عرضه نخستین کارت حافظه اس‌دی یک ترابایتی با قیمت ۵۰۰ دلار (+عکس)

این محصول در «کلاس ۱۰» خانواده کارت‌های حافظه طبقه‌بندی می‌شود و به فناوری یواچ‌اس-۱ مجهز شده است تا بتواند سرعت خواندن داده‌هایی که در آن ذخیره شده است را به ۹۵ مگابایت بر ثانیه برساند.

موبنا – این روزها انواع مختلف دوربین‌های دیجیتالی با توان بالا روانه بازار می‌شوند و بیشتر آنها امکان تصویربرداری با کیفیت ۴ هزار پیکسلی یواچ‌دی و همچنین ضبط تصاویر ویدیویی ۳۶۰ درجه را برای کاربران فراهم می‌کنند. این قابلیت‌ها نیازمند آن است که کاربر داخل دوربین دیجیتالی خود حافظه کافی برای ذخیره تصاویر را در اختیار داشته باشد و بتواند مجموعه داده‌های مورد نیاز خود را به صورت ایمن در اختیار بگیرد. شرکت لکسار که از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم جانبی الکترونیکی در جهان محسوب می‌شود برای حل مشکل مذکور راه حل جدید ارایه کرده است و کارت حافظه جدید آنها موسوم به «پروفشنال ۶۳۳ایکس اس‌دی‌ایکس‌سی یو‌اچ‌اس-۱» قادر است معادل یک ترابایت اطلاعات کاربران را در فضای کوچک ذخیره کند.

شرکت لکسار که با معرفی کارت حافظه یک ترابایتی تحول بزرگ را در این زمینه باعث شده است توضیح داد این محصول را در خانواده کارت‌های حافظه اس‌دی‌ایکس‌سی عرضه کشده است تا بالاترین ظرفیت حافظه جانبی برای دوربین‌های دیجیتالی اچ‌دی و دوربین‌های دیجیتالی سه بعدی عرضه شود.

این محصول در «کلاس ۱۰» خانواده کارت‌های حافظه طبقه‌بندی می‌شود و به فناوری یواچ‌اس-۱ مجهز شده است تا بتواند سرعت خواندن داده‌هایی که در آن ذخیره شده است را به ۹۵ مگابایت بر ثانیه برساند. در این میان فناوری وی۳۰/یو۳ که برای این کارت حافظه در نظر گرفته شده است امکان ذخیره اطلاعات با حداقل سرعت ۳۰ مگابایت بر ثانیه را روی آن فراهم می‌کند. این سرعت دریافت و انتقال داده برای ذخیره تصاویر ویدیویی ۴ هزار پیکسلی بسیار مناسب است و همچنین به کاربران کمک می‌کند عکس‌های مبتنی بر فرمت آر‌اِی‌دبلیو را با حداکثر سرعت در اختیار بگیرند.

کارت حافظه ۶۳۳ایکس از هم اکنون وارد بازار شده است و شرکت سازنده قیمت این حافظه جانبی با ظرفیت یک ترابایت را ۵۰۰ دلار اعلام کرده است. بد نیست بدانید پیش ازاین شرکت ساندیسک در سال ۲۰۱۶ میلادی کارت حافظه مشابه با نام «اکستریم پرو» را با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت عرضه کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا