طراحی شهرهای مجازی سه بعدی با شبکه هوش مصنوعی (+فیلم و عکس)

پیشرفت فناوری طراحی شهرهای سه بعدی را برای استفاده در دنیای رایانه تسهیل کرده و به تازگی روش هایی پیشرفته تر برای این کار نیز ابداع شده است.

موبنا – خلق دنیای مجازی با تمامی پیچیدگی ها و دقتی که نیازمند چنین اقداماتی است به استفاده از سخت افزارهای بسیار پیشرفته ای نیاز دارد و حالا متخصصان دانشگاه ان ویدیا با استفاده از سیستم های هوش مصنوعی موفق به طراحی یک شهر سه بعدی مبتنی بر واقعیت مجازی شده اند.

هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این سیستم با بررسی ویدئوهای معمولی می تواند ویدئوهای سه بعدی واقعیت مجازی دقیقی خلق کند که به طور کامل به نسخه اصلی و اولیه خود شباهت دارند.
الگوریتم به کار رفته برای طراحی این ویدئوها بسیار پیشرفته تر از الگوریتم های سنتی هوش مصنوعی هستند و می توانند خود را با حجم زیادی داده منطبق سازند.

طراحی شهرهای مجازی سه بعدی با شبکه هوش مصنوعی (+فیلم و عکس)

بدین منظور پردازنده های گرافیکی پیشرفته ای نیز طراحی شده که با دریافت داده های ویدئویی می توانند فایل های سه بعدی هوش مصنوعی استخراج کنند. رعایت رنگ، نور و بافت در این ویدئوهای تهیه شده هوش مصنوعی نیز کیفیت بالایی دارد.
از این فناوری می توان برای مدل سازی در صنایع مختلف، کارخانه های اتومبیل سازی، طراحی بازی، حوزه آموزش و غیره استفاده کرد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا