جلسه بررسی سامانه تجمیع قبوض خدماتی استان قم برگزار شد

جلسه بررسی سامانه تجمیع خدمات شرکت های آب، برق ،گاز، تلفن و شهرداری در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم برگزار شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، جلسه بررسی سامانه تجمیع خدمات به ریاست حسن هانی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان و مدیران فناوری اطلاعات سازمان‌های آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری و رییس ستاد شهر هوشمند استان قم و همچنین مدیران فناوری شرکت‌ها بهینه پردازش در خصوص سامانه تجمیع خدمات آب، برق و گاز تشکیل شد.
هانی در این جلسه با اعلام نمونه‌های مشابه موجود و استارت آپ های این حوزه گفت: این استارت آپ ها همگی از عدم جامعیت و پوشش تجمیع خدمات کاستی‌هایی داشتند و با توجه به اینکه هزینه‌های فرآیند قرائت، ارائه و چاپ قبوض سنگین است باید دنبال راهکار جامع در این حوزه بود.
در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت بهینه پردازش با اشاره به فعالیت‌های تخصصی و سامانه‌های تشکیل شده billing، سامانه ۲۰۰۰، پروژه MCBS پرداخت غیر حضوری تلفن ثابت با سامانه ۱۸۱۸ گفت: این سامانه در ۳۱ استان توسط گروه داده پردازان ناب انجام شده است.
مدیر عامل شرکت بهینه پردازش با معرفی برند پارس پرداز سرآمد این شرکت گفت: این محصول جدید قبض سبز (راهکار جامع خدمات غیر حضوری با محوریت قبض و پرداخت در قالب درگاه‌های متنوع به شرکت) نام دارد و از جمله مزایای این محصول، امکان استعلام آخرین بدهی، اعلام نتیجه پرداخت لحظه‌ای به سیستم‌های شرکت مخابراتی، امکان ایجاد سبد پرداخت قبض و پرداخت یکجا، مدیریت مصرف، اعلام رقم کارکرد کنتور (خوداظهاری) با روش OCR یا IVR، امکانات Promotion و مشاهده نموداری و گرافیکی مصارف است.
در پایان این جلسه هانی با اشاره به اینکه سامانه‌هایی مشابه از جمله قم یار در شهرداری موجود است از حاضران درخواست کرد راه حل‌های مد نظر خود را بیان کرده تا در نهایت با کمک شرکت بهینه پردازش، استان قم به عنوان استان پیشرو در حوزه سامانه تجمیع خدمات باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا