نمایشگاهی از الکتریکی های متفاوت! (+عکس)

در اسکیت های اکتون راکت از پیشرانه های الکتریکی برای به حرکت درآوردن شما استفاده شده است. مدل R-10 با برچسب قیمت ۶۹۹ دلار می تواند دامنه حرکت ۱۰ مایل را با یک بار شارژ کامل پوشش دهد.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور وسایل نقلیه الکتریکی دیگر محصولاتی غیر معمول و گران قیمت که توسط برخی شرکت های خاص معرفی می شوند و یا نمونه های کسل کننده با دامنه حرکت محدود محسوب نمی شوند. امروزه، برخی از روش های سرگرم کننده، نوآورانه و مقرون به صرفه تجربه نیروی محرکه الکتریکی از بسته بندی هایی کوچک که برای بازی، مصارف کاربردی و یا هر دو طراحی شده اند، سرچشمه می گیرند. در ادامه این مطلب برخی از این وسایل حمل و نقل الکتریکی جالب توجه را معرفی می کنیم.

آیکون E-Flyer II

نمایشگاهی از الکتریکی های متفاوت! (+عکس)

خط تولید آیکون شامل وسایل نقلیه کلاسیک می شود که به دقت بازطراحی و بازسازی شده اند. اخیرا با کمک شرکت وینتیج الکتریک که در زمینه تولید دوچرخه های الکتریکی فعال است، آیکون به کارگیری تخصص و مهارت های خود در بازار دوچرخه را مد نظر قرار داده است. آیکون E-Flyer II به وزن ۵۷ پوند بر پایه دوچرخه E-Tracker محصول وینتیج الکتریک شکل گرفته است. این دوچرخه الکتریکی توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۶ مایل در ساعت در حالت مسابقه ای را دارد. چرم کاری زیبا در بخش های مختلف و چراغ جلو LED که ظاهری کلاسیک دارد بر زیبایی های این محصول می افزایند. باتری آیکون E-Flyer II طی دو ساعت شارژ شده و از دامنه حرکت ۳۵ مایل سود می برد. قیمت پایه این دوچرخه برابر با ۵ هزار و ۶۹۵ دلار است.

دوچرخه Specialized Turbo S

نمایشگاهی از الکتریکی های متفاوت! (+عکس)

دوچرخه Specialized Turbo S یکی از جذاب‌ترین دوچرخه های الکتریکی موجود در بازار است که ادغام نیروی الکتریکی در یک دوچرخه را با موفقیت انجام داده است. البته دستیابی به این دوچرخه‌ی زیبا و کاربردی هزینه ای شش هزار دلاری به همراه خواهد داشت. دوچرخه Specialized Turbo S توانایی دستیابی به بیشینه سرعت ۲۷ مایل در ساعت در حالت کمکی تمام توربو را دارد. همچنین، این دوچرخه دارای حالت قابل تنظیم “اکو” نیز است که نیروی مصرفی باتری را هرچه بیشتر مدیریت می کند.

اسکوتر Urb-E

نمایشگاهی از الکتریکی های متفاوت! (+عکس)

اسکوتر Urb-E یکی از هوشمندترین و عجیب‌ترین اسکوترهای موجود در بازار است. باتری این اسکوتر طی سه ساعت شارژ می شود و بر خلاف اندازه کوچک خود می تواند مسافت ۲۰ مایل را با یک بار شارژ کامل طی کند. اسکوتر Urb-E برچسب قیمت ۹۰۰ دلاری را یدک می کشد و برای مصارف شهری گزینه ای ایده آل است. این اسکوتر می تواند به بیشینه سرعت ۱۵ مایل در ساعت دست یابد. ویژگی جالب توجه اسکوتر Urb-E قابلیت جمع شدن آن است. این محصول به صورت دو چرخ و یا سه چرخ قابل سفارش است و حتی دارای یک نگهدارنده فنجان نیز است.

موتورسیکلت Zero S

نمایشگاهی از الکتریکی های متفاوت! (+عکس)

موتورسیکلت Zero S یکی از چهار محصول تولیدی شرکت زیرو موتورسایکلز محسوب می شود. این موتورسیکلت ۱۲ هزار ۹۹۵ دلاری تنها طی ۴.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و توانایی دستیابی به بیشینه سرعت ۹۵ مایل در ساعت را دارد. دامنه حرکت موتورسیکلت Zero S در شهر برابر با ۱۰۰ مایل و در بزرگراه برابر با ۶۰ مایل است. با سفارش باتری های ارتقا یافته که به صورت آپشن ارائه می شوند موتورسیکلت Zero S می تواند دامنه حرکت ۱۷۱ مایل در شهر و ۱۰۰ مایل در بزرگراه با سرعت پایدار ۵۵ مایل در ساعت را ثبت کند.

اسکیت بردهای Boosted Boards

نمایشگاهی از الکتریکی های متفاوت! (+عکس)

از دهه ۱۹۷۰، استفاده از پیشرانه های بنزینی کوچک در اسکیت بردها آغاز شد. نتیجه این اقدام محصولاتی جذاب اما سنگین و دست و پا گیر بود. اما شرکت بوستد بردز اسکیت بردی را ارائه کرده که می تواند مسافت شش مایل را با سرعت ۲۰ مایل در ساعت طی کرده و طی ۹۰ دقیقه نیز شارژ شود. بسته باتری لیتیوم فسفات این اسکیت برد نیرو را به موتورهای الکتریکی دو تایی که در عقب نصب شده اند، ارسال می کند. اسکیت سوار با استفاده از یک کنترل از راه دور می تواند سرعت و ترمز این اسکیت برد را کنترل کند. اسکیت بردهای الکتریکی بوستد بردز تنها ۱۵ پوند وزن داشته و برچسب قیمت یک هزار و ۹۹۵ دلاری را یدک می کشند. طراحی ظاهری آنها نیز جذاب‌تر و جمع و جورتر از اسکیت بردهای موتوردار پیشین است.

اسکیت برد ماربل

نمایشگاهی از الکتریکی های متفاوت! (+عکس)

اسکیت بردهای الکتریکی ماربل توانایی دستیابی به بیشینه سرعت ۲۵ مایل در ساعت را داشته و تنها ۹.۹ پوند وزن دارند. استفاده از فیبر کربن و کولار در ساخت این اسکیت برد عامل کلیدی در کاهش وزن آن بوده است. با یک بار شارژ کامل اسکیت برد ماربل می تواند مسافت ۱۰ مایل را طی کند. 

موتورسیکلت لایتنینگ سوپربایک

نمایشگاهی از الکتریکی های متفاوت! (+عکس)

لایتنینگ سوپربایک سریع‌ترین موتورسیکلت الکتریکی تولیدی جهان است که دستیابی به بیشینه سرعت ۲۱۸.۶۳۷ مایل در ساعت را ثبت کرده است. مدل تولید محدود لایتنینگ LS-218 – تنها ۴۵ دستگاه از آنها ساخته شد – از فناوری های سوپربایک های پیشرفته مانند سیستم تعلیق شرکت Ohlins، چرخ های منیزیمی شرکت Marchesini و ترمزهای شرکت برمبو سود می برند. این موتورسیکلت الکتریکی توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار نیرو را دارد و دامنه حرکت آن با یک بار شارژ کامل برابر با ۱۰۰ مایل است. بسته باتری ارتقا یافته که به صورت آپشن ارائه می شود دامنه حرکت آن را به ۱۸۰ مایل می رساند اما بر وزن ۴۹۵ پوندی این موتورسیکلت می افزاید. به گفته لایتننینگ، این موتورسیکلت با خروجی برق ۲۴۰ ولت طی دو ساعت شارژ می شود. با توجه به برچسب قیمت ۴۰ هزار دلاری لایتنینگ سوپربایک گزینه ارزانی نیست اما موتورسیکلت های الکتریکی چندانی توانایی ارائه عملکردی مشابه با این محصول را ندارند.

اسنوبرد Leiftech Technologies

نمایشگاهی از الکتریکی های متفاوت! (+عکس)

اسنوبرد Leiftech Technologies یکی از جذاب‌ترین و عجیب‌ترین وسایل نقلیه الکتریکی است. این محصول دارای دو چرخ مرکزی الکتریکی است که اسکیت را به حرکت درآورده و چهار چرخ دیگر امکان کنترل حرکت را فراهم می کنند که حالتی اسنوبردگونه به آن می دهند. این اسنوبرد می تواند به بیشینه سرعت ۲۰ مایل در ساعت رسیده و با یک بار شارژ کامل مسافت ۸ مایل را طی کند. کنترل سرعت آن با استفاده از یک کنترل از راه دور بی سیم صورت می گیرد. شرکت Leif برچسب قیمت یک هزار و ۳۰۰ دلاری را برای این محصول نوآورانه در نظر گرفته است.

موتورسیکلت برامو ایمپالس R

نمایشگاهی از الکتریکی های متفاوت! (+عکس)

برامو ایمپالس R با برچسب قیمت ۱۸ هزار و ۹۹۵ دلاری نخستین موتورسیکلت الکتریکی مجهز به جعبه دنده شش سرعته در جهان محسوب می شود. این موتورسیکلت توانایی دستیابی به بیشینه سرعت ۱۱۰ مایل در ساعت را دارد و به سیستم تعلیق موتورسیکلت های اسپرت و ترمزهای برمبو مجهز شده است. به گفته شرکت برامو، ایمپالس R از دامنه حرکت ۱۳۰ مایل در شهر و تقریبا ۶۰ مایل در بزرگراه پیش از خالی شدن شارژ باتری برخوردار است.

اسکیت های اکتون راکت

نمایشگاهی از الکتریکی های متفاوت! (+عکس)

در اسکیت های اکتون راکت از پیشرانه های الکتریکی برای به حرکت درآوردن شما استفاده شده است. مدل R-10  با برچسب قیمت ۶۹۹ دلار می تواند دامنه حرکت ۱۰ مایل را با یک بار شارژ کامل پوشش دهد. اسکیت های اکتون راکت توانایی دستیابی به بیشینه سرعت ۱۲ مایل در ساعت را داشته و از بسته باتری یون لیتیوم سود می برند. برای شارژ باتری به یک ساعت و سی دقیقه تا دو ساعت زمان نیاز است و هر یک از اسکیت ها هفت پوند وزن دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا