تولید موتور جت جدید مافوق صوت (+فیلم و عکس)

شرکت جنرال الکتریک از تولید موتور جت مافوق صوت تازه ای به نام آفینیتی خبر داده که برای نصب بر روی هواپیماهای تجاری طراحی شده است.

موبنا – مهم ترین مزیت این موتور جت قدرت بالای آن است که به هواپیماهای تجاری امکان می دهد با سرعتی مافوق صوت پرواز کنند.
قرار است این موتور بر روی جت های تجاری مافوق صوت Aerion AS2 نصب شود که با همکاری لاکهیدمارتین، جنرال الکتریک و هانی ول طراحی شده اند و می توانند در عرض سه ساعت از قاره آمریکا به قاره اروپا برسند.

تولید موتور جت جدید مافوق صوت (+فیلم و عکس)

از زمان بازنشسته شدن هواپیماهای کنکورد، هواپیماهای مسافربری مافوق صوت رونق و اقبال خود را از دست داده اند. اما ابتکار عمل های تازه ای توسط ناسا و برخی شرکت های دیگر در حال اجراست که هواپیماهای یادشده را مجددا احیا کند.
با اجرای این ابتکار عمل ها بر مشکلاتی مانند سوخت رسانی به این هواپیماها، سروصدای آنها و هزینه های بالای پرواز آنها هم غلبه خواهد شد.

موتور جت این هواپیماها با همکاری دو شرکت رولزرویس و Snecma Olympus طراحی شده و با استفاده از آنها سرعت پرواز هواپیماهای یادشده به ۲۱۷۳ کیلومتر در ساعت می رسد. هواپیماهایی که با استفاده از این موتورها تولید می شوند تا ارتفاع ۶۰ هزارپایی (۱۸ هزار متری) اوج خواهند گرفت و لذا آلودگی صوتی چندانی برای ساکنان شهرها و روستاها ایجاد نمی کنند. انتظار می رود اولین پرواز آزمایشی هواپیماهای مجهز به چنین موتور جتی در سال ۲۰۲۳ انجام شود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. سلام. شرکت جنرال الکتریک این خبر رو اعلام کرده، نه شرکت جنرال موتورز. لطفا خبر رو تصحیح کنید.

دکمه بازگشت به بالا