایثارگری سرشت مردم است که باخون خودهویت، استقلال و آزادی ایران و اسلام را در برابر هجمه ها و دشمن تضمین کردند.
وی گفت: در راستای شکاف دیجیتالی و رفع محرومیت زدایی، با همت مجموعه ICT در حال حاضر ۵۰۴۸ روستا دارای ارتباط و بیش از ۲۷۷۱روستا دراستان به اینترنت پرسرعت مجهز و زمینه دسترسی آزاد به اطلاعات برای مردم استان فراهم شده است.
الهامی همچنین از شروع پروژه اتصال روستاهای استان به شبکه پهن باند ثابت توسط فیبرنوری خبرداد و گفت: بخشی ازضریب تولید ناخالص ملی و نیز ضریب اشتغال استان به ضریب نفوذ پهن باند بستگی دارد که با تحقق این پروژه در استان بخش ICT قطعا در ارتقاء ضریب تولید ناخالص ملی تاثیر گذار است .
وی افزود: امیدواریم باتحقق پروژه توسعه پهن باند ثابت و نیز افزایش سرویس های دولت الکترونیک بتوانیم تاثیر بسزا و چشگمیری در رونق اقتصادی استان و افزایش GDP داشته باشیم.
الهامی مدیرکلICT افزود: افزایش ۴۸/۵برابری ظرفیت پهنای باند ورودی استان از ۱۴ گیگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت تدبیر و امید به ۶۸۰ گیگابیت بر ثانیه در حال حاضر به واسطه تلاش مدیران و متخصصان حوزه ict محقق شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا