آموزش نحوه دانلود فایل های تورنت (Torrent) در دستگاه های اندروید

اگر تصور می‌کنید که دانلود فایل‌های تورنت تنها بر روی کامپیوتر انجام می‌شود، پس حتما این پست را از دست ندهید. پیش از شروع لازم است یک نکته را بدانیم، اینکه تورنت غیر قانونی نیست.

موبنا – با وجود آنکه به دلایل و کاربردهای اشتباه معروف شده است، در بسیاری از موارد می‌تواند مفید باشد؛ به ویژه زمانی که می‌خواهید فایل‌های حجیم را دانلود کنید.

تنها در صورتی کار شما غیرقانونی محسوب می‌شود که یک فایل دارای کپی رایت را دانلود کنید. در ادامه همراه وبسیات اندروید زوم باشید تا در این مقاله آموزشی به چگونگی دانلود فایل‌های تورنت بر روی دستگاه‌های اندروید بپردازیم.

تورنت و بیت تورنت چه هستند؟

تورنت یک فایل کوچک است که حاوی اطلاعاتی درباره محل پیدا کردن و دانلود بخش‌های فایلی بزرگتر و حجیم‌تر است. چنانچه قبلا بر روی سیستم دسکتاپ خود از این فایل‌ها استفاده کرده‌اید، حتما به این نکته توجه کرده اید که فایل تورنت در مقایسه با فایل اصلی که می‌خواهید دانلود کنید حجم بسیار کمتری دارد.

بیت تورنت یک تکنولوژی همتا به اشتراک گذاری فایل است که اشتراک و دانلود داده از اینترنت را آسان می‌کند. بیت تورنت قطعات کوچک یک فایل را از چندین منبع بر روی وب به صورت همزمان دانلود می‌کند و در نهایت آن‌ها را با یکدیگر ادغام می‌کند.

نکته: هر فایل قابل دانلود از این طریق کاملا آزاد است. اما این آزادی به معنی قانونی بودن آن نیست. بنابراین مراقب آنچه که دانلود می‌کنید باشید.

چگونگی دانلود فایل‌های تورنت

به منظور دانلود این نوع از فایل‌ها بر روی دستگاه اندروید، ابتدا می‌بایست یک پردازشگر بیت تورنت بر روی دستگاه خود نصب کنید. برای این کار، می‌توانید اپلیکیشن Flud را بر روی دستگاه‌ اندرویدی خود نصب کنید.

Flud یک برنامه ساده و زیبا با ویژگی‌های خارق‌العاده مانند عدم محدودیت سرعت در دانلود و آپلود، قابلیت انتخاب یک فایل معین از میان یک پوشه از فایل‌ها به منظور دانلود، پشتیبانی از magnet link ها، دانلودهای متوالی و غیره است. در مجموع، Flud بهترین پردازشگر برنامه در این زمینه برای اندروید است.

پیدا کردن یک فایل تورنت کار سختی نیست. منابع بسیار زیادی بر روی اینترنت در دسترس هستند. به عنوان مثال می‌توانید از سایت Archive.org که فایل‌های قانونی را در اختیار می‌گذارد استفاده کنید. در ادامه می‌خواهیم یک توزیع لینوکس به نام Lubuntu را دانلود کنیم. صفحه دانلود چندین گزینه برای دانلود در اختیار می‌گذارد. از گزینه Torrent استفاده می‌کنیم.

تورنت

پس از اتمام دانلود فایل بر روی دستگاه خود، برنامه Flud را اجرا کنید و بر روی دکمه Floating Action در پایین سمت راست صفحه کلیک کنید. سپس، مسیر را به جایی که فایل تازه دانلود شده را ذخیره کرده‌اید هدایت کنید. بیشتر اوقات این فایل در پوشه دانلود ذخیره می‌شود. پس از یافتن آدرس فایل، بر روی آن کلیک کنید و به برنامه Flud اضافه کنید و فرآیند دانلود را آغاز کنید.

اپلیکیشن Flud با کسب نمره ۴.۶ از ۵ و با بیش از ۱۰ میلیون دانلود در گوگل پلی به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های این مارکت در زمینه دانلود فایل تورنت تبدیل شده است. کاربران سیستم عامل اندروید بالاتر از ۲.۳ می‌توانند این برنامه پرکاربرد و عالی را از وبسایت اندروید زوم به صورت رایگان دانلود کنند. در زیر برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن را می‌توانید مشاهده کنید. در زیر می‌توانید تصاویری از این برنامه را مشاهده کنید.

دانلود فایل APK برنامه Flud با لینک مستقیم

دانلود فایل APK برنامه Flud مخصوص x86 با لینک مستقیم

برخی از ویژگی‌های اپلیکیشن Flud

  • عدم محدودیت در سرعت دانلود و آپلود
  • پشتیبانی از امکان انتخاب فایل دلخواه برای دانلود
  • پشتیبانی از امکان تعیین اولویت فایلها و فولدرها
  • پشتیبانی از دانلود بصورت پشت سر هم
  • امکان جابجایی فایلها در هنگام دانلود
  • پشتیبانی از فایل‌های با حجم بالا
 منبع: اندرویدزوم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا