اپلیکیشن مستقل اینستاگرام برای ارسال آسان پیام‌های تصویری

امروز نسخه آزمایشی این اپلیکیشن ارایه شده است و فقط کاربران پنج کشور شیلی، ایتالیا، پرتغال، ترکیه و اروگوئه می‌توانند در مرحله کنونی از آن استفاده کنند.

موبنا – شبکه اینستاگرام ابزار ویژه‌ای موسوم به «دایرکت» دارد که در سیستم داخلی این اپلیکیشن وظیفه ارسال پیام‌های خصوصی را به عهده گرفته است و این طور که رسانه‌های خبری گزارش دادند، قرار است این سرویس به عنوان یک قابلیت مجزا از اینستاگرام خارج شود تا کاربران بتوانند آن را در قالب یک اپلیکیشن مستقل مورد استفاده قرار دهند.

این طور که خبرگزاری «وِرج» گزارش داده است، امروز نسخه آزمایشی این اپلیکیشن ارایه شده است و فقط کاربران پنج کشور شیلی، ایتالیا، پرتغال، ترکیه و اروگوئه می‌توانند در مرحله کنونی از آن استفاده کنند. اپلیکیشن جدید با نام «اینستاگرام دایرکت» معرفی می‌شود و در اصل یک ابزار پیام‌رسان متمرکز بر دوربین دستگاه موبایلی است که تجربه ارسال پیام و ارتباط با دوستان را بهتر می‌کند.

لازم به ذکر است که اینستاگرام یکی از زیرمجموعه‌های فیبسوک محسوب می‌شود و این شبکه اجتماعی بزرگ به خوبی می‌داند که چطور می‌بایست یک ابزار پیام‌رسان را محبوب کند و توجه کاربران را به آن افزایش دهد. واتس‌اپ که زیرمجوعه دیگر فیسبوک است هم با همین فرمول بیش از یک میلیارد مشترک فعال در اختیار دارد.

«اینستاگرام دایرکت» که بر به‌اشتراک گذاری آسان پیام‌های تصویری تمرکز دارد به صورت مستقیم با دوربین دیجیتالی دستگاه باز می ‌شود و بنابراین انتشار و اشتراک گذاری تصاویر در آن کار آسانی است. زمانی که صفحه اصلی این اپلیکیشن به سمت پایین هدات شود لیست پیام‌ها نمایان می‌شود و از این نظر طراحی آن را می‌توان مشابه «فیسبوک مسنجر» دانست. در «فیسبوک مسنجر» نیز زمانی که بخش دوربین فعال است اگر صفحه را به سمت پایین هدایت کنید لیست پیام‌ها نمایان می‌شود.

اپلیکیشن مستقل اینستاگرام برای ارسال آسان پیام‌های تصویری

اپلیکیشن جدید اینستاگرام چهار فیلتر جدید را شامل می‌شود که یکی از آنها برای حذف صدا از پیام‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فیلتر بعدی برای ادغام تصویر در تصویر به کار می‌رود و دو فیلتر دیگر هم برای ویرایش و تغییر رنگ استفاده می‌شوند. اگر اپلیکیشن در حالت دوربین را به سمت راست هدایت کنید اینباکس پیامها را مشاهده خواهید کرد و اگر آن را به سمت چپ بکشید، تنظیمات اپلیکیشن در اختیار شما خواهد بود.

لازم به ذکر است زمانی که فیسبوک اپلیکیشن «مسنجر» خود را از بدنه اصلی شبکه اجتماعی جدا کرد و آن را به صورت مستقل وارد بازار کرد این اپلیکیشن ماهانه ۵۰۰ میلیون کاربر فعال داشت که هم‌اکنون تعداد آنها به بیش از ۱.۳ میلیارد نفر رسیده است. در آپریل ۲۰۱۷ اپلیکیشن «اینستاگرام دایرکت» که همچنان قسمتی از ابزار اصلی «اینستاگرام» محسوب می‌شد و برای نخستین بار آزمایش‌های لازم روی آن صورت گرفت ۳۷۵ میلیون کاربر ماهانه فعال داشت که باید دید در آینده چگونه این تعداد تغییر می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا