تاکید شورای اسلامی شهر قم بر ساماندهی دکل‌های مخابرات

اعضای شورای اسلامی شهر قم عصر دوشنبه در پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی این شورا بر ساماندهی دکل های مخابرات در این شهر تاکید کردند.

موبنا – رئیس شورای اسلامی شهر قم عبدالله جلالی دراین جلسه بدون حضور شهردار قم اظهار داشت: دکل های مخابراتی BTS یکی از معضل های شهر قم است که باید مورد توجه مسئولان شهرداری قرار گیرد.
وی افزود: شاهد نصب دکل های مخابراتی در نزدیک خانه های مردم هستیم این در حالی است که شهرداری قم فضاهای زیادی در شهر دارد که باید به این امر اختصاص دهد.
وی ادامه داد: نباید دکل های مخابراتی در سطح شهر پراکندگی داشته باشد.

** رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه به لایحه اخذ مجوز افزایش اجاره بهای عرصه جهت نصب دکل های مخابراتی در بوستان های شهر قم اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ تاکنون اجاره بهای این دکل ها ۳۰ میلیون ریال بوده است که در طی سه سال گذشته افزایش قیمتی نداشته است.
مجید اخوان گفت: شهرداری قم درخواست افزایش اجاره بها به ۴۰ میلیون ریال کرده است.

** رئیس کمیسیون حقوقی ونظارت شورای اسلامی شهر قم در ادامه این جلسه گفت: استقرار برخی از این دکل ها با اصول شهرسازی و سازه ای مغایر است و به عنوان بنای اضافه ای است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.
حسین اسلامی اضافه کرد: از لحاظ منظر شهری و معماری باید ظاهر این دکل ها و مکان های مناسب باشد.

**معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم در ادامه این جلسه اظهار داشت: ۴۰ دکل مخابراتی در قم وجود دارد که درصدد هستیم تا این دکل ها را در بوستان های شهر ساماندهی و به وضعیت ایمنی آنها رسیدگی کنیم.
سید امیر سامع بیان داشت: در این خصوص با شرکت مخابرات استان قم صحبت هایی صورت گرفته است تا مکان های در بوستان های شهر به این امر اختصاص یابد.
وی ادامه داد: در استان های تهران، اصفهان و مشهد طرحی برای منظر شهری، سلامت امواج و ایمنی دکل های مخابرتی اجرا شده است که درصدد هستیم تا از تجربه های آنان برای دکل های مخابراتی در این استان نیز بهره مند شویم.
این لایحه با رای اعضای شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.

**در بخش دیگر این جلسه؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال برای این سازمان مصوب شد که در نهایت ۹۷ میلیارد ریال تحقق یافت که شامل ۷۵ درصد بودجه مصوب بوده است.
مجید اخوان اضافه کرد: این سازمان بیش از ۹۸ میلیارد ریال هزینه کرد دارد که با کسری درآمد نسبت به هزینه روبرو است.
وی ادامه داد: این کسری نسبت به هزینه های پارکینگ زائر است که در آن هزینه ها نسبت به درآمد کم است.
وی در ادامه به لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم اشاره کرد و گفت: ۵۱ میلیارد ریال بودجه مصوب این سازمان بوده است که از این مبلغ ۴۴ میلیارد ریال تحقق یافته است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کسری درآمد این سازمان نسبت به بودجه است همچنین شاهد عملکرد خوب این سازمان در سطح شهر هستیم.
اخوان همچنین با اشاره به لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم گفت: ۱۷۸ میلیارد ریال بودجه مصوب این سازمان بوده است که از این مبلغ ۱۶۷ میلیارد ریال تحقق یافت و هزینه کرد این سازمان ۱۴۶ میلیارد ریال بوده است.
وی ابراز داشت: این سازمان کسری بودجه ندارد و در حال حاضر ۱۲۰ نیروی شرکتی در این سازمان مشغول به فعالیت هستند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در ادامه از اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ سازمان قطار شهری شهرداری قم خبر داد و گفت: این سازمان از سوی شهرداری قم تامین مالی می شود و ۵۵ میلیارد ریال بودجه مصوب آن بوده است.
اخوان گفت: از این مبلغ حدود ۳۲ درصد آن تحقق یافت که صرف هزینه عمرانی شد و و حدود یک میلیارد ریال کسری بودجه در هزینه کرد دارد ضمن این که از سال های گذشته ۲۰ میلیارد ریال زیان انباشته داشته است.
این چهار لایحه مورد تصویب قرار گرفت.
** رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در بخش دیگر این جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافردرون شهری سال ۹۷ گفت: در تمامی خطوط و مسیرها افزایش قیمت تا سقف ۱۰ درصد بوده است.
روح الله امراللهی افزود: این افزایش قیمت ها درکمیته انطباق با حضور رضا سیار فرماندار قم به تصویب رسیده و نهایی شده است.
وی تاکید کرد: شرایط اقتصادی جامعه در افزایش قیمت های این خودروها در نظر گرفته شده است.
این لایحه مورد تصویب شورا قرار گرفت.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا