آمادگی کامل ۱۸ تولیدکننده برتر گوشی در جهان برای عرضه خدمات ۵G

این کارخانه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا در سال ۲۰۱۹ میلادی دستگاه‌های موبایلی جدید با قابلیت پشیتبانی از خدمات مخابراتی ۵G به صورت انبوه تولید شوند.

موبنا – شرکت کوالکام به این اتفاق سرعت بخشید و در نسل جدید تراشه‌های موبایلی خود برای نخستین بار امکان پشتیبانی از نسل پنجم خدمات مخابراتی و ارتباطی موسوم به ۵G را فراهم کرد. این شرکت در آخرین بیانیه خود گفت هم اکنون در کنسرسیوم تشکیل شده ۱۸ تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی موافقت خود را برای استفاده از تراشه «اسنپدراگون X50» با قابلیت پشتیبانی از خدمات مذکور اعلام کرده‌اند که از جمله این شرکت‌ها می‌توان به ایسوس، فوجیتسو، اچ‌ام‌دی‌ گلوبال (نوکیا)، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، اوپو، شارپ، سونی، ویوو، شائومی و زد.تی.ای اشاره کرد.

این کارخانه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا در سال ۲۰۱۹ میلادی دستگاه‌های موبایلی جدید با قابلیت پشیتبانی از خدمات مخابراتی ۵G به صورت انبوه تولید شوند. در حالی که نام سامسونگ در بین این شرکت‌ها دیده نمی‌شود، هفته گذشته اعلام شد که این شرکت کره‌ای همکاری‌های مجزایی را از هفته گذشته آغاز کرده است و البته یکی از بزرگترین غایبان این لیست شرکت اپل محسوب می‌شود که به درستی مشخص نیست چه اقداماتی را در این زمینه پیش می‌برد.

آمادگی کامل ۱۸ تولیدکننده برتر گوشی در جهان برای عرضه خدمات ۵G

شرکت کوالکام که دفتر مرکزی آن در شهر سانتیاگو واقع شده است با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای همکاری با اپراتورهای موبایلی AT&T، چاینا موبایل، اورنج، اس‌کی تلکام، ورایزن و ودافون را انجام داده است تا شبکه‌های مخابراتی آنها به گیرنده ۵G NR مجهز شود.

شرکت کوالکام تصمیم دارد در جریان برگزاری کنگره جهانی تلفن همراه (MWC 2018) که هفته آینده در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود برای نخستین بار از این فناوری جدید رونمایی کند و مودم اسنپدراگون X50 5G را در معرض دید عموم قرار دهد. این طور که شرکت مذکور می‌گوید، سرعت دانلود بر اساس این مودم به چندین گیگابیت در ثانیه می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا