با گوشی سامسونگ خود، قفل خودروهای BMW را باز کنید!

سامسونگ قابلیت کلید دیجیتالی خودرو خود را در کشور برزیل ارائه کرده است. این سرویس اواسط هفته گذشته با همکاری BMW راه‌اندازی شد و با مدل‌های منتخب این خودروساز آلمانی سازگاری دارد.

موبنا – رانندگان BMW در برزیل با استفاده از کلید دیجیتالی خودرو در کیف پول سامسونگ می‌توانند قفل وسیله نقلیه خود را با کمک گوشی هوشمندشان باز نمایند. سامسونگ توضیح می‌دهد که کلید دیجیتالی خودرو در یک المان ایمن داخلی (eSE) نگهداری می‌شود. المان مورد اشاره برای محافظت از حساس‌ترین داده‌ها و کلیدهای رمزگذاری کاربران طراحی شده است.

تمامی این امکانات بخشی از پلتفرم Knox به‌شمار می‌روند. این پلتفرم از کیف پول سامسونگ محافظت می‌کند.

این ویژگی از طریق NFC و اتصال فوق پهن‌باند (UWB) عمل می‌کند. اتصال فوق پهن‌باند، مزایای بیش‌تری از جمله بازگشایی قفل ماشین از فواصل کوتاه بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی و ضربه زدن با آن به ماژول NFCخوان خودرو اشاره کرد.

با گوشی سامسونگ خود، قفل خودروهای BMW را باز کنید!

دقت بالاتر یکی دیگر از مزایای به‌کارگیری کلید دیجیتالی خودرو از طریق اتصال فوق پهن‌باند به‌شمار می‌رود. این موضوع از اجرای حملات دیجیتالی احتمالی که از طریق رهگیری سیگنال‌های رادیویی و تلاش برای پارازیت اندازی انجام می‌شوند نیز جلوگیری می‌کند.

این ویژگی برای تقریبا ۱۲ گوشی گلکسی سامسونگ مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۱۳ قابل دسترس است. این دستگاه‌ها شامل گوشی‌های سری گلکسی S20 به‌جز گلکسی S20 FE، گوشی‌های سری گلکسی S21 (شامل گلکسی S21 FE) و مدل‌های سری گلکسی S22 و گلکسی S23 هستند.

بعلاوه مشخصه کلید دیجیتالی خودرو برای گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰، گلکسی نوت ۲۰ اولترا و چندین مدل تاشو سامسونگ از گلکسی زد فلیپ ۵G و گلکسی زد فولد ۲ گرفته تا گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ قابل دسترس است. فهرست خودروهای BMW پشتیبانی‌کننده از کلید دیجیتالی سامسونگ شامل مدل‌های ۳۲۰i، ۳۳۰e، ۴۲۰i، ۵۳۰e، X1، X3، X5، X6، M3، X6M، i4، iX3 و iX است.

 منبع: آی تی رسان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا