همه اطلاعات و عکس‌های لو رفته از BMW Z4 2019 (+عکس)

چراغ‌های جلو و عقب خودرو به طور کامل شبیه به Z4 Concept هستند که نخستین بار در نمایشگاه‌های «۲۰۱۷ پبِل بیچ کنکورس» و «۲۰۱۷ فرانکفورت موتور شو» از آن رونمایی شد.

موبنا – مدل بعدی خودروی «تویوتا سوپرا» می‌تواند یکی از بهترین و منحصر به‌فردترین اتومبیل‌های اسپورت در سراسر جهان باشد. ولی باید توجه داشت که این اتفاق نیمی از پروژه تویوتا محسوب می‌شود. سری اتومبیل‌های «سوپرا» که به شکل کوپه طراحی می‌شوند حضور تویوتا در عرصه خودروهای اسپورت را پررنگ‌تر می‌کنند. البته باید توجه داشته باشیم که ساخت این خودرو نتیجه یک مهندسی مشترک بین دو شرکت تویوتا و BMW بوده است و مدل جدید خودروی BMW Z4 نیز همتای رودستر آن محسوب می‌شود. منابع اطلاعاتی آگاه گزارش دادند که فروش این محصول جدید از سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و قرار است اکتبر ۲۰۱۸ در «نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل پاریس» از آن رونمایی شود.

همه اطلاعات و عکس‌های لو رفته از BMW Z4 2019 (+عکس)

شرکت BMW به تازگی آخرین آزمایش‌ها را روی مدل استتار شده Z4 Roadster انجام داده است و منابع آگاه به صورت مخفیانه از این خودرو عکاسی کرده‌اند که در این گزارش می‌توانید عکس‌های مذکور را مشاهده کنید. در آخرین عکس‌های منتشر شده نشان داده شد که این خودروساز آلمانی شکل ظاهری خودرو را نسبت به مدل مفهومی اولیه تغییر داده است تا بر این اساس عرض بدنه اندکی بیشتر شود و پنجره‌های بیضی شکل بیشتر مشابه دیگر مدل‌های BMW را در آن مشاهده کنیم. در مجموع می‌توان گفت اگر مدل نهایی به همین شکل وارد بازار شود، این خودرو از زاویه جلو شبیه به مدل مفهومی Z4 Concept و سری ۸ خودروهای BMW ساخته شده است.

همه اطلاعات و عکس‌های لو رفته از BMW Z4 2019 (+عکس)

با این توضیح می‌توان گفت چراغ‌های جلو و عقب خودرو به طور کامل شبیه به Z4 Concept هستند که نخستین بار در نمایشگاه‌های «۲۰۱۷ پبِل بیچ کنکورس» و «۲۰۱۷ فرانکفورت موتور شو» از آن رونمایی شد.

نگاه دقیق‌تر به این خودرو نشان می‌دهد که طراحی BMW برای استفاده از چراغ‌های دوقولوی کنار هم همچنان باقی مانده است که البته لامپ‌های بالا توسط پوشش ویژه استتار شده‌اند. در قسمت عقب چراغ‌های خوشه‌ای کاملا مشابه مدل مفهومی هستند و طراحی آن را می‌توان مشابه مدل اسپورت i8 دانست.

همه اطلاعات و عکس‌های لو رفته از BMW Z4 2019 (+عکس)

در نمایشگاه اتومبیل سال ۲۰۱۷ در جریان مصاحبه با «آدریان فن‌هویدونک» از مدیران ارشد شرکت خودروسازی مشخص شد که BMW در زبان جدید طراحی خود قصد دارد اتومبیل‌ها را تمیزتر و خطوط واضح‌تر روانه بازار کند. مدل جدید Z4 نیز یک طراحی کاملا متفاوت در اختیار گرفته است که شکل ظاهری جدید دارد و با این وجود جلوپنجره آن همچنان مانند مدل‌های قبلی است.

مدل مفهمومی این خودرو که با نام Z4 s20i معروف شده بود و موتور B48 را شامل می‌شد، در اصل یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو-شارژ دیزلی در اختیار داشت. کارشناسان بر این باورند که موتور مذکور می‌تواند توانی معادل ۱۹۴ اسب بخار را با قدرت گشتاور ۲۳۶ نیوتون-فوت تولید کند و واضح است که این موتور شش سرعته دستی با گیربکس BMW H عرضه می‌شود. موتور مشابه با قدرت بیشتر با نام s30i ارایه شده است.

همه اطلاعات و عکس‌های لو رفته از BMW Z4 2019 (+عکس)

تصاویر دیگر از صندلی‌های خودرو نشان داده است که طراحی آنها نیز تغییر کرده است. شرکت BMW تصمیم دارد از نوامبر ۲۰۱۸ تولید آن را آ؛از کند و این در حالی است که کارشناسان صنعتی اعلام کرده‌اند که احتمال آغاز تولید انبوه این محصول زودتر از تاریخ مذکور هم وجود دارد.

شرکت BMW این خودرو را با معماری چندمنظوره طراحی کرده است تا امکان استفاده از موتور چهار و شش سلیندر در آن وجود داشته باشد. به جز موتور ۲.۰ لیتری B48، یک موتور شش سیلندر B58 نیز در نظر گرفته شده که هشت سرعته است و گیربکس اتوماتیک را شامل می‌شود که پیش‌تر آن را در مدل M140i مشاهده کردیم.

همه اطلاعات و عکس‌های لو رفته از BMW Z4 2019 (+عکس)

منابع آگاه می‌گویند شرکت BMW در نظر دارد یک مدل ویژه از این خودرو را با نام Z4M با موتور توروبو شش سرعته مستقیم با توان ۴۵۰ اسب بخار عرضه کند. این مدل ویژه در بخش‌های مختلف از جمله ترمز و سیستم تعلیق به روز شده است.

همه اطلاعات و عکس‌های لو رفته از BMW Z4 2019 (+عکس)

شرکت BMW طراحی و ساخت این اتومبیل را با همکاری تویوتا جلو می‌برد. همکاری‌های دو شرکت آلمانی-ژاپنی از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد که آن موقع به موجب این همکاری‌ها BMW موتورهای دیزلی برای مدل‌های اروپایی محصولات تویوتا از جمله «آوِنسیس» را تامین می‌کر. هم اکنون همکاری دو شرکت مذکور در عرصه خودروهای اسپورت وارد مرحله جدیدی شده است و البته پیش‌بینی می‌شود نخستین نتیجه اصلی این همکاری‌ها از سال ۲۰۱۹ وارد خیابان‌ها شود.

منابع آگاه همچنین گزارش دادند که دو شرکت BMW و تویوتا به زودی به صورت رسمی خبر همکاری‌های خود را منتشر می‌کنند و این بار قرار است به موجب فعالیت‌های مشترک آنها خودروهای ارزان، با دو چرخ متحرک و معماری جدید برای سفرهای شهری عرضه شود که از جمله آنها می‌توان به سری خودروهای BMW Mini و Aygo تویوتا اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا