وضعیت استان فارس در حوزه فناوری اطلاعات مطلوب است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی در استان فارس، وضعیت استان را در حوزه فناوری اطلاعات مطلوب ارزیابی کرد و بخش از دستاوردهای این حوزه را تشریح کرد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب اسلامی در بوستان آزادی شیراز و در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در طول این ۴۰ سال، اظهار داشت: امروز بسیاری از خدماتی که در بحث پست داشتیم، به شکل الکترونیکی انجام می‌شود و خدمات در تمام عرصه‌ها قابل‌مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

وی افزود: برای نمونه در حوزه ارتباطات زمانی فکر نمی‌کردید که تصویر را به‌ صورت زنده داشته باشید اما امروز کاملاً این امکانات در دسترس تمام مردم است.

سهرابی با اشاره به توسعه شبکه پهن باند و فیبر نوری در این عرصه خاطرنشان کرد: با رشد فناوری، تغییرات وسیعی در ارتباطات به وجود آمد، تغییراتی که در تجارت، بانک داری، سلامت و گردشگری الکترونیکی کاملاً محسوس و در دو دهه قبل اتفاق افتاده است.

مدیرکل ICT فارس همچنین گفت: امروز دسترسی به اینترنت پرسرعت در استان فارس و در ۱۰۲ شهر و بیش از دو هزار روستا فراهم‌شده است که همین مسئله زمینه را برای کسب‌ و کارهای نوپا نیز فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درصدد این است تا در حوزه زیرساخت، شکاف دیجیتالی رابین شهر و روستا کاهش دهد، تصریح کرد: این مسئله موجب خواهد شد تا از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.

مدیر ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس خاطرنشان کرد: امروزه در کشور، استارت آپ ها رشد کرده و کسب‌ و کارهای نو ایجاد شده‌اند اما باید توجه داشته باشیم که متناسب با رشد تکنولوژی، نیاز به تغییر قوانین و مقررات نیز می‌باشد.

سهرابی افزود: رشد فناوری موجب شده که گاهی کسب‌ و کارهای نوین با موانعی برخورد می‌کند که دستگاه‌های اجرایی آن را نمی‌شناسند یا اینکه قوانین ضعف دارد و باید در این زمینه کار کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در مورد جایگاه استان فارس در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: در حوزه ارتباطات در مقایسه با استان‌های کوچک‌تر وضعیت خوبی نداریم و این به دلیل وسعت زیاد استان فارس است که ارائه خدمات را سخت کرده است گرچه در مقایسه با استان‌های هم‌طراز وضعیت مطلوب است و می‌توان گفت ما در کشور رتبه ۱۵ تا ۱۷ را داریم.

وی تصریح کرد: سیاست ما این است که با پر کردن شکاف‌ها بین روستا و شهر، این رتبه را کم کنیم.

سهرابی افزود: ما در استان فارس بیش از ۴ هزار روستا داریم و باید در حوزه زیرساخت آن کار کرد تا عقب‌ ماندگی‌ها جبران شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه در حوزه فناوری وضعیت استان فارس مطلوب است، خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای مختلف، مراکز رشد، شتاب‌ دهنده‌ها و رشد مراکز بخش خصوصی در استان فارس موجب شده که در این حوزه رتبه سوم را پس از تهران و خراسان رضوی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: استان فارس در حوزه کسب‌وکار و نرم‌افزارهای تولیدشده، رتبه دوم یا سوم و در حوزه اشتغال نیز رتبه دوم در کشور را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا