کاربران ایرانی بدون محدودیت سنی از اینترنت استفاده می‌کنند

عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه کاربران ایرانی بدون محدودیت سنی از اینترنت استفاده می‌کنند، دسترسی به اینترنت را در دنیا رده‌بندی‌شده اعلام کرد.

موبنا – به گزارش موبنا، احمد سالک کاشانی با اشاره به‌ضرورت ساماندهی نحوه استفاده از اینترنت، گفت: دستورات مقام معظم رهبری می‌تواند در نحوه استفاده از فضای مجازی راهگشا باشد از سوی دیگر شورای عالی فضای مجازی منبع تصمیم‌گیری در این رابطه است و هر چه تصویب کند، به‌مثابه قانون است و دستگاه‌ها موظف‌اند آن را اجرا کنند.

در حال حاضر کاربران ایرانی بدون محدودیت سنی از اینترنت استفاده می‌کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیته امنیت فضای مجازی زیرمجموعه شورای عالی فضای مجازی، کارهای کارشناسی بسیاری در زمینه نحوه استفاده از اینترنت انجام می‌دهد اما متأسفانه در حال حاضر کاربران ایرانی بدون محدودیت سنی از فضای مجازی استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: برای استفاده از فضای مجازی باید برنامه‌ریزی‌های مناسب و مدونی صورت گیرد اگرچه در شورای عالی فضای مجازی اقداماتی در این زمینه انجام‌شده اما این اقدامات بایستی تصویب و درنهایت اجرایی شود.

کشورهای دنیا اینترنت را با توجه به سن افراد رده‌بندی می‌کنند

عضو فراکسیون روحانیت مجلس بابیان اینکه در دنیا اینترنت با توجه به سن افراد رده‌بندی‌شده و کاربران به‌تناسب سن خود می‌توانند از رده‌های مختلف استفاده کنند، اظهار کرد: در سایر کشورها اینترنت به‌صورت محدود و کنترل‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما در کشور ما هیچ تناسبی میان سن کاربران و نوع اینترنت وجود ندارد.

نحوه استفاده از اینترنت در ایران رها است

سالک کاشانی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها با چند دقیقه فاصله اجازه پخش برنامه‌ها از اینترنت صادرشده و دقیقاً کنترل می‌شود اما متأسفانه در کشور ما نحوه استفاده از فضای مجازی رهاشده این در حالی است که باید استفاده از اینترنت متناسب بارده‌های سنی طبقه‌بندی شود و افراد به‌تناسب سن خود توانایی دستیابی به سایت‌ها را داشته باشند.

عضو کارگروه فضای مجازی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با تقویت پیام‌رسان‌های داخلی و بومی پاسخ بسیاری از نیازها داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا