اخطار کتبی و قطع آب در انتظار مشترکان پرمصرف

با مجوزی که از سوی استانداری تهران داشتیم در تابستان امسال بعد از اخطار کتبی به مشترکان پرمصرف با آنها برخورده کرده و برای چند ساعت آب آنها را قطع کردیم و این در حالی است که در تهران تنها ۲ تا ۳ درصد مشترکان جزو پرمصرف ها محسوب می شوند.

موبنا – به گزارش خبرنگار روزنامه امروز، محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران روز گذشته در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش امروز در خصوص آخرین وضعیت طرح فاضلاب تهران گفت:حدود ۷۰ درصد شبکه فاضلاب شهر تهران اجرا شده و ۳۵ درصد تصفیه خانه ها احداث شده است و در ادامه کاری که امسال شروع کردیم قصد داریم تا دهه فجر ۱۰ تصفیه خانه بزرگ را با هزینه ۲ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی کنیم.
وی گفت:در شرایط فعلی در استان تهران اجرای شبکه فاضلاب از مجموعه کاری میانگین کشور کمی عقب است.
وی افزود:در شهرستان های استان تهران علی رغم همه تگناهای مالی،ما در شرکت، ده تصفیه خانه را با حدود ۲ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن را شروع خواهیم کرد.
بختیاری ادامه داد: البته من وعده می دهم که در شهرستان‌های استان تهران نیز شرکت‌ها آماده باشند و به رغم تنگنای مالی در نظر داریم که ۱۰ تصفیه‌خانه به ارزش دو هزار میلیارد تومان را در دهه فجر کلنگ‌زنی کنیم تا کمبودها جبران شده و در استان به میانگین کشوری برسیم.
مدیرعامل آبفای استان تهران همچنین در خصوص آمار بارندگی های استان تهران گفت: تا ساعت شش و نیم صبح روز گذشته ۴۶ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد و به ازای درازمدت ۵۰ درصد افزایش داشته است.
بختیاری در عین حال با بیان اینکه امسال پاییز نسبتا خوبی را آغاز کرده‌ایم اظهار داشت: در حال حاضر اواسط پاییز هستیم و بارندگی‌ها نشان می‌دهد که سال خوبی را شروع کرده‌ایم و امیدواریم که تا پایان سال آبی ادامه داشته باشد و کمبود آب سال ۹۶ و شش ماهه ۹۷ جبران شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به حجم مخازن سدهای پنجگانه استان گفت: تا این لحظه ۵۵۴ میلیون متر مکعب ذخائر آبی این پنج سد است که نسبت به رقم ۷۰۳ میلیون متر مکعبی سال گذشته هنوز ۱۵۰ میلیون متر مکعب کسری وجود دارد و به این دلیل که سال گذشته به جهت کمبود بارندگی تولید برق سدها طبیعی ومطلوب نبود.
وی با اشاره به میزان مصرف آب شرب در شهر تهران نیز اظهار داشت: میزان مصرف آب شرب ۶۹۸ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته که این رقم ۶۸۳ میلیون مترمکعب بود ۱۵ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم البته نسبت به رشد جمعیت افزایشی نداشته‌ایم.
بختیاری با بیان اینکه تا تاریخ ۲۰ آبان ۹۷ ، ۶۹۸ میلیون مترمکعب مصرف آب ثبت شده است، افزود: حداکثر مصرف آب درروز ۲۰ تیرماه با ۳.۵ میلیون مترمکعب بوده کهیک رکورد محسوب می شود در حالی که مصرف عادی در تهران ۲.۹ میلیون مترمکعب است.
بختیاری میزان مصرف سالانه آب شرب در استان تهران را یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب و میزان مصرف سالانه آب شرب در شهر تهران را یک میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا بیستم آبان‌ماه، در مجموع ۶۹۸ میلیون مترمکعب آب شرب در شهر تهران مصرف شده که در مقایسه با مصرف ۶۸۳ میلیون مترمکعبی مدت مشابه سال قبل و با توجه به رشد جمعیتی کلانشهر تهران، این رقم افزایشی نداشته است.
وی ادامه داد: به طور متوسط روزانه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب آب شرب در استان تهران مصرف می شود که این رقم در روزهای پیک تابستان امسال به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزایش درجه حرارت تابستان ۹۷ را در ۴۰ سال اخیر بی سابقه دانست و گفت: علی‌رغم مشکلات ناشی از کم‌بارشی سال قبل، در تابستان ۹۷ حتی یک ساعت هم قطعی آب در تهران نداشتیم فقط در مواردی، به دلیل قطع برق، در برخی نقاط غرب استان مثل شهریار، اندیشه و جنوب غرب شهر تهران، قطعی‌‌های چندساعته آب شرب را شاهد بودیم.
بختیاری میزان رشد پیش بینی شده مصرف آب شرب تهران در تابستان ۹۸ نسبت به تابستان ۹۷ را ۷ تا ۸ درصد اعلام کرد و گفت: برای سال آینده، بدترین سناریوها را برای تأمین آب شرب تهران پیش بینی کرده‌ایم و فکر می کنم مشکلی برای تأمین اب شرب نخواهیم داشت.
بختیاری با بیان اینکه ۶۵ درصد مشترکان آب در تهران زیر الگوی مصرف، مصرف آب دارند، اذعان داشت: ١۵ درصد مشترکان در حد نرمال و ۲۰ درصد مشترکان بیش از حد نرمال مصرف آب دارند.
وی افزود: تابستان ۹۷ به مجوزی که از شورای تأمین استانداری تهران داشتیم با اخطار کتبی و بعد از آن قطع چندساعته آب، با مشترکان پرمصرف برخورد کردیم که این تعداد که مشمول قطعی موقت و چندساعته آب به منظور بازدارندگی ادامه مصرف بی‌رویه شدند، حدود ۲ تا ۳ درصد مشترکان آب تهران بودند.

 منبع: روزنامه امروز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا