۶ ایمیل که برای پرورش سرنخ های خود باید آن ها را ارسال کنید

آیا می دانید تنها ۲۵ درصد از مشتریان شما آماده انجام خرید هستند؟ این رقم را بگذارید در کنار اینکه ۵۰ درصد از مشتریان، واجد شرایط خرید محصول شما بوده اما هنوز برای خرید آماده نشده اند.

موبنا – برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتری بالفعل چه کاری باید انجام داد؟ بله درست است، پرورش سرنخ! در واقع تحقیقات نشان می دهند که ایمیل های پرورش سرنخ، میزان نرخ بازگشت سرمایه را حدود ۸ درصد افزایش می دهند. این درحالی ست که ایمیل های معمولی تنها ۳ درصد بازدید می گیرند.

این عدد بسیار دلگرم کننده است، اما از کجا باید شروع کرد؟ اگر به شروع یا بهبود کمپین ها ی پرورش سرنخ تان علاقه دارید، مطمئن باشید که این ۶ نوع ایمیل به شما کمک می کنند تا سریع تر سرنخ را به کانال فروش هدایت کرده و به افراد خوش شانس دیگری که آماده فروش هستند ملحق شوید.

۱. ایمیل های آموزشی

اگر قرار باشد تنها یک ایمیل ارسال کنید، بهتر است آن ایمیل یک ایمیل آموزشی باشد. آموزش مشتریان یک قدم مهم در قطعی کردن فروش و یکی از آسان ترین راه ها برای کوتاه کردن چرخه فروش است. از آگاهی سرنخ برای نشان دادن ارزش خودتان استفاده کنید و چیزهایی که دوست دارند بدانند را به آنها آموزش دهید. آنها قبلا چه چیزهایی را دانلود کرده بودند؟ کدام صفحات سایت شما را بیشتر بازدید می کنند؟ درباره چه کسی و چه چیزی بیشتر توییت می نویسند؟ اگر با آنها صحبت کرده اید بگویید، مشکلات آنها چیست؟ در هر ایمیل روی یک موضوع تمرکز کنید و در طول چرخه فروش تمام مطالب را به مشتریان آموزش دهید. به خاطر داشته باشید که در ایمیل هایتان نباید به طور واضح از فروش صحبت نکنید، بلکه باید مشتری را متقاعد کنید که محصول شما همان چیزی است که به او کمک می کند.

۲. ایمیل هایی که برای شما ارتباط دو طرفه ایجاد می کنند

راه های زیادی وجود دارد که شما و مشتری تان را با یکدیگر مرتبط می سازند و بهترین فرصت ها برای نزدیک شدن به فروش را در اختیارتان قرار می دهند. آنها را با ارسال ایمیل های پرورش سرنخ به اشتراک مطالب وبلاگ، اتصال به لینکدین، فالو توییتر و یا هر شبکه اجتماعی دیگر دعوت کنید. هرچه راه های ارتباطی بیشتری با یکدیگر داشته باشید، بیشتر می توانید به زندگی روزمره یکدیگر نزدیک شوید و موقعیت های طلایی برای تحت تاثیر قراردادن مشتری با محتوا، راه حل ها و برندتان پیدا کنید.

۳. ایمیل هایی که پیشنهادات شما را ارائه می دهند

شما یک محتوا تولید کرده اید و یک نیروی فروش ساخته اید. از آن برای پرورش سرنخ هایتان استفاده کنید! با ارسال پیشنهاداتی که مطابق با سطح مشتری در چرخه فروش هستند، برایشان فرصت تغییر ایجاد کنید. به عنوان مثال، مشتریانی که فقط مخاطب وبلاگ شما هستند احتمالا هنوز در بالای قیف فروش قرار دارند؛ شما باید بفهمید که به چه موضوعی علاقه مند هستند و اگر پتانسیلش را دارند آنها را به مشتری تبدیل کنید. بنابراین برای آنها ایمیلی با عنوان «یک پیشنهاد رایگان» ارسال نکنید، درعوض، نگاهی به رفتار آنها در سایت یا وبلاگ خود بیندازید و ببینید آنها به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارند و با چه پیشنهاداتی می توان آنها را پرورش داد. زمانی که آنها بیشتر با شما و وبلاگ تان درگیر شوند، به آسانی می توان اطلاعاتی برای ارسال پیشنهادات هدفمندتر و هدایتشان به پایین قیف فروش استفاده کرد.

۴. ایمیل هایی برای کمک به بهبود آنها

شما چه یک شرکت B2B باشید و چه B2C، باید به دنبال چیزی بگردید که مشتری تان به آن نیاز دارد. ایمیل هایی ارسال کنید که در مورد هدف های شخصی صحبت می کنند. موقعیت این ایمیل ها را پیرامونROI (بازگشت سرمایه) قرار دهید، کاری کنید تا آنها رییس شان را به کاری متقاعد کنند، ارتقا پیدا کنند، دوستان و خانواده را تحت تاثیر قرار دهند، وزن شان را کم کنند یا هر چیز دیگری که مشتری تان را هرروز تحت تاثیر قرار می دهد. مدعی شوید کسی هستید که می تواند زندگی آنها را بهبود ببخشد و خودتان را طوری معرفی کنید که به شما اعتماد کنند، این همان چیزی است که برای جلب مشتری نیاز دارید.

۵. ایمیل هایی که دوباره فعال می شوند

اگر یکی از مشتریان از نقشه شما جدا افتاده باشد- – یعنی یا به ندرت ایمیل های شما را باز می کند و یا به تیم فروش شما پاسخ نمی دهد- – برای آنها مطلبی ارسال کنید که دوباره درگیر شرکت شما شوند. مردم دوست دارند بازخورد کار خود را ببینند، درنتیجه از مشترکین خود درمورد چیزهایی همچون تعداد دفعات ارسال ایمیل، کیفیت محتوا و اهمیت موضوع سوال کنید تا متوجه شوید چه چیزی را می توانید متناسب با نیاز آنها تغییر دهید.

بهترین حالت: شما دانش کافی برای سفارشی کردن ایمیل های مشتریان تان را پیدا کرده اید.

بدترین حالت:مشتری شما نه واکنش نشان می دهد و نه پاسخ می دهد و یا طبق یک مکانیسم اقدام به پاک کردن لیست پیام هایش می کند.این کار فقط به شما کمک می کند که او را از لیست سرنخ ها حذف کنید و هیچ سودی برای محصول و یا خدمات شما نخواهد داشت.

۶. ایمیل هایی که شخصی هستند

هر یک از ایمیل های پرورش سرنخ باید شخصی سازی شوند- – که با رفتار و فعالیت های مشتری شما متناسب شوند- – هرچند بعضی از آنها شخصی سازی شده هستند. همه ایمیل های سرنخ نباید اتوماتیک ارسال شوند؛ به خارج از مسیر پرورش سرنخ نیز فکر کنید و به یک ایمیل از جانب خودتان یا یکی از اعضای تیم فروش و یا حتی یک پشتیبان فروش که کمک می کند شما به فروشتان نزدیکتر شوید، بیندیشید. این امر به خصوص زمانی که به پایان چرخه فروش نزدیک شده اید برای کمک به مشتری، مناسب است.

به عنوان مثال، آیا مشتری فرصت شما برای محصول تان هیجان زده است اما بر یک جنبه اجرایی مثل چرخه حسابرسی تمرکز دارد؟ آیا حسابدار داخلی شما برای مشتری تان ایمیل ارسال کرده و او را به مکالمه دعوت کرده است؟ یا شاید برخی از جنبه های فنی محصول شما هنوز نگران کننده هستند. آیا مدیر تولید شما ایمیل های اعتراضی از جانب مشتریان دریافت می کند؟ چنین تماس های شخصی می تواند به پیشروی مشتری در آخرین مراحل چرخه فروش کمک کنند و باعث شوند شرکت شما به بالاتر از سطح مشتریان برسد.

در حال حاضر چه نوع از ایمیل های پرورش سرنخ در حال ارسال هستند و کدام موضوعات به بهترین شکل عمل می کنند؟

 منبع: آکادمی فروش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا