لزوم توسعه بازار الکترونیک پست و دفاتر ICT روستایی

وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم گسترش بازار الکترونیک پست و توسعه دفاتر ICT روستایی در کشور، گفت: راهبردهای دولت الکترونیکی فرصت ارائه خدمات نو و فناورانه را به اپراتورهای پستی می دهد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی در آستانه هفدهم مهرماه روزجهانی پست، در پیامی اعلام کرد: اقتصاد دیجیتال به سرعت در حال رشد است و جایگزین‌های الکترونیکی پست سنتی با نیازهای مشتریان، مشاغل و کسب و کارها منطبق شده‌اند تا خدماتی سریعتر، آسان‌تر و مقرون به صرفه ارائه دهند.
وی با بیان اینکه در این بازار در حال تحول و رقابتی، اپراتورهای پستی با چالش های بزرگی برای طراحی و ارائه خدمات پستی جایگزین و مقرون به صرفه روبرو هستند، گفت: پیشرفت سریع فناوری، مرز بین تحویل و تحول ارتباطات فیزیکی و الکترونیکی را کم‌رنگ‌تر کرده، این جایگزینی الکترونیک به توسعه بازارهای پستی در سراسر جهان منجر شده و صنعت پست نیز با استفاده از راههای ارتباطی مختلف، خود را با شرایط فعلی و عصر دیجیتال منطبق کرده است.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه اهداف و راهبردهای دولت الکترونیکی فرصت هایی را برای اپراتورهای پستی فراهم آورده است تا با ارائه خدمات نو و فناورانه نقش خود را برجسته‌تر از گذشته ایفا کنند، افزود: پست باید با ارائه خدمات متنوع پستی و با بهره مندی از دارایی‌های فیزیکی و الکترونیکی خود و نیز ایجاد برنامه‌های کاربردی در دسترس، ایمن و در عین حال کم‌هزینه، به همه سطوح دولت یاری رساند و راه‌حل هایی را برای کمک به بهبود امنیت، افزایش کارایی و تسهیل ارتباطات و معاملات دولتی فراهم سازد تا مشتریان از طریق این چارچوب به آسانی خدمات مورد نظر خود را در هر زمان و مکان دریافت کنند.
وزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر نیز اهمیت وجود پست در سطح جامعه و نقش مهم آن در بهره وری ملی و رشد اقتصادی و همچنین گسترش خدماتی چون بازار الکترونیک پست و توسعه دفاتر ICT روستایی برای ارتقای سطح خدمات، رضایت و رفاه عمومی بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی رسیدگی به معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی کارکنان پست را در اولویت عنوان و اظهار امیدواری کرد که با بکارگیری ظرفیت های بالقوه، پست بتواند به عنوان دروازه فیزیکی و دیجیتال برای ارائه خدمات دولت الکترونیکی عمل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا