شناسایی داروی کاهش وزن که به قلب آسیب نمی زند

برای اولین بار دارویی شناسایی شده که به افراد کمک می کند وزنشان را کاهش دهند و در عین حال تاثیر بدی بر روی سلامت قلب افراد هم ندارد.

موبنا – برای اولین بار دارویی شناسایی شده که به افراد کمک می کند وزنشان را کاهش دهند و در عین حال تاثیر بدی بر روی سلامت قلب افراد هم ندارد، این دارو که Belviq نام دارد برای سالیان متمادی قابل مصرف است و بررسی های علمی نشان داده موجب آسیب دیدن قلب هم نمی شود.
داروی Belviq از سال ۲۰۱۳ برای فروش در آمریکا عرضه شده و برخی پزشکان آن را برای کاهش وزن به بیماران خود توصیه می کنند. اما نگرانی هایی در مورد تبعات استفاده از داروی مذکور وجود داشت که حالا برطرف شده است.
باید توجه داشت که Belviq باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی نمی شود،اما احتمال ابتلا به این بیماری ها را هم کاهش نمی دهد. پزشکان می گویند در صورتی Belviq باعث کاهش وزن می شود که ۴۰ ماه به طور مداوم مصرف شود و در این صورت می توان امیدوار بود که داروی یادشده در مجموع تا ۴ کیلوگرم کاهش وزن ایجاد کند که البته در نوع خود جالب توجه است.
البته باید توجه داشت که کاهش وزن تنها یکی از عوامل موثر در کمتر شدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی است و افراد باید تمرینات مداوم ورزشی و رزیم مناسب غذایی را نیز در دستور کار خود قرار دهند. بر اساس آمار موجود، ۱۳ درصد از مردم جهان چاق بوده و ۳۹ درصد از آنها اضافه وزن دارند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا