تولید اولین ترمز خودرو با چاپگر سه بعدی

شرکت بوگاتی که به استفاده از روش های خلاقانه برای تولید لوازم خودرو مشهور است، این بار از چاپگر سه بعدی برای طراحی و ساخت یکی از بخش های حساس اتومبیل ها کمک گرفته است.

موبنا – این شرکت برای اولین بار در دنیا برای تولید سیستم ترمز خودرو به صورت یکپارچه از چاپگر سه بعدی استفاده کرده است. بخش عمده اجزای این سیستم ترمز اعم از لنت و دیگر متعلقات آن از جنس فلز تیتانیوم هستند.

تولید اولین ترمز خودرو با چاپگر سه بعدی

بوگاتی مدعی است نه تنها اولین شرکتی است که ترمز خودرو را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید کرده، بلکه موفق شده بزرگترین مولفه مورد استفاده در یک خودرو را با استفاده از فلز تیتانیوم به صورت سه بعدی بسازد.
تا به امروز اکثر اجزای سیستم ترمز خودرو و به خصوص لنت ها از آلومینیوم ساخته می شدند. اما استفاده از فلز تیتانیوم هم سیستم ترمز را مستحکم تر و مقاوم تر می کند و هم از وزن آن تا ۴۰ درصد می کاهد.

تولید اولین ترمز خودرو با چاپگر سه بعدی

چاپ سه بعدی این سیستم ترمز با استفاده از چاپگر سه بعدی تولیدی شرکت زنتروم نورد صورت گرفته که با فلز تیتانیوم سازگاری دارد. در تولید این چاپگر از لیزرهای ۴۰۰ واتی استفاده شده و تولید هر سیستم ترمز از این طریق ۴۵ ساعت به طول می انجامد. زیرا باید ۲۲۱۳ لایه نازک تیتانیوم به یکدیگر الصاق شوند. انتظار می رود استفاده از این سیستم های ترمز در خودروهای تولیدی بوگاتی تا اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا