پخش اولین برنامه تلویزیونی ماهواره ای با کیفیت مافوق دقیق

چند شبکه تلویزیونی ژاپنی از امروز ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی پخش برنامه های خود با کیفیت مافوق دقیق را به شیوه ماهواره ای آغاز کرده اند.

موبنا – اگر چه پخش برنامه های تلویزیونی ماهواره ای با دقت ۴K از چند سال قبل آغاز شده، اما این اولین بار است که برنامه تلویزیونی ماهواره ای با دقت ۸K پخش می گردد.
پیش از این شبکه ان اچ کی ژاپن چند بار چنین برنامه هایی را به طور آزمایشی پخش کرده بود و هم اکنون نیز تنها یکی از برنامه های خود را با چنین دقتی و با خروجی صدای ۲۲.۲ پخش می کند.
یکی از برنامه های پخش شده بدین شیوه نسخه ای تازه از فیلم “۲۰۰۱: یک اودیسه فضایی” به کارگردانی استنلی کوبریک است. نسخه ۸K فیلم مذکور با استفاده از نسخه نگاتیو ۷۰ میلیمتری اصلی فیلم تهیه شده است.

پخش اولین برنامه تلویزیونی ماهواره ای با کیفیت مافوق دقیق

با توجه به اینکه بسیاری از مردم در ژاپن و سراسر جهان هنوز به گیرنده هایی با چنین دقت بالایی دسترسی ندارند، لذا تعداد افرادی که برنامه های مذکور را با کیفیت بالا مشاهده کرده اند، اندک است. شارپ به تازگی فروش تلویزیون های تازه خود را با این دقت اغاز کرده است که البته قیمت آنها بسیار بالا بوده و به ۶۶۰۰ دلار می رسد.
ژاپن پیش از این اعلام کرده بود که بازی های المپیک سال ۲۰۲۰ را با دقت و کیفیت ۸K پخش خواهد کرد و لذا به سرعت در حال فراهم آوردن زیرساخت های فنی لازم بدین منظور است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا