تمیز کردن خانه با ربات‌ (+عکس)

یک شرکت آمریکایی، رباتی برای تمیز کردن خانه ارائه داده که به حسگر مجهز است.

موبنا – شرکت جدیدی موسوم به “کورال روبوتز”(Coral Robots)، رباتی برای تمیز کردن خانه ارائه داده است.

این ربات موسوم به “کورال وان” (Coral One) که نخستین محصول شرکت “کورال روبوتز” است، به دوربین، لیزر، حسگر و باتری‌های پرقدرت مجهز شده و از عهده تمیز کردن خانه برمی‌آید. همچنین این ربات، یک جارو شارژی دستی دارد که به راحتی از بدنه آن خارج می‌شود و امکان تمیز کردن پله یا قفسه را برای کاربر فراهم می‌کند.

تمیز کردن خانه با ربات‌ (+عکس)

موتوری که برای مکش ربات تعبیه شده، در یک واحد جداگانه قرار گرفته و به راحتی و بدون نیاز به ابزار دیگری، قابل خارج کردن است. این موتور، باتری مخصوص به خود را دارد که شارژ آن، تا ۳۰ دقیقه است اما در حالت “استاندارد”، امکان کار کردن تا ۹۰ دقیقه را برای ربات فراهم می‌کند.

کورال وان، از مجموعه‌ای حسگر آنبرد تشکیل شده تا نقشه‌ای از اتاق ارائه دهند و بهترین مسیر را برای ربات مشخص کنند. کورال وان برخلاف ربات‌های دیگر که نقشه را با یک اپلیکیشن تلفن همراه در دسترس کاربر قرار می‌دهند، نقشه‌ها را در رایانه داخلی خود حفظ می‌کند.

استفاده نکردن از اپلیکیشن، امکان تنظیم کورال وان را به شکل ساده‌تر و بدون نیاز به وای‌فای فراهم می‌کند. به گفته شرکت سازنده، این روش موجب می‌شود کاربران، در مورد کسانی که می‌توانند نقشه خانه را ببینند، نگران نباشند.

تمیز کردن خانه با ربات‌ (+عکس)

کاربران می‌توانند برنامه تمیز کردن کورال وان را برای نظافت روازنه تنظیم کنند و یا با یک کنترل از راه دور، هدایت آن را انجام دهند.

“کورال وان” که قیمت آن ۱۰۰۰ پوند تعیین شده، در حال حاضر در آمریکا در دسترس است و به زودی به انگلستان نیز عرضه خواهد شد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا