تولید بزرگ‌ترین موتور هواپیمای جهان (+عکس)

شرکت هواپیماسازی بوئینگ بزرگ‌ترین موتور هواپیمای جهان را برای نصب بر روی یک هواپیمای بوئینگ مدل ۷۷۷ ایکس تولید کرده است.

موبنا – این موتور از نوع فنجت است و دو تای آن در دو طرف هواپیمای مذکور نصب می شود.
تولید هواپیمای مذکور در رنتون واشنگتن هنوز ادامه دارد و شرکت جنرال الکتریک نیز در این زمینه با بوئینگ همکاری دارد. انتظار می رود پرواز با هواپیمای مذکور در اواخر سال ۲۰۱۹ ممکن شود.
ساخت نمونه اولیه هواپیمای بوئینگ ۷۷۷X از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است. هواپیماهای پهن پیکر مذکور برای طی کردن مسافت های طولانی به کار گرفته می شود و موتورهای آنها نه تنها بزرگ‌ترین موتورهای هواپیماهای جت محسوب می‌شوند، بلکه از نظر کارآیی نیز مقرون به صرفه ترین موتورهای هواپیماهای جهان هستند.

تولید بزرگ‌ترین موتور هواپیمای جهان (+عکس)

قرار است اولین بوئینگ مجهز به موتورهای یادشده برای پرواز از نیویورک به سنگاپور به کار گرفته شود. حداقل قیمت چنین هواپیمایی ۳۵۰ میلیون دلار خواهد بود و این هواپیما قادر به طی مسافتی ۱۶۱۰۰ کیلومتری می باشد. تعداد مسافران چنین هواپیمایی بین ۳۵۰ و ۴۲۵نفر است. مجموع طول بال هواپیمای ۷۷۷X به ۷۲ متر می رسد.
بخشی از اجزای این موتور هواپیمای جدید با چاپگر سه بعدی تهیه شده و این کار هم موجب کاهش هزینه های تولید و هو باعث کاهش وزن موتور می شود.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا