سهولت ارائه خدمات به مردم با استاندارد سازی آدرس ها میسر است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به مزایای اجرای پروژه GNAF در کشور گفت: به اشتراک گذاری لایه های GIS دستگاه های اجرایی با هدف دسترسی به داده های مکانی در توسعه دولت الکترونیکی استان ضروری است.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در دومین جلسه کمیته فنی کارگروه دولت الکترونیکی با بیان اهمیت بررسی توسعه دولت الکترونیکی در همه ابعاد و به صورت متوازن در استان گفت: با توسعه زیرساخت های ارتباطی در شهر ها و روستاهای استان و در صورت توجه و برنامه ریزی همه دستگاه های اجرایی امکان بهره مندی آحاد مردم از خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و دولت الکترونیکی میسر می شود.

دلگیر افزود: با توجه به توسعه مناسب خدمات الکترونیکی در دستگاه های اجرایی در نقش تخصصی هر دستگاه، لزوم به اشتراک گذاری داده های دستگاه ها جهت ایجاد یکپارچگی افقی در دستگاه ها نیاز به برنامه ریزی داشته و با امکان سنجی فنی و اشتراک گذاری مناسب داده ها به نحوی که امنیت مد نظر دستگاه ها نیز تامین شود گام مهمی در توسعه متوازن دولت الکترونیکی در استان خواهد بود.

دبیر کارگروه دولت الکترونیکی استان تصریح کرد: با توجه به نقش اطلاعات مکانی در تصمیم گیری ها و ضرورت وجود نقشه های دقیق، آدرس ها و اطلاعات پارسل ها و غیره در توسعه دولت الکترونیکی کارآمد ، باید با دقت نظر به این موضوع پرداخته شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی با اشاره به مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات گفت: در مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات، داده های مکان محور مورد توجه بوده و شرکت پست در این حوزه با ارائه اطلاعات مکانی دقیق نقش مهمی را ایفا می کند.

دلگیر در ادامه با اشاره به نقش مهم شرکت پست در تولید و نگهداری آدرس ها و کدپستی خاطرنشان کرد: پایگاه نشانی ملی ژئوکد شده در استانداردسازی آدرس ها و آسان سازی دسترسی به اطلاعات نقشه ها و آدرس ها بر مبنای اطلاعات استاندارد و دقیق نقش کلیدی ایفا کرده و وجود این پایگاه داده در سهولت ارائه خدمات به مردم از طرف سازمانها و کسب و کارها بسیار ضروری است.

وی افزود: با توجه به وجود لایه ها و نقشه های مکان محور(GIS)در دستگاه های اجرایی به ویژه سازمان های ارائه دهنده خدمات به مردم، برای حصول سریع تر به نتیجه و استفاده حداکثری از منابع اطلاعاتی، امکان سنجی و برنامه ریزی برای اشتراک گذاری لایه های GIS دستگاه ها، کمک فراوانی به توسعه خدمات الکترونیکی داشته و دستگاه ها باید این موضوع را بررسی و راهکارها و پیشنهادات عملیاتی خود را به کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان ارائه دهند.

بر اساس این گزارش، کمیته فنی توسعه دولت الکترونیکی استان خراسان جنوبی، با مصوبه کارگروه استانی دولت الکترونیکی و با هدف بررسی فنی موضوعات مرتبط با توسعه دولت الکترونیکی با حضور نمایندگانی از دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها به ریاست مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به صورت ماهیانه برگزار می شود. در این جلسه نمایندگانی از حوزه های بهداشت، خدمات آموزش به منظور برررسی مسایل مرتبط با توسعه دولت الکترونیکی در استان خراسان جنوبی حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا