درباره اکسیر جوانی جدید!

بدنسازان اغلب از HGH برای تقویت توده عضلانی، افزایش نیرو و رشد استخوان هایی قوی‌تر استفاده می کنند. این ماده شیمیایی برای بازگرداندن جوانی نیز استفاده می شود.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور هورمون رشد انسانی (HGH) یک ماده شیمیایی تولید شده توسط بدن به صورت طبیعی و از طریق غده هیپوفیز است. غده هیپوفیز که اندامی به اندازه نخود است در پایه مغز قرار گرفته و فرآیند رشد را تنظیم می کند. همچنین، غده هیپوفیز اندام ها و بافت ها را در طول زندگی انسان حفظ می کند. اما با افزایش سن انسان، هورمون رشد کمتری از غده هیپوفیز تولید می شود. کاهش تولید هورمون رشد دانشمندان را به توسعه هورمون رشد مصنوعی واداشته است.

بدنسازان اغلب از HGH برای تقویت توده عضلانی، افزایش نیرو و رشد استخوان هایی قوی‌تر استفاده می کنند. این ماده شیمیایی برای بازگرداندن جوانی نیز استفاده می شود. در حقیقت، برخی شرکت ها محصولات مبتنی بر HGH را توسعه داده و آنها را به عنوان محصولات ضدپیری معرفی می کنند. اما آیا این ادعا حقیقت دارد؟ آیا HGH می تواند جوانی را باز گرداند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ها در ادامه با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از محصولات ضدپیری HGH

افزایش سطوح هورمون

بنابر پژوهش آکادمی پزشکی ضدپیری آمریکا، سطوح HGH در بدن طی هر دهه با نرخ ۱۴ درصد کاهش می یابد. استفاده از محصولات ضدپیری HGH به افزایش سطح هورمون رشد در بدن کمک می کند. سطح افزایش یافته از HGH در سیستم ممکن است جوانی را بهبود ببخشد. هورمون با بازسازی عضلات و بافت ها کار خود را انجام می دهد.

تقویت انرژی و توده عضلانی

حقیقتی که مکمل های HGH را به ویژگی ضدپیری پیوند می دهد توانایی مواد تشکیل دهنده ای است که سطوح انرژی را افزایش می دهند، شور و نشاط را ارتقا بخشیده و توده عضلانی را افزایش می دهند. اگرچه این مزایا به هیچ وجه با بازیابی جوانی مرتبط نیستند برخی معتقدند این موارد بر این ادعا که مکمل های HGH جدیدترین اکسیر جوانی هستند می افزایند.

به تاخیر انداختن پیری

مطالعه نشریه پزشکی نیو انگلند که در دهه ۹۰ میلادی انجام شد، نشان داد هورمون رشد انسانی می تواند نشانه های پیری را به میزان ۱۰ تا ۲۰ سال به تاخیر اندازد. این مطالعه یکی از دلایل اصلی آغاز رونق صنعت HGH بود. پس از آن، مطالعات بیشتری انجام شدند و این مساله را تایید کردند که هورمون رشد انسانی تراکم استخوانی را تا ۲.۵ درصد در شش ماه افزایش می دهد و توده عضلانی بدون چربی را تا ۱۰ درصد تقویت می کند. همچنین، تاثیر آن در افزایش قدرت، بهبود بافت پوست و همچنین افزایش میل جنسی مشاهده شد. افزون بر این، مکمل های HGH با کاهش چین و چروک، ارتقا عملکرد ذهنی و رشد مجدد مو مرتبط بودند.

معایب استفاده از محصولات ضدپیری HGH

افزایش خطر ابتلا به دیابت

متاسفانه، هورمون رشد مصنوعی با افزایش خطر ابتلا به برخی از بیماری های مزمن در ارتباط است. مطالعات مختلف نشان داده اند برخی مکمل های HGH مشخص خطر ابتلا به بیماری دیابت را افزایش می دهند. این مکمل ها به طور معمول در اشکال تزریقی استفاده می شوند.

افزایش خطر ابتلا به التهاب

مکمل های HGH با افزایش خطر ابتلا به التهاب به ویژه در صورت و مفاصل مرتبط هستند. برخی مطالعات نشان داده اند که مکمل های HGH با توسعه سندرم تونل کارپال نیز در ارتباط هستند.

افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ

شاید یکی از بزرگترین مضرات بارز استفاده از مکمل های HGH افزایش خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ باشد. مطالعات نشان داده اند برخی بیماران مبتلا به سرطان پس از استفاده از مکمل های HGH دچار این بیماری شده اند.

مطالعات محدود درباره مزایای ضدپیری

اگرچه چندین مطالعه به ارتباط مکمل های HGH با ویژگی ضدپیری اشاره داشته اند اما همچنان مطالعات بیشتری برای اثبات این ادعاها نیاز است. امکان بازیابی جوانی با مصرف مکمل های HGH همچنان با دیده تردید نگریسته می شود زیرا نتایج آزمایش ها بیش از آن که پاسخگو باشند، پرسش های بیشتری را ایجاد کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا