مرگ مشکوک هکر ۳۷ ساله سیستم‌های دولتی آمریکا

او قلب اصلی هک گسترده سازمان FBI در سال ۲۰۰۳ میلادی بود و پس از آنکه ماموران پلیس خانواده آدریان را در کالیفرنیا دستگیر کردند،‌ پنج روز طول کشید تا آدریان خود را معرفی کرد.

موبنا – «آدریان لامو» از مشهورترین هکرهای جهان که برای نخستین بار توانست سیستم‌های رایانه‌ای بزرگترین سازمان‌های دولتی آمریکا را هک کند و آنها را با مشکل اساسی مواجه کند در سن ۳۷ سالگی از دنیا رفت.

این هکر جوان به دلیل هک کردن شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت، یاهو و البته سیستم‌های وابسته به سازمان پلیس فدرال FBI به شهرت رسید.

هنوز به درستی مشخص نشده است که لامو چطور جان خود را از دست داد. او که در شهر «سِدگوئیک کانتی» در ایالت کانزاس آمریکا زندگی می‌کرد و پدر او مرگ وی را تایید کرد.

مرگ مشکوک هکر ۳۷ ساله سیستم‌های دولتی آمریکا

«ماریو لامو» پدر آدریان در صفحه فیسبوک «۲۶۰۰ I هکرهای فصلی» اعلام کرد فرزند او جمعه هفته گذشته جان خود را از دست داده است. در پیام او نوشته شد: «با دل روشن و روحی اندوهناک باید اعلام کنم آدریان از بین ما رفته است. او پسر محبوب من بود».

لامو که یک شهروند کلمبیایی-آمریکایی بود، در شهر ویچیتای کانزاس زندگی می‌کند و زمانی به او لقب «هکر بی‌خانمان» داده شده بود. زیرا او در اتوبوس‌های شهری گرینهاند به سر می‌برد، در کنار دوستان خود یک سرپناه موفقت برای زندگی جست‌وجو می‌کرد یا در ساختمان‌های خالی و مخروبه شب‌ها را می‌گذراند.

او قلب اصلی هک گسترده سازمان FBI در سال ۲۰۰۳ میلادی بود و پس از آنکه ماموران پلیس خانواده آدریان را در کالیفرنیا دستگیر کردند،‌ پنج روز طول کشید تا آدریان خود را معرفی کرد. او پس از هک‌های گسترده شرکت‌هایی مثل یاهو و مایکروسافت به لیست افراد تحت تعقیب اضافه شد و البته به سیستم داخلی روزنامه نیویورک تایمز و شرکت لِکسیس‌نِکسیس هم نفوذ کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا