علاقه عجیب انگلیسی ها به استفاده از تلویزیون سیاه و سفید

در حالی که تقریبا در اکثر نقاط جهان، استفاده از تلویزیون های سیاه و سفید کاملا منسوخ شده، در انگلیس هنوز هم افرادی پیدا می شوند که دوست دارند برنامه های تلویزیونی را بدین شیوه مشاهده کنند.

موبنا – بررسی های آماری نشان می دهد هنوز بیش از ۷۰۰۰ خانوار در این کشور زندگی می کنند که در خانه های آنها تنها یک تلویزیون سیاه و سفید برای مشاهده برنامه های مختلف وجود دارد.
بررسی های نهاد دولتی TV Licensing در این کشور، نشان می دهد علیرغم مهاجرت بسیاری از شهروندان به تلویزیون های فوق دقیق قابل اتصال به اینترنت هنوز اقلیت کوچکی به همان شیوه قدیمی تلویزیون نگاه می کنند.
بر اساس بررسی های سازمان مذکور تنها در لندن ۱۷۶۸ خانوار دارای تلویزیون سیاه و سفید هستند و در برخی شهرهای بزرگ دیگر این کشور نیز این مساله کماکان رایج است. به عنوان مثال در منچستر ۳۹۰ خانوار از تلویزیون های مذکور استفاده می کنند.
بر اساس آمار موجود نیمی از تلویزیون های موجود در انگلیس قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. پخش رنگی برنامه های تلویزیونی در انگلیس از سال ۱۹۶۷ آغاز شد و در همان زمان بسیاری از مردم با تلویزیون های سیاه و سفید خداحافظی کردند. تا سال ۲۰۰۰ حدود ۲۱۲ هزار خانوار هنوز مالک تلویزیون های سیاه و سفید بودند که بعد از ۱۸ سال تعداد آنها بسیار کمتر شده است.
هنوز مشخص نیست چرا این افراد به استفاده از تلویزیون های قدیمی اصرار دارند. اما به نظر می رسد یکی از علل این مساله هزینه کمتر پرداختی بابت مالکیت و مشاهده برنامه های تلویزیونی باشد. در انگلیس برخلاف بسیاری از کشورهای جهان افراد باید بابت مشاهده برنامه های شبکه های تلویزیونی مالیات پرداخت کنند که این رقم در مورد تلویزیون های سیاه و سفید حدود ۶۵ دلار در سال است، اما در مورد تلویزیون های رنگی به بیش از ۱۹۲ دلار در سال افزایش می یابد. ولی به نظر می رسد این کار برای برخی افراد جنبه نوستالژیک دارد و از خاطره بازی با تلویزیون های قدیمی لذت می برند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا