پرچمدارانی برای تمام دوران! (+عکس)

برندهای اروپایی مانند دوکاتی و ب‌ام‌و از شرکت های پیشرو در زمینه ارائه فناوری های جدید محسوب می شوند در شرایطی که شرکت های ژاپنی و به طور ویژه هوندا در تلاش برای رشد سهم بازار خود با معرفی مدل های پایه و قیمت های مقرون به صرفه هستند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور بازار موتورسیکلت روند رو به رشدی را طی می کند. برندهای اروپایی مانند دوکاتی و ب‌ام‌و از شرکت های پیشرو در زمینه ارائه فناوری های جدید محسوب می شوند در شرایطی که شرکت های ژاپنی و به طور ویژه هوندا در تلاش برای رشد سهم بازار خود با معرفی مدل های پایه و قیمت های مقرون به صرفه هستند. اما برای امروز سفری معکوس در زمان خواهیم داشت تا با مراجعه به  لیست “سایکل ورلد” برترین های دنیای موتورسیکلت ۴ سال قبل را یکبار دیگر ملاقات کنیم، حقیقتا این ها محصولاتی هستند که هیچگاه اسیر زمان نخواهند بود!

بهترین موتورسیکلت کروزر: ایندین چیف کلاسیک

پرچمدارانی برای تمام دوران! (+عکس)

پولاریس، مالک ایندین محصولی جالب توجه را روانه بازار کرده که از پیشرانه تاندر استروک وی-توئین ۱۱۱ اینچ مکعبی نیرو می گیرد. این پیشرانه با هوا خنک شده و در بدنه آلومینیومی قرار دارد که ثبات و راحتی سواری مورد انتظار از یک موتورسیکلت کروزر را فراهم می کند. ایندین چیف کلاسیک مهندسی درجه یک در بخش های مختلف از پوشش چرخ جلو تا سیستم اگزوز به خوبی طراحی شده خود را به رخ رقبا می کشد.

بهترین موتورسیکلت اسپرت/استقامتی: کی‌تی‌ام ۵۰۰ EXC

پرچمدارانی برای تمام دوران! (+عکس)

این برای سومین سال متوالی بود که کی‌تی‌ام ۵۰۰ EXC این عنوان را به خود اختصاص داد که حاکی از فوق العاده بودن این مدل است. به نظر نمی رسد هیچ تولیدکننده دیگری قصد به چالش کشیدن این موتورسیکلت دوکاره برتر را داشته باشد. کی‌تی‌ام ۵۰۰ EXC مجهز به پیشرانه ۵۱۰ سی سی بوده و در پیست مسابقه توانایی های سیستم تعلیق خود را به خوبی نشان می دهد. با توجه به برچسب قیمت ۱۰,۰۹۹ دلاری، ۵۰۰ EXC گزینه ای ارزان قیمت نبوده اما آزادی رایگان به دست نمی آید.

بهترین موتورسیکلت اسپرت-تورینگ: ب‌ام‌و R1200RT

پرچمدارانی برای تمام دوران! (+عکس)

ب‌ام‌و R1200RT از یک پیشرانه باکسر که با آب خنک می شود، سود می برد. این مساله که ب‌ام‌و همواره در خط تولید اسپرت-تورر خود مدلی دارد که در برابر پیشرانه های توئین قرار می گیرد، جالب توجه است. به واسطه ۵۹ کیلوگرم وزن کمتر نسبت به مدل شش سیلندر K1600GT، ب‌ام‌و R1200RT در جاده های پر پیچ و خم از عملکرد خوبی برخوردار بوده و با محفظه های بار جانبی، محفظه بار قابل سفارش در قسمت بالا و بدنه آیرودینامیک برای طی مسافت های طولانی نیز گزینه ای فوق العاده است. دینامیک ESA، سیستم تعلیق نیمه فعال ب‌ام‌و، امنیت سواری با این موتورسیکلت را افزایش می دهد.

بهترین موتورسیکلت ماجراجویی: کی‌تی‌ام ۱۱۹۰ ادونچر

پرچمدارانی برای تمام دوران! (+عکس)

موتورسیکلت های کی‌تی‌ام در این بخش از زمان عرضه مدل ۹۵۰ ادونچر در سال ۲۰۰۳ که با الهام از موتورسیکلت مورد استفاده در مسابقات داکار طراحی شده بود تا به امروز بهبود یافته اند. در حقیقت، مدل جدید ۱۱۹۰ ادونچر بدون آن که قابلیت های خارج جاده ای را قربانی کند به راحتی می تواند به عنوان یک موتورسیکلت خیابانی نیز استفاده شود. کی‌تی‌ام کنترل کشش و سیستم ABS را برای کسب حداکثر اثربخشی در خیابان و خارج جاده با چند لمس ساده یک دکمه ارتقا داده است.

بهترین موتورسیکلت استاندارد: ب‌ام‌و S1000R

پرچمدارانی برای تمام دوران! (+عکس)

تنها با چند لمس یک دکمه می توانید پیشرانه چهار سیلندر این موتورسیکلت را برای یک سواری هیجان انگیز و یا به عنوان وسیله حمل و نقل روزانه تنظیم کنید. ب‌ام‌و S1000R از طراحی ساده ای برخوردار بوده اما مجموعه الکترونیکی پیشرفته ای را در بدنه خود پنهان کرده است.

بهترین موتورسیکلت کلاس آزاد خیابانی: کی‌تی‌ام ۱۲۹۰ سوپر دوک R

پرچمدارانی برای تمام دوران! (+عکس)

پس از چند دقیقه سواری با کی‌تی‌ام ۱۲۹۰ سوپر دوک R عاشق آن خواهید شد. کی‌تی‌ام را به عنوان شرکتی نام آشنا در تولید موتورسیکلت های خارج جاده ای می شناسیم اما سوپر دوک R که به پیشرانه ۱۳۰۱ سی سی وی-توئین مجهز است توانایی تولید ۱۵۲ اسب بخار نیرو روی چرخ عقب را داشته و آسفالت خیابان را چنگ می زند. ترمزهای پیشرفته ضد قفل به همراه سیستم کنترل کشش استاندارد، گشتاور این هیولا را کنترل می کنند. به رغم طبیعت وحشی، کی‌تی‌ام این موتورسیکلت را برای استفاده روزانه بهینه سازی کرده است.

بهترین موتورسیکلت سوپربایک: دوکاتی ۱۱۹۹ سوپرلگرا

پرچمدارانی برای تمام دوران! (+عکس)

تا پیش از این، کمتر موتورسیکلت سوپربایکی همانند این دوکاتی دیده شده که وسیله ای مسابقه ای برای حضور در خیابان باشد. “سوپرلگرا” در زبان ایتالیایی به معنای “سبک وزن” است که متناسب وزن ۱۷۷ کیلوگرمی این موتورسیکلت است. شاسی منیزیمی و چرخ ها به همراه استفاده از تیتانیوم و فیبر کربن ظاهری عضلانی را برای دوکاتی ۱۱۹۹ سوپرلگرا به ارمغان آورده اند. پیشرانه وی-توئین این موتورسیکلت همانند یک جواهر بوده و ۱۹۰ اسب بخار نیرو را به چرخ عقب منتقل می کند.

بهترین موتورسیکلت تورینگ: ب‌ام‌و K1600GTL

پرچمدارانی برای تمام دوران! (+عکس)

سال ۲۰۱۴ برای چهارمین سال متوالی موتورسیکلت مجلل ب‌ام‌و K1600GTL این عنوان را به خود اختصاص داد. این تورر بزرگ دارای شاسی آلومینیومی و پیشرانه خطی است که همانند یک خودرو مسابقه ای غرش می کند. با توجه به فضای بار قابل توجه، سیستم تعلیق قابل تنظیم الکترونیکی، باد شکن بزرگ و تجربه سواری همانند موتورسیکلت های اسپرت، ب‌ام‌و K1600GTL در کلاس خود بی رقیب است.

بهترین موتورسیکلت خیابانی میان وزن: یاماها FZ-09

پرچمدارانی برای تمام دوران! (+عکس)

یاماها FZ-09 دارای پیشرانه سه سیلندر ۸۴۷ سی سی، وزن ۱۷۹ کیلوگرم (بدون سوخت) و سیستم تعلیقی که کار خود را به خوبی انجام می دهد، وسیله ای برای استفاده روزانه است. برچسب قیمت ۷,۹۹۰ دلاری یکی از امتیازات مثبت آن در نظر گرفته می شود و جای شگفتی نیست اگر در آینده شاهد ارائه محصولاتی مشابه با این یاماها از سوی شرکت های دیگر باشیم.

بهترین موتورسیکلت موتوکراس: کاوازاکی KX450F

پرچمدارانی برای تمام دوران! (+عکس)

کاوازاکی KX450F با نیروی قابل توجه و سیستم تعلیق برتر که پیشرو در کلاس خود است رقبای چندانی ندارد. “رایان ویلوپوتو”، پیروز مسابقات AMA سوپرکراس ۲۰۱۴، با یک دستگاه کاوازاکی KX450F بار دیگر به این مهم دست یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا