دستور سازمان اطلاعات هند برای حذف اپلیکیشن‌های جاسوسی چینی از گوشی سربازان

از جمله این اپلکیشن می‌توان به ابزار موبایلی محبوب «تروکالر» اشاره کرد که قادر است هویت شماره‌های تلفنی ناشناسی که تماس می‌گیرند را مشخص کند و البته نکته مهم اینجاست که اپلیکیشن مذکور چینی نیست.

موبنا – برنامه‌های گسترده چین برای سلطه بر جهان به فروشگاه اینترنتی «گوگل پِلِی» هم نفوذ کرده است. در این میان سربازان ارتش هند نامه‌ای را از سازمان اطلاعاتی خود دریافت کرده‌اند که در آن گفته شده است می‌بایست ۴۲ اپلیکیشن غیرکاربردی که با اهداف خاص طراحی شده است را از روی دستگاه‌های موبایلی خود حذف کنند.

از جمله این اپلکیشن می‌توان به ابزار موبایلی محبوب «تروکالر» اشاره کرد که قادر است هویت شماره‌های تلفنی ناشناسی که تماس می‌گیرند را مشخص کند و البته نکته مهم اینجاست که اپلیکیشن مذکور چینی نیست. همچنین ابزارهای موبایلی «یوسی بروزر»  و «یوسی نیوز»، شبکه اجتماعی «وی‌چت» و اپلیکیشن اجتماعی «وِیبو» چین هم در این لیست حضور دارند.

کارشناسان امنیتی هند در بیانیه خود توضیح دادند که کاربران این کشور به خوبی نمی‌دانند درهای مخفی در اپلیکیشن‌های مذکور چگونه اطلاعات آنها را سرقت می‌کند و آژانس‌های مختلف اطلاعاتی وابسته به ارتش چین از تمام نظامیان این کشور خواسته‌اند هرچه سریع‌تر ابزارهای موبایلی مذکور را حذف کنند. در این بیانیه گفته شده است سربازانی که در نقاط مرزی هند مشغول حضور دارند بیشتر در معرض خطر هستند و پیش از این هک‌های گسترده برای آنها صورت گرفته است.

دستور سازمان اطلاعات هند برای حذف اپلیکیشن‌های جاسوسی چینی از گوشی سربازان

نوشته های مشابه

در بخش دیگری از این بیانیه گفته شد آن دسته از سربازانی که از گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های ساخت شرکت چینی «شائومی» استفاده می‌کنند باید این مسئله را بدانند که اطلاعات آنها روی سرورهای چینی در دسترس است و این مسئله می‌تواند مشکلات امنیتی فراوانی را به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است گوشی‌ها  و لپ‌تاپ‌های شائومی به دلیل قیمت پایینی که دارند در کشور هند بسیار محبوب هستند.

سازمان امنیت هند توصیه کرده است که نه تنها می‌بایست هرچه سریع‌تر تمامی این اپلیکیشن‌ها از روی گوشی‌های سربازان این کشور حذف شود،‌ بلکه آنها موظفند برای گوشی هوشمند فرآیند راه‌اندازی مجدد را اعمال کنند تا اطمینان حاصل شود که هیچ در مخفی در این دستگاه باقی نمانده است و امکان جاسوسی از گوشی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا