خدمات رسانی ارتباطی به زائران اربعین با ماهواره «ایرانست ۲۱»

سازمان فضایی ایران پشتیبانی از خدمات ارتباطی ایستگاه های جمعیت هلال احمر در راهپیمایی اربعین حسینی را بر بستر ماهواره ایرانست ۲۱ برعهده گرفت.

موبنا – سازمان فضایی ایران در صفحه اینستاگرام خود از خدمت رسانی به راهپیمایان آئین اربعین حسینی با همکاری جمعیت هلال احمر خبر داد.
براین اساس همزمان با برگزاری آئین پیاده روی اربعین حسینی در پایگاه های مرزی ورودی کشور عراق، سازمان فضایی ایران وظیفه پشتیبانی از خدمات ارتباطی ایستگاه های جمعیت هلال احمر بر بستر ماهواره ایرانست ۲۱ را برعهده گرفته است.
ایستگاه های ارائه خدمات ارتباط ماهواره ای سازمان فضایی در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه و پایگاه مرکزی سازمان امداد و نجات هلال احمر واقع شده است و وظیفه ارائه خدمات بیسیم، ویدیو کنفرانس، مشاوره و پزشکی از راه دور را برعهده دارد.
در شبکه ماهواره ای ایجاد شده برای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امکان برقراری ارتباط بین گروه های امدادی حاضر در منطقه با پایگاه مرکزی این سازمان در تهران فراهم شده و تبادل اطلاعات و داده های سامانه های امداد ونجات و نیز برقراری ارتباط صوتی و تصویری از طریق بستر ارتباطی ماهواره مخابراتی فراهم می شود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا