چرا مردم علاقه‌ای به خرید «آیفون ایکس» ندارند؟

«مینگ-چی کو» همچنین پیش‌بینی کرده است که اپل در فصل دوم سال ۲۰۱۸ میلادی فقط حدود ۱۳ میلیون دستگاه «آیفون ایکس» را به فروش برساند.

موبنا – به گفته «مینگ-چی کو» تحلیلگر سرشناس مرکز KGI که تمامی فعالیت‌های اپل را به درستی پیش‌بینی می‌کند، گوشی هوشمند «آیفون ایکس» اپل آن طور که پیش‌بینی می‌شد مورد استقبال کاربران جهانی قرار نگرفته و آرزوهای اپل را برآورده نکرده است. با این توضیحات پیش‌بینی شده است که در فصل نخست سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع تنها ۱۸ میلیون دستگاه از این گوشی هوشمند فروخته شود که رقم یاد شده نسبت به استانداردهای تعریف شده در شرکت اپل بسیار کمتر است.

تحلیلگران پیش از این احتمال می‌دادند که «آیفون ایکس» به مناسبت دهمین سالگرد تولد گوشی هوشمند آیفون در شرکت اپل فصل نخست از سال ۲۰۱۸ میلادی فروشی بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ میلیون دستگاه داشته باشد.

«مینگ-چی کو» همچنین پیش‌بینی کرده است که اپل در فصل دوم سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۳ میلیون دستگاه «آیفون ایکس» را به فروش برساند.

این تحلیلگر ارشد بر این باور است که دلیل اصلی برای کاهش استقبال کاربران جهانی از گوشی گران قیمت اپل این است که جایگزین‌های چینی با قابلیت‌های بیشتر و قیمت ارزان‌تر وارد بازار شده‌اند. همچنین، شرکت اپل هنوز نتوانسته است سهم قابل ملاحظه‌ای از چین به عنوان بزرگترین بازار تلفن همراه در جهان را از آن خود کند.

چرا مردم علاقه‌ای به خرید «آیفون ایکس» ندارند؟

علاوه بر این گفته شده است که طراحی «آیفون ایکس» از دیگر مواردی محسوب می‌شود که انگیزه کاربران برای خرید این دستگاه را کم کرده است. قسمت سیاه رنگ بالای نمایشگر که برای تعبیه حسگرهای مربوطه در نظر گرفته شده است چندان باب میل کاربران نیست و افرادی که تمایل به استفاده از یک نمیاشگر بزرگ و باکیفیت را دارند‌ از این اتفاق راضی نیستند. در مقابل،‌ گوشی‌های چینی اندرویدی که نمایشگر بزرگ و یکپارچه دارند توانسته اند گوی سبقت را ا ز«آیفون ایکس» بربایند.

با همه این توضیحات «مینگ-چی کو» به این نتیجه رسیده است که اپل تصمیم دارد تولید «آیفون ایکس» را از تابستان ۲۰۱۸ کم کند و در عوض روی مدل بعدی این گوشی هوشمند متمرکز شود. همین مسئله باعث شده است تا این احتمال وجود داشته باشد که چرخه سالانه اپل برای عرضه گوشی هوشمند جدید در سپتامبر هر سال متوقف شود و در عوض در زمان دیگر نسل جدید گوشی‌های مجهز به نمایشگر بدون لبه وارد بازار شوند.

پیش‌بینی شده است پاییز آینده دو گوشی هوشمند ۶.۵ و ۶.۱ اینچی اپل مجهز به نمایشگر OLED وارد بازار شوند. مدل ۶.۱ بعد از «آیفون ایکس» احتمالا بین ۶۵۰ و ۷۵۰ دلار قیمت گذاری می‌شود و مدل بزرگتر هم از مدل کنونی «آیفون ایکس» گرانتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا