ابداع اپلیکیشنی که به بهبود کشاورزی کمک می‌کند

پژوهشگران دانشگاه “ام.آی.تی”، اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده‌اند که می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را برای بهبود کشاورزی ارائه دهد.

موبنا – بیش از دو سوم از فقیرترین افراد جهان در مزارع کوچکی زندگی می‌کنند که در نواحی روستایی کشورهای در حال توسعه قرار دارند.

بسیاری‌ از دشواری‌هایی که کشاورزان این مزارع از آنها رنج می‌برند، ناشی از مشکلات زنجیره تامین کشاورزی هستند. از آنجا که این کشاورزان قادر به گرفتن وام از بانک نیستند، مجبور می‌شوند از وام‌هایی با بهره بالا استفاده کنند.

آنها سرمایه لازم را با وام به دست می‌آورند اما در مورد پیش‌بینی آب و هوا، حمله آفت‌ها، کاربرد مواد مغذی مطلوب و قیمت کنونی بازار، اطلاعات کمی دارند. کشاورزان باید پیش از فاسد شدن محصولات، آنها را در بازه زمانی کوتاهی بفروشند اما اغلب به فروشندگان، دسترسی مستقیم ندارند؛ در نتیجه باید به واسطه‌هایی مراجعه کنند که از آنها وام گرفته‌اند.

یک استارتاپ آمریکایی موسوم به “ریکالت”(Ricult)، پلتفرمی ابداع کرده که می‌تواند بینش‌های لازم برای بهبود کار و محصول را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

کشاورزان می‌توانند با استفاده از این ابزار، ورودی‌هایی مانند دانه و کود را بررسی کنند، بر پیش‌بینی آب و هوا نظارت داشته باشند و مستقیما با فروشندگان محصولات کشاورزی ارتباط برقرار کنند. به علاوه، این اپلیکیشن با ارائه توصیه‌های لازم براساس آزمایش خاک، به افزایش محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

ابداع اپلیکیشنی که به بهبود کشاورزی کمک می‌کند

“اوکریت آناهالهاکا”(Aukrit Unahalekhaka)، از بنیانگذاران ریکالت گفت: کشاورزان کشورهای در حال توسعه، در قسمت پایین هرم اقتصادی قرار دارند؛ در نتیجه برای پیشرفت این کشورها و کاهش نابرابری، ابتدا باید بخش کشاورزی را تغییر داد.

استارتاپ ریکالت، با همکاری آناهالهاکا از تایلند و “عثمان جاوید”(Usman Javaid) از پاکستان بنیانگذاری شد. این دو نفر، به صورت جداگانه به ایده‌هایی در مورد استفاده از این فناوری رسیده بودند و قصد داشتند به کشاورزان کشور خود کمک کنند.

این دو پژوهشگر پس از ملاقات یکدیگر در دانشگاه “ام.آی.تی”(MIT)، با مطرح کردن موضوعاتی که در ذهن داشتند، دریافتند که وضعیت دشوار خرده کشاورزان، یک مشکل جهانی به شمار می‌رود؛ در نتیجه تصمیم گرفتند با یکدیگر همکاری کنند. آنها، آزمایش ویژگی‌های مورد نیاز را در مزارع نواحی شهری پاکستان و تایلند آغاز کردند.

ریکالت در حال حاضر، با تقریبا ۱۰ هزار کشاورز همکاری می‌کند و با ابداع این پلتفرم، تعداد کاربران دو برابر شده است. بنیانگذاران ریکالت پیش‌بینی می‌کنند این تعداد تا سال ۲۰۱۹، به بیش از ۱۰۰ هزار نفر برسد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا