«کارت انرژی» فعلا در حد ایده است

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از ارزیابی طرحی درباره صدور کارت انرژی خبر داد که فعلا در حد ایده مطرح شده تا در نهایت مشترکان کم مصرف برق را تشویق کند.

موبنا – به گزارش “امروز”«داود فرخزاد» در نشستی خبری که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران برگزار شد، افزود: طرح توزیع کارت انرژی بی شک ابعادی مختلف دارد که باید از جنبه‌های گوناگون مورد ارزیابی قرار گیرد.
فرخزاد گفت: اجرای این طرح هنوز در حد یک ایده است و به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.
به گفته وی، کارت انرژی برای تشویق کم مصرفی بین مشترکان توزیع می شود و هیچ هدف دیگری جز مدیریت مصرف را دنبال نمی کند. فرخزاد در مورد بکارگیری مولدهای اضطراری در اداره ها، شرکت ها و واحدهای صنعتی گفت: استفاده نکردن از مولدها به دلیل گران تر بودن گازوییل نسبت به برق است؛ این مساله باعث می شود کارخانه ها و مراکز مجهز به مولدهای اضطراری، استفاده از برق شبکه سراسری را ترجیح دهند.
وی با اشاره به سیاست دولت در حوزه مدیریت مصرف گفت: اولین گام دولت در این حوزه سخت گیری به ادارات دولتی بود که خوشبختانه امسال توانستیم از این طریق نتیجه خوبی را دریافت کنیم.
وی با تاکید بر این مسئله که تعداد پرمصرف‌ها در کشور ۲۷ درصد است گفت: اگر بتوان این تعداد را به ۱۷ درصد کاهش داد قطعا تا حد زیادی در میزان مصرف برق صرفه جویی خواهد شد. لذا لازم است به این مسئله توجه شود.
وی اعلام کرد: خاموش کردن سیستم ایستگاه های سی.ان.جی و چاه های کشاورزی در زمان اوج مصرف، از روش های مدیریت زمان پیک است.
به گفته فرخزاد، تابستان سال آینده، ۶ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی، برقابی و تجدیدپذیر به مدار می آید و به میزان سه هزار مگاوات نیز مدیریت مصرف اعمال می شود.

 منبع: روزنامه امروز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا