۴۰ تکنیک مؤثر در دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در اینترنت

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که در حوزه های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنید و یا به نحوی به دنبال تکنیک های بازاریابی در اینترنت برای فروش محصولات خود می گردید، پیشنهاد می کنیم همراه این مقاله باشید تا اطلاعات مفید و کاربردی از ۴۰ تکنیک و تاکتیک دیجیتال مارکتینگ، در اختیارتان قرار گیرد.

موبنا – امروزه  رویکرد جدیدی با نام H2H) Human to Human) آغاز شده و از این رو بازاریابان باید تمرکز خود را روی ساخت ارتباطات معناداری با مخاطبان، از طریقی خلاقانه بگذارند. در این مقاله یک لیست از بهترین تاکتیک ها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ جمع آوری شده است. این تکنیک ها در بروزرسانی های مجزا و از طریق همین صفحه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. امیدواریم از این تکنیک ها بهترین استفاده را در کسب و کار خود داشته باشید.


۱.بازاریابی محتوا

  1. استفاده از دکمه های فراخوان (Call to action) و افزایش ۹۰ درصدی آمار کلیک کردن
  2. افزایش ۳۰۰ درصدی ترافیک سایت با استفادهEditorial Calendar
  3. استفاده از پیوند محتوا و بازنشر مقالات خود در سایر سایت های پربازدید
  4. استفاده از slideshare و دریافت ۲۰ درصد ترافیک بیشتر
  5. رشد ۱۸۵ درصدی فروش با ارائه مطالعات موردی کیفی

۱-استفاده از دکمه های فراخوان (Call to action) و افزایش ۹۰ درصدی آمار کلیک کردن

هر بنر تبلیغاتی نیاز به یک دکمه فراخوان دارد. دکمه فراخوان قسمتی از بنر است که در حقیقت کاربر را تشویق می‌کند که برای کسب اطلاعات بیشتر وارد آدرس سایت (URL) متصل به بنر شود. برای داشتن یک دکمه ی فراخوان متقاعدکننده، شما باید مخاطب خود و محرک های آنها را بشناسید.

یک تاکتیک موثر دیجیتال، ایجاد یک دکمه فراخوان تصویری است (در صورتی که وجود داشته باشد)، برای این دکمه از افعال قانع کننده استفاده نمایید (برای جلب نظر بازدیدکنندگان)، به عنوان مثال می توانید به جای “دانلود” از عبارت “کتاب رایگان خود را دریافت نمایید” و یا “همین حالا این کتابچه را دانلود نمایید” استفاده کنید.

ایجاد یک دکمه فراخوان روشی بسیار عالی برای متقاعد کردن بازدیدکننده به انجام کاری است که شما می خواهید؛ بدون اینکه بازدیدکننده آگاهی کافی در مورد موضوع داشته باشد. شما باید این دکمه را در صفحه اصلی، خبرنامه ها و ایمیل ها قرار دهید.

در ادامه شما را با مثال جالبی از دکمه ی فراخوان در صفحه اصلی آشنا می سازیم:۴۰ تکنیک مؤثر در دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در اینترنت

۲-افزایش ۳۰۰ درصدی ترافیک سایت با استفاده Editorial Calendar

هر روز محتواهای جدیدی نمایش داده می شوند. شما باید هر روز مطلب جدیدی ارائه دهید. سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی، بهینه سازی نرخ تبدیل، روابط با مشتریان، بودجه بازاریابی، تجزیه و تحلیل وب، اینها کلمات کلیدی هستند که همواره در ذهن شما وجود دارند. با این حال، کدام یک از آنها تاکتیکی است که شما باید مورد استفاده قرار دهید؟

برنامه ریزی پست های وبلاگ یک امر اجباری است. اطمینان حاصل کنید که برنامه بازاریابی شما دارای یک برنامه زمان بندی محتوایی (Editorial Calendar) جهت بهبود نتایج است. فرض کنید کلی نوشته را برای یک مدت زمان طولانی، مثلاً دو ماهه می خواهید زمان بندی کنید. Editorial Calendar از یکسری جدول تشکیل شده که درون خانه های این جدول ها که نشان دهنده یک روز از ماه است، اگر نوشته ای برای انتشار در آن زمان وجود داشته باشد، نشان داده می شود. حالا در یک نگاه قادرید روال انتشار نوشته های زمان بندی شده یا حتی نوشته هایی که از قبل در سایت منتشر شده اند را ببینید. حتی از طریق همین صفحه می توانید برای یک تاریخ و ساعت خاصی یک نوشته زمان بندی کنید.

ایجاد یک Editorial Calendar بسیار آسان تر از چیزی است که شما فکر می کنید و برنامه های زیادی می تواند در ساخت آن به شما کمک کند.‌ Meistertask یک برنامه مدیریت وظایف است و شما می توانید برای ساخت یک Editorial Calendar از آن استفاده نمایید.

در عکس زیر یک Editorial Calendar که توسط برنامه Meistertas ساخته شده است را مشاهده می کنید:

۴۰ تکنیک مؤثر در دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در اینترنت

علاوه بر آن می توان به برنامه Trello نیز برای ساخت این تقویم ها اشاره نمود:

۴۰ تکنیک مؤثر در دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در اینترنت

این برنامه ها از فرایندی استفاده می نمایند که باعث افزایش ۲۹۹ درصدی ترافیک سایت خواهد شد. برای دستیابی به نتایج مشابه کافی است موارد زیر را رعایت نمایید:

  • یک هدف گسترده در پشت تقویم خود داشته باشید
  • معیارهای قابل اندازه گیری برای هدف خود تعیین نمایید
  • عملکرد اولیه خود را در ماه به صورت متوسط توسط معیارهای تعیین شده محاسبه کنید.
  • برای هر پست وبلاگ خود که توسط تقویم زمانبندی کردید، اهداف هوشمندانه ای قرار دهید
  • تعیین کنید چه تعداد پست برای رسیدن به اهداف ایده آل خود نیاز دارید.

۳-استفاده از پیوند محتوا و بازنشر مقالات خود در سایر سایت های پربازدید

پیوند محتوا، فرایند انتشار مطالب شما در سایت های شخص ثالث است. شما باید مجلات معتبر را شناسایی کنید. ایده ی پشت این روش در واقع تعامل بیشتر با محتوای موجود در سایت شما است. زمانی که شما مقاله خود را در سایتی مانند عصرایران یا چطور منتشر می کنید، با مخاطبان جدیدی رو به رو شده و می توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

James Clear از این تاکتیک بازاریابی استفاده نمود و بیش از ۲۵۰.۰۰۰ بازدید کننده دائمی دریافت نمود. او یک پست خود را روی life hacker منتشر نمود و در نتیجه ۹۹۰۰۰ بازدید، به صورتی که در تصویر زیر مشاهده می کنید را دریافت کرد.

۴۰ تکنیک مؤثر در دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در اینترنت

۴-استفاده از slideshare و دریافت ۲۰ درصد ترافیک بیشتر

slideshare بزرگترین وب سایت بازاریابی برای به اشتراک گذاری سخرانی هاست و بیشتر مناسب شرکت های B2B است. Didit (یک آژانس تبلیغاتی در نیویورک) مطالعاتی انجام داده که نشان می دهد slideshare ترافیکی معادل ۵۰۰ درصد بیشتر نسبت به Facebook، Twitter یا YouTube دریافت می کند.‌

۴۰ تکنیک مؤثر در دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی در اینترنت

نکته ی مهمی که باید در نظر بگیرید این است که slideshare در هر ماه میلیاردها بازدید کننده دارد و روشی مناسب برای برقراری ارتباط با متخصصان مختلف و دریافت اطلاعات مناسب در قالبی دوستانه است.

Ana Hoffman، وبلاگ نویسی است که با انجام مطالعه ای نشان می دهد چگونه از ۰ بازدید به ۲۴۳۰۰۰ بازدید در ۳۰ روز با استفاده از Slideshare دست یافته است. قسمت جالب این است که شما برای ایجاد یک پرزنت لازم نیست محتوای جدیدی داشته باشید می توانید محتوای قدیمی را در قالب فرم بصری نمایش دهید.

۲۰ درصد بازدیدکنندگان SlideShare به صورت مستقیم از سایت گوگل می آیند. بقیه از شبکه های اجتماعی و نمایش های SlideShare

نکته: همیشه مراقب معیارهای خود در Google analytic باشید تا بتوانید عملکرد خود را در قسمت های مختلف مورد بررسی قرار دهید.

 

۵-رشد ۱۸۵ درصدی فروش با ارائه مطالعات موردی کیفی

مطالعات موردی تاکتیک های دیجیتال، همانند یک معدن طلا هستند. مطالعات موردی توانایی زیادی در افزایش ترافیک، فروش و درآمد دارند به شرطی که شما نتایج کیفی و ارزشی که محصول شما به ارمغان می آورد را نمایش دهید. موسسه بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) با انجام مطالعه ای مشاهده نمود ۶۳ درصد از بازاریاب های بریتانیا بر این باورند که مطالعات موردی یک تاکتیک موثر در بازاریابی دیجیتال هستند. مطالعات موردی در بین ۱۲ تاکتیک در رده پنجم بعد از شبکه های اجتماعی و خبرنامه ها قرار دارد.

Neil Patel، یکی از ۱۰ بازاریاب برتر از نظر Forbs، در تحقیقی به بررسی تاثیر استفاده از مطالعات موردی در سایت خود پرداخت و نهایتاً شاهد رشد ۱۸۵ درصدی درآمدش بود.

ادامه دارد …

 منبع: آکادمی فروش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا