گسترش فناوری تشخیص چهره در فرودگاههای آمریکا (+عکس)

“اداره امنیت حمل و نقل آمریکا” در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد از فناوری تشخیص چهره در پروازهای داخلی خود استفاده ‌کند.

موبنا – اخیرا فناوری تشخیص چهره، به معیار متداولی برای سنجش ایمنی در فرودگاه‌های آمریکا تبدیل شده است.

“اداره امنیت حمل و نقل آمریکا”(TSA)، برنامه خود را درباره نحوه به کارگیری سیستم‌های زیست‌سنجشی داده در فرودگاه‌های سراسر این کشور منتشر کرده است. در این برنامه، فرودگاه از اسکن‌های اثر انگشت و تصویر چهره استفاده می‌کند؛ در نتیجه شاید مسافران در آینده به گذرنامه‌های خود نیازی نداشته باشند.

گسترش فناوری تشخیص چهره در فرودگاههای آمریکا (+عکس)

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا قصد دارد در به کار بردن سیستم زیست‌سنجی ایمنی برای مسافران بین‌المللی، با “اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا” (CBP) همکاری کند.

“دیوید پکسک”(David Pekoske)، مدیر سازمان در بیانیه‌ای گفت: با وجود تهدیدات هواپیمایی که روزانه صورت می‌گیرند، ابداع نسل بعدی فناوری ایمنی، کار مهمی محسوب می‌شود. با گسترش استفاده از زیست‌سنجی، اداره امنیت حمل و نقل آمریکا می‌تواند جایگاه خود را به عنوان یک رهبر جهانی در ایمنی هواپیمایی و استانداردهای ایمنی حمل و نقل جهانی تضمین کند.

هدف از ابداع این سیستم، خودکار شدن بسیاری از بخش‌های سفر از جمله بررسی چمدان‌ها، تایید هویت و بردینگ پرواز است. این سازمان امیدوار است در آینده بتواند از سیستم تشخیص چهره در پروازهای داخلی استفاده کند.

عملکرد این فناوری، مبتنی بر انطباق تصاویر چهره با مجموعه داده‌های دولتی است. این تصاویر معمولا از گذرنامه‌ها و ویزای مسافران به دست آمده‌اند. در بیانیه این سازمان آمده است: ما امیدواریم با پیشرفت فناوری و شناسایی با کمک تصویر چهره و اثر انگشت، بتوانیم نیاز به شناسایی فیزیکی را کاهش دهیم.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، به کار بردن فناوری تشخیص چهره برای شناسایی شهروندان غیرآمریکایی را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و از آن زمان، کار با این سیستم‌ها را ادامه داده است.

در ماه جاری، “خطوط هوایی دلتا” نیز آزمایش سیستم تشخیص چهره را در فرودگاه بین‌المللی “هارتسفیلد-جکسون آتلانتا” آغاز کرد تا به فرآیند پرواز مسافران خود سرعت بخشد.

گسترش فناوری تشخیص چهره در فرودگاههای آمریکا (+عکس)

با وجود همه توضیحات ارائه شده در مورد این فناوری، هنوز بسیاری از مدافعان حقوق شهروندی، در مورد استفاده‌های غیراخلاقی از آن هشدار داده‌اند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا