امضای «استیو جابز» ۵۰ هزار دلار فروخته شد (+عکس)

قیمت پایه این مجله که توسط «دِنیس ویلیامز» ارایه شده بود ۱۰۰۰ دلار بود و یکی از مدیران اسبق شرکت نرم‌افزاری «لوتوس دولوپمنت» این مجله را ارایه کرد.

موبنا – ماه گذشته یک کپی از مجله NewsWeek که توسط «استیو جابز» مدیرعامل اسبق اپل امضا شده بود به حراج گذاشته شد. تاریخ این مجله ۲۴ اکتبر ۱۹۸۸ بود و در آن زمان آقای جابز ۳۳ ساله روی جلد مجله را امضا کرده بود. تیتر اول این مجله نوشته بود: «آقای تراشه. استیو جابز شگفتی را به دنیای رایانه‌ها برگرداند».

این نشریه به صورت ویژه ماجرای عرضه رایانه جدید NeXT توسط «استیو جابز» را پوشش داده بود و به جز تصویر آقای جابز روی جلد مجله، دستخط و امضای منحصر به فرد مدیرعامل اسبق اپل هم روی آن دیده می‌شد که قیمت مجله را چند صد برابر افزایش داد.

قیمت پایه این مجله که توسط «دِنیس ویلیامز» ارایه شده بود ۱۰۰۰ دلار بود و یکی از مدیران اسبق شرکت نرم‌افزاری «لوتوس دولوپمنت» این مجله را ارایه کرد. او سال‌ها قبل نخستین مدل رایانه NeXT را خریداری کرده بود و سپس با یک نسخه از این مجله نزد جابز رفت و از او خواست روی جلد آن را امضا کند. البته «استیو جابز» ابتدا از این کار خودداری کرد و گفت: «من امضا نمی‌کنم». ولی ویلیامز با اصرارهای فراوان موفق شد موافقت مدیرعامل اسبق اپل را جلب کند و جابز علاوه بر امضا برای او نوشت: «من عاشق تولید هستم».

همان طور که گفته شد قیمت پایه این نشریه ۱۰۰۰ دلار نظر گرفته شده بود و سرانجام یک خریدار حاضر شد برای آن ۵۰ هزار و ۵۸۷ دلار پرداخت کند. اگر شخصی که در این حراجی شرکت کرد مجله را نخریده بود، با این پول می‌توانست ۴۴ دستگاه گوشی هوشمند «آیفون اکس» با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت را خریدار یکند. لازم به ذکر است ۳۴ نفر برای خرید این مجله شرکت کرده بودند که در نهایت ۱۸ نفر آنها برای حضور در مزایده پذیرفته شدند.

اپل شرکت NeXT را در سال ۱۹۹۷ میلادی با پرداخت ۴۲۹ میلیون دلار و همچنین ۱.۵ میلیون سهام اپل خریداری کرد. این مسئله یک اتفاق بزرگ برای تغییر سیاست‌های اپل محسوب می‌شد، زیرا واگذاری مذکور باعث شد «استیو جابز» به شرکت اپل که در تاسیس آن نقش داشت، برگردد. سال بعد از این اتفاق شرکت اپل رایانه iMac را روانه بازار کرد و سپس در سال ۲۰۰۱ میلادی نخستین مدل دستگاه چندرسانه‌ای قابل حمل iPod وارد بازار شد. در سال ۲۰۰۷میلادی جابز نخستین مدل گوشی هوشمند آیفون را معرفی کرد تا سرانجام اپل به بزرگترین و ثروتمندترین شرکت فناوری جهان تبدیل شود.

امضای «استیو جابز» ۵۰ هزار دلار فروخته شد (+عکس)

دکمه بازگشت به بالا