هلی‌کوپتر ارتش آمریکا مخصوص سال ۲۰۳۰ میلادی (+عکس)

این هلی‌کوپتر SB>1 Defiant نام دارد که در اصل یک هلی‌کوپتر در کلاس متوسط محسوب می‌شود که نسل آتی فناوری پرواز عمودی از روی زمین را در خود جا داده است و مبتنی بر پلتفرم X2 سیکورسکای ساخته شده است.

موبنا – دو شرکت سیکورسکای و بوئینگ از مدت‌ها قبل همکاری‌های گسترده‌ای را برای تولید هلی‌کوپترهای پرسرعت، دوربرد و با قابلیت مانورپذیری بالا در عرصه نظامی آغاز کردند و هم اکنون نخستین تصاویر از محصول مشترک آنها منتشر شده است که نشان می‌دهد این هلی‌کوپتر متفاوت و پرقدرت در دهه ۲۰۳۰ میلادی وارد ارتش آمریکا شود.

این هلی‌کوپتر SB>1 Defiant نام دارد که در اصل یک هلی‌کوپتر در کلاس متوسط محسوب می‌شود که نسل آتی فناوری پرواز عمودی از روی زمین را در خود جا داده است و مبتنی بر پلتفرم X2 سیکورسکای ساخته شده است. این چرخ‌بال دو تیغه چرخشی را در قسمت فوقانی خود شامل می‌شود و پروانه عمودی متصل به دم در راستای بدنه برای آن حذف شده است تا بتوان اندازه تیغه‌های اصلی را بزرگتر به کار برد. استفاده از تیغه پشتی هلی‌کوپتر محدودیت پرواز با حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را برای آنها ایجاد کرده بود که این محصول آن را کنار گذاشته است.

این هلی‌کوپتر در عوض در قسمت انتهای بدنه دو بال کوچک و یک پروانه عمودی مخالف جهت بدنه را شامل می‌شود که آن را مشابه پروانه موجود در هواپیماهای ملخی می‌دانند. دو تیغه بالابر هلی‌کوپتر نیز طراحی متفاوتی را شامل می‌شوند. در شرایطی که هیچ بادی در محیط نمی‌وزد تیغه بالایی هلی‌کوپتر مبتنی بر محور مرکزی نیروی کافی برای بلند شدن از زمین را تامین می‌کند. با این وجود زمانی که شما با این هلی‌کوپتر اقدام به حرکت به سمت جلو می‌کنید تا بر اساس آن هوا شکافته شود، دو تیغه به صورت همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرند تا توان بیشتر در مقابل جریان باد ایجاد شود. در هلی‌کوپترهای امروزی این نوع چرخش باعث بهم زدن تعادل آنها می‌شود و با این وجود نوع طراحی دم و تیغه انتهایی به گونه‌ای است که می‌تواند تعادل هلی‌کوپتر را در آسمان برقرار کند.

هلی‌کوپتر ارتش آمریکا مخصوص سال 2030 میلادی (+عکس)

فناوری سیکورسکای دو پروانه چرخشی با جهت مخالف یکدیگر را در قسمت فوقانی هلی‌کوپتر تعبیه کرده است که در اصل در جهت مخالف یکدیگر به چرخش درمی‌آیند و به جز برقراری تعادل هنگام بلند شدن هلی‌کوپتر از زمین، کمک می‌کنند این وسیله نقلیه هوایی با سرعت بالاتر حرکت کند و حتی گفته می‌شود که حداکثر سرعت آن به دو برابر هلی‌کوپیترهای امروزی می‌رسد.

این فناوری موجب شده است نیاز هلی‌کوپتر به پروانه عمودی انتهایی در راستای دم برطرف شود، زیرا مدیریت اصلی نیرو و تعادل در این هلی‌کوپتر به پروانه‌های بالایی واگذار شده است. هلی‌کوپتر SB>1 Defiant به گونه ای طراحی شده است که در هنگام صعود هیچ گونه نیاز برای حرکت به جلو ندارد و می‌تواند با سرعت بالا از زمین بلند شود و در مسیر حرکت خود قرار بگیرد. زمانی که این هلی‌کوپتر با سرعت بالا پرواز می‌کند، پروانه انتهایی آن و بال‌های کوچکی که در قسمت دم تعبیه شده‌اند امکان کنترل آسان را فراهم می‌کنند و قدرت مانورپذیری بالا را در اختیار راننده می‌گذارند.

زمانی که این هلی‌کوپتر به صورت رسمی وارد ارتش آمریکا شود امکان جابه‌جایی ۴ خدمه اصلی به همراه ۱۲ سرنشین را فراهم می‌کند و البته طراحی آن به گونه‌ای است که می‌تواند انواع تجهیزات و وسایل نقلیه نظامی را با خود حمل کند. دو شرکت بوئینگ و سیکورسکای هنوز توضیحات بیشتری در مورد این محصول منتشر نکرده‌اند و قرار است پس از انجام پروازهای آزمایشی اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا