معرفی بازی: راز نامه پدربزرگ

راز نامه پدربزرگ، عنوانی معمایی در سبک اشاره و کلیک است. در این بازی شما باید با حل کردن معماهای مختلف به راز پدربزرگ خود پی ببرید.

موبنا – راز نامه پدربزرگ معماهای جالب و سرگرم‌کننده‌ای را به شما ارئه خواهد کرد، معماهایی که برای حل آن‌ها حسابی باید وقت بگذارید و محیط بازی را جست و جو کنید. درست است که گیم‌پلی این بازی راحت و روان بوده و معماها نیز از کیفیت بالایی برخوردارند، ولی متاسفانه برخی عوامل از تبدیل این عنوان به عنوانی بی‌نقص و کامل جلوگیری می‌کند. با ما در ادامه همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر این عنوان مرموز و جذاب ایرانی.

مرور بازی:

پدربزرگ که به تازگی دار فانی را وداع گفته، در وصیت خود از شما که نوه باهوش و شجاعش هستید خواسته که با جست و جوی خانه این مرد عجیب و غریب، به راز زندگی او پی ببرید. برای پی بردن به راز زندگی این پیرمرد، شما باید تمام خانه عظیم او را جز به جز بگردید. در این راه با پازل‌های زیادی رو به رو می‌شوید که جواب هرکدام از آن‌ها در گوشه‌ای دیگر از این عمارت ترسناک پنهان شده است.

معرفی بازی: راز نامه پدربزرگ

بازی درست از درب خانه پدربزرگ شروع شده و شما به عنوان اولین معما باید راه ورود خود به این خانه مرموز و اسرارآمیز را پیدا کنید. همان‌طور که گفتیم سبک بازی اشاره و کلیک است. بنابراین برای جست و جو در محیط و برداشتن اجسام و یا استفاده از آن‌ها، باید روی نقاط مختلف صفحه ضربه وارد کنید.

همان‌طور که گفتیم، پاسخ برخی از معماها در گوشه دیگری از این خانه وسیع پنهان شده، برای حل برخی از معماها نیز به ابزار خاصی نیاز دارید. به همین دلیل باید محیط بازی را حسابی گشته و اجسام مورد نیاز خود را پیدا کنید. برای برداشتن این اجسام تنها کافی است روی آن‌ها ضربه وارد کرده تا به کیف دستی شما منتقل شوند. سپس تنها کافی است هرکدام از این اشیاء را در جای مناسب خود به کار برید و معماها را یکی پس از دیگری حل کنید.

معرفی بازی: راز نامه پدربزرگ

راز نامه پدربزرگ داستان ساده و در عین حال جذابی دارد. هرچند همان‌طور که گفتیم، این عنوان خالی از اشکال نیست. یکی از بزرگ‌ترین و عیان‌ترین مشکلات این بازی، گرافیک و طراحی ضعیف آن است. متاسفانه این ضعف، از همان ابتدا و منوی بازی کاملاً مشهود است، طراحی ضعیف و استفاده از فونت‌های نامناسب، جذابیت منوی این بازی را به طور کل از بین برده است؛ این در حالی است که اصولاً و معمولاً منوی بازی باید به قدری جذاب باشد که بازیکن را به ادامه بازی ترغیب کند!

این ضعف کماکان در ادامه بازی و طراحی محیط خانه نیز ادامه دارد. هرچند نمی‌توان منکر سلیقه‌ی خوب سازندگان در انتخاب تصاویر مربوط به محیط بازی شد، اما کماکان این دوستان می‌توانستند با صرف کمی وقت بیش‌تر، جزئیاتی به این محیط اضافه کرده و یا حداقل رنگ و لعاب بیش‌تری به عنوان خود ببخشند.

معرفی بازی: راز نامه پدربزرگ

البته که این عنوان سرتاسر عیب و ایراد نیست! برای مثال سیستم جا به جایی بین محیط‌های مختلف این خانه خوب و روان از کار درآمده و شما را دچار مشکل نمی‌کند. معماهای بازی نیز از کیفیت و تنوع مناسب برخورداند. به نحوی که می‌توانید کاملاً امید خود را به این قسمت از بازی بسته و سعی کنید چشم بر گرافیک و طراحی ضعیف این عنوان ببندید.

در نهایت می‌توان گفت تجربه راز نامه پدربزرگ کماکان می‌تواند برای طرفداران ژانر معمایی و خصوصاً سبک اشاره و کلیک جذابیت‌هایی هم داشته باشد. هرچند این عنوان با یک عنوان بی‌نقص و فوق‌العاده فاصله زیادی دارد، اما بازهم می‌تواند با معماهای جذاب خود ساعاتی شما را سرگرم کند. به هر حال، انتخاب با شماست!

کافه‌بازار مایکت
  • معرفی بازی: راز نامه پدربزرگ
  • معرفی بازی: راز نامه پدربزرگ
  • معرفی بازی: راز نامه پدربزرگ
  • معرفی بازی: راز نامه پدربزرگ

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا