کارمندان ساختمان جدید اپل در و دیوار را با هم اشتباه می‌گیرند (+عکس)

طی چند روز اخیر ده‌ها گزارش مبنی بر برخورد افراد با دیوارهای شیشه‌ای برای ورود به ساختمان اریه شده است.

موبنا – از چند هفته قبل نخستین گروه از کارمندان اپل وارد دفتر مرکزی این شرکت شدند. این مجموعه جدید که هنوز ساخت تمام بخش‌های آن به اتمام نرسیده است با نام «سفینه» شناخته می‌شود و گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که اگرچه آخرین اصول معماری و زیبایی در این مرکز به کار گرفته شده است، ولی تعداد زیادی از کارمندان برای ورود به ساختمان اصلی و عبور از درب شیشه‌ای با دیوارهای شیشه‌ای و پنجره‌ها برخورد می‌کنند و به عبارت دیگر، دیوارها را با در اشتباه می‌گیرند.

شرکت اپل هم‌ اکنون بررسی‌های لازم را در زمینه معماری ساختمان جدید خود شروع کرده است تا به جز زیبایی، میزان سلامت کارمندان و ایمنی هم در آن تحلیل شود و این طور که رسانه‌های خبری می‌گویند، طی چند روز اخیر ده‌ها گزارش مبنی بر برخورد افراد با دیوارهای شیشه‌ای برای ورود به ساختمان اریه شده است.

کارمندان ساختمان جدید اپل در و دیوار را با هم اشتباه می‌گیرند (+عکس)

پارک اپل مجموعه بزرگی محسوب می‌شود که قرار است تمامی فعالیت‌های شرکت اپل به آن منتقل شود و همان طور که از آن مشخص است، این مجموعه شبیه به سفینه فضایی طراحی شده است و کارمندان اپل به تازگی در بخش‌هایی از آن مستقر شده‌اند. ساخت این مجموعه بیش از زمان پیش‌بینی شده به طول انجام مید و تاخیرهایی در اتمام پروژه ایجاد شد.

به تاخیر افتادن ساخت بخش‌هایی از این مجموعه بزرگ به دنبال درخواست اپل از معماران، پیمانکاران و متخصصان طی تکمیل پروژه داخلی صورت گرفت. «جانی ایو» مدیر طراحی اپل به مدت دو سال از این شرکت بیرون رفت تا به صورت اختصاصی روی پروژه ساخت «سفینه» تمرکز کند و در مجموع بتواند مجموعه «پارک اپل» را به بهترین شکل تکمیل کند. گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که آقای ایو در طراحی این مجموعه به کوچک‌ترین بخش‌ها هم توجه بسیار دقیق داشته است و کلیه علایم خروج اضطراری، آسان‌ترین دستگیره‌های در برای خروج از ساختمان و … بسیار پیشرفته و کامل در نظر گرفته شده است.

کارمندان ساختمان جدید اپل در و دیوار را با هم اشتباه می‌گیرند (+عکس)

با همه این توضیحات کل ساختمان با تِم اصلی شیشه ساخته شده است و اپل تاکید زیادی در استفاده از این ماده دارد. اپل یکی از بزرگترین طرفداران مواد اولیه است و طی سال‌های اخیر برای توسعه دستگاه‌های الکترونیکی مختلف خود چندین آلیاژ جدید هم اختراع کرده است. به عنوان مثال، این شرکت تاکنون چندین حق امتیاز را در زمینه ساخت شیشه و نمای ساختمان خریداری کرده است و در این میان «آمفی تئاتر استیو جابز» که گوشی هوشمند «آیفون ایکس» در آن معرفی شد، محدودیت‌های موجود در توسعه فناوری را کنار گذاشته است تا اپل یک ساختمان کاملا شیشه‌ای با درهای منحنی و سقف شیشه‌ای بسازد.

کارمندان ساختمان جدید اپل در و دیوار را با هم اشتباه می‌گیرند (+عکس)

با وجود همه زیبایی به کار رفته در این ساختمان‌، باید گفت که برخی مشکلات هم در آن وجود دارد که اپل به تازگی با آنها مواجه شده است. طی هفته جاری دستکم دو گزارش مبنی بر بروز حادثه بین کارمندان اپل حین وارد شدن به ساختمان و برخورد با دیوارهای شیشه‌ای منتشر شد و نشانداد و حتی گفته شد این افراد تا اندازه‌ای مجروح شده‌اند. گزارش ها حاکی از آن است که کارمندان اپل با این مشکل بزرگ مواجه شده‌اند که چگونه وارد ساختمان شوند و از آنجایی که تمام دیوارها و درها به صورت شیشه‌ای و مشابه طراحی شده‌اند، ورود به ساختمان برای کارمندان اپل اندکی دشوار شده است و آنها در و دیوار را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.

اپل در مورد همه چیز وسواس دارد و برای ساخت این دفتر جدید هم بسیار دقت کرده است. ولی هم اکنون که مشکل مذکور بروز کرده است احتمال می‌رود که این نکته نادیده گرفته شده باشد. شیشه‌هایی که به عنوان دیوار در ساختمان جدید اپل مورد استفاده قرار گرفته‌اند تا زلزله ۹ ریشتری مقاومت دارند و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که نوعی ماده ویژه در آن باعث بازتاب نور می‌شود. این کار مشکل را برای ورود به ساختمان بیشتر کرده است و اپل به دنبال راه‌حلی برای مشکل جدید می‌گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا