هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

امروز دیگر همه‌چیز به برندهای خاص و قدیمی ختم نمی‌شود، چراکه شرکت‌هایی نظیر هواوی، آن‌قدر پرقدرت به میدان آمده‌اند که نمی‌توان از محصولات آن‌ها به‌سادگی گذشت.

موبنا – مهم‌ترین ویژگی برند هواوی قیمت مناسب و کاربرپسند بودن آن است. از رابط کاربری ساده و کاربردی آن تا سخت‌افزار قدرتمند، همه باعث شده‌اند که این شرکت میلیون‌ها نفر از مشتریان برندهای با سابقه را برای خودش جمع کند؛ حالا هم که محصول جدید این شرکت چینی با طراحی و ظرافت فوق‌العاده‌ای که دارد، کار را برای خریدار حسابی سخت کرده‌ است، چراکه به این راحتی نمی‌توان از کنار درخشش فوق‌العاده رنگ‌های زیبای آن گذشت.

همان‌طور که می‌دانید گوشی آنر ۹ (Honor 9) یکی دیگر از محصولات شرکت هواوی است که باوجود ویژگی‌های بسیار خوب و کاربردی، قیمت بسیار مناسبی دارد. آنر ۹ را شاید بتوان دنباله‌رو بهترین گوشی هواوی، یعنی P10 دانست، چراکه ظاهر و ویژگی‌هایی شبیه به آن دارد. در ادامه قصد داریم گزیده‌ای از ویژگی‌های این شاهکار هنری شرکت هواوی را باهم مرور کنیم.

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این گوشی، طراحی و کیفیت ساخت آن است. امکان ندارد از این گوشی استفاده کنید و چند نفری از شما درباره آن نپرسند. آنر ۹ از بدنه‌ای شیشه‌ای و فلزی بهره می‌برد که تا حدودی شبیه به آنر ۸ است. از تفاوت‌های بارز این دستگاه در مقایسه با نسخه‌های پیشین، می‌توان به انتقال اثرانگشت به جلوی دستگاه اشاره کرد؛ اما شیشه‌ براق به‌کاررفته در شاسی، دوربین دوگانه، محل قرارگیری پورت‌ها و دکمه‌ها، همه همان چیزی است که در نسخه‌های پیشین شاهد بودیم. ساختار بدنه‌ این دستگاه به پنل های ۳D مجهز هست که در لبه‌های آن، انحنای بسیار زیبایی به خود گرفته است. این انحنا به خوش‌دست بودن دستگاه بسیار کمک می‌کند و نگهداری آن تنها با یکدست، چندان آزاردهنده نخواهد بود؛ اما به دلیل جنس شیشه‌ای که در پشت دستگاه به‌کاررفته است، احتمال سرخوردن و لغزنده بودن آن احساس می‌شود.

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

این دستگاه دارای وزن ۱۵۵ گرم هست. در بخش جلوی دستگاه، صفحه‌نمایش ۵.۱۵ اینچی و دکمه‌ Home که به یک حسگر اثرانگشت تجهیز شده است را مشاهده می‌کنیم. در دو سمت این دکمه، دو کلید ناوبری نقطه‌ای جایگیری شده که به تنظیمات بهتر و دسترسی آسان کاربر کمک فراوانی می‌کند.

 

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

در کناره‌ سمت راست گوشی، کلید پاور و دکمه‌های تنظیم صدا تعبیه‌شده و در بالا، خروجی اینفرارد که برای کنترل تلویزیون و دستگاه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره‌گیری شده است. اسلات سیمکارت و کارت حافظه هم در سمت چپ دستگاه قرارگرفته و خروجی صدا، پورت USB نوع C و همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری در لبه‌ پایینی آن دیده می‌شود.

هواوی آنر ۹، دارای یک صفحه‌نمایش ۵.۱۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و تراکم ۴۲۸ پیکسلی است که از پنلی با تکنولوژی AMOLED بهره‌مند است؛ بنابراین نباید نگران کیفیت آن زیر نور مستقیم خورشید باشید.

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

روشنایی این نمایشگر با ۴۵۴ نیت، گرچه بهترین نیست، اما در حد مطلوبی است و در محیط بیرون صفحه‌ای خوانا را نمایش می‌دهد؛ اما کیفیت این نمایشگر در برابر نور مستقیم خورشید چندان تعریفی ندارد و می‌بایست ویژگی Increase readability under sunlight را در بخش تنظیمات فعال نمود که تا حدودی این مشکل را برطرف می‌کند.

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

وسعت رنگ در این نمایشگر به طرز قابل‌توجهی افزایش‌یافته است، اما رنگ‌ها همچنان به سردی متمایل هستند. ازاین‌رو می‌توان رنگ‌ها را در بخش تنظیمات نمایشگر تغییر داد و به آن گرمی بخشید. یکی از کاستی‌های آنر ۹، نبود لایه محافظ صفحه است که آن را در برابر ضربات احتمالی آسیب‌پذیرتر می‌کند.

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس) هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس) هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

 

برخلاف آنچه در پی ۱۰ و میت ۹ وجود دارد، باید گفت که این دستگاه ازلحاظ صفحه‌نمایش، چندان قوی ظاهرنشده و به دلیل آسیب‌پذیری آن، می‌بایست در هنگام استفاده از آن بیشتر دقت کنید.

ظرفیت باتری این دستگاه نسبت به آنر ۸ افزایش‌یافته و دارای حجم ۳۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که غیرقابل تعویض است. بااین‌وجود، این میزان ظرفیت برای بسیاری از کاربران کافی نبوده و با استفاده روزانه و مداوم، در پایان روز تنها ۱۰ درصد از باتری باقی خواهد ماند.

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

برای رسیدن به شارژ کامل، این دستگاه به مدت یک ساعت و ۵۴ دقیقه به زمان نیاز دارد و این میزان برای رسیدن به حجم ۵۰ درصدی، حدود ۴۵ دقیقه به طول خواهد انجامید. به‌این‌ترتیب سرعت زمان شارژدهی در این دستگاه، نسبتاً سریع و خوب است.

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

تنها ایرادی که می‌توان به باتری این دستگاه وارد نمود، نبود شارژ بی‌سیم است که سهولت شارژ در این دستگاه را ناممکن می‌سازد. چیپ‌ست هشت هسته‌ای Kirin 960 SoC و پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP8 در هواوی آنر ۹ به کار رفته است. این دستگاه با دو مدل رم چهار گیگ با حافظه داخلی ۶۴ و رم ۶ گیگ با حافظه ۱۲۸ گیگ عرضه می‌شود که از دو سیمکارت یا یک سیمکارت و یک کارت Micro SD پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه با وجود حجم مناسب ذخیره‌سازی، کاربران کمتری به سراغ کارت حافظه خارجی می‌روند. به‌طور کلی، عملکرد این دستگاه، در سطح بالایی است و پاسخ‌دهی حسگر اثرانگشت و سرعت آن، بسیار عالی است؛ اما باید اشاره کرد که این دستگاه جز عملکرد سنسور اثرانگشت، تغییر چندانی با نسخه آنر ۸ ندارد و کلیدهای خازنی در آن بسیار مشابه پی ۱۰ هستند.

 

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

از ویژگی‌های خوب این دستگاه امکان پخش صدای سه‌بعدی است که با استفاده از هدفون می‌توان صدا را به‌طور سه‌بعدی تنظیم نمود. به کمک بلندگویی که در ناحیه پایینی دستگاه قرار دارد، صدا شفاف‌تر و بلندتر به گوش می‌رسد و همچنین از کیفیت مناسبی برخوردار است.

در آنر ۹ شاهد استفاده از دوربین دوگانه با عملکرد مناسبی هستیم. این گوشی از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونورکرومیک (تک‌رنگ) به همراه یک سنسور ۱۲مگاپیکسلی رنگی استفاده‌شده است. برای لنز استفاده‌شده در هر دو دوربین نیز از گشودگی مشابه با f/2.2 استفاده‌شده است. تصویر بدست آمده از دو دوربین در این گوشی به یک عکس تبدیل می‌شوند که در نهایت تصویری با جزئیات و عمق تصویر بیشتر دراختیار کاربر قرار می‌گیرد. بروی این گوشی و در کنار دوربین‌های آن عبارت DUAL LENS hybrid zoom را مشاهده خواهید کرد. این عبارت به معنی استفاده از سیستم زوم هیبریدی در این گوشی است که در نهایت زوم اپتیکال دو برابری را برای دوربین فراهم می‌کند. رابط کاربری استفاده‌شده برای اپلیکیشن دوربین آنر ۹ نیز همانند گوشی P10 بسیار ساده است.

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

با سوایپ کردن انگشت خود به سمت راست در این اپلیکیشن می‌توانید تنظیمات دوربین را مشاهده کنید و با سوایپ کردن به سمت چپ نیز می‌توانید فیلترهای مختلف موجود را برای عکس خود انتخاب کنید. از قابلیت‌های جدیدی که در نرم‌افزار دوربین این گوشی شاهد هستیم، می‌توان به عکاسی پانورامای سه‌بعدی اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید از تمامی سوژه‌های اطراف خود به‌صورت سه‌بعدی فایل GIF تهیه کنید. در تصاویر ثبت شده با استفاده از دوربین این گوشی در محیط‌هایی با نور مناسب، سوژه‌ها کاملاً واضح هستند و رنگ‌های آن‌ها نیز بسیار نزدیک به واقعیت است؛ اما زمانی که قصد عکاسی در محیط‌های کم‌نور را دارید، از آنجایی که شاتر مدت‌زمان بیشتری بازمی‌ماند تا نور بیشتری را جذب کند، باید گوشی را کاملاً ثابت نگه‌دارید تا تصویر تار و مات شده‌ای ثبت نشود. همچنین، عدم استفاده از لرزشگیر اپتیکال تصویر در دوربین این گوشی به مات شدن بیش‌ازپیش تصاویر کمک می‌کند.

اگر بخواهیم در یک کلام آنر ۹ را توصیف کنیم، باید بگوییم این گوشی یک شاهکار زیبای هنری است که اتفاقا امکانات خوبی هم در آن تعبیه شده است. شاید در حد ابر پرچمداران هوشمند نباشد، اما کاملا رضایت خریدار را بدست خواهد آورد. باید بگوییم آن چیزی که اهمیت دارد این است که استفاده از این گوشی شما را خسته نمی‌کند و ابدا از خرید آن و پولی که پرداخت کرده‌اید، پشیمان نخواهید شد. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، آنر امسال نیز همانند سال‌های گذشته از پرچم‌دار قدرتمند خود رونمایی کرد. این کمپانی هم همانند بسیاری از کمپانی‌های چینی دیگر، به تولید گوشی‌های هوشمند با قیمت مناسب شهرت دارد که در آنر ۹ نیز باری دیگر شاهد چنین موضوعی بودیم. با پرداخت قیمتی در حدود ۴۴۰ دلار برای این گوشی(کمتر از دو میلیون تومان) شما می‌توانید دستگاهی با سخت‌افزار بروز و قدرتمند را داشته باشید که طراحی بسیار زیبایی نیز دارد.

 

هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس) هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس) هر آنچه باید درباره Huawei Honor 9 بدانید! (+عکس)

همچنین، با پرداخت این قیمت می‌توانید از دستگاهی با دوربین دوگانه با عملکرد مناسب استفاده کنید. آنر ۹ دستگاهی است که می‌تواند تمامی نیازهای روزانه شما را پاسخگو باشد. علاوه بر نیازهای معمول، با استفاده از این دستگاه می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی را نیز بروی دستگاه خود اجرا کرده و از آن‌ها لذت ببرید. به اعتقاد نگارنده و با توجه به اینکه ده‌ها گوشی هوشمند مختلف را مورد بررسی قرار داده‌ایم، این مدل از برند هواوی یکی از بهترین تجربه‌های کاربری با گوشی‌های هوشمند را برایتان رقم خواهد زد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا