نگاهی به اپلیکیشن “مرگ من چطوریه؟”

دنیای سرگرمی و تکنولوژی از آن افرادی‌ست که ایده‌های خلاقانه و نو به کاربران ارائه می‌دهند. و این ایده‌های سرگرمی همیشه در غالب انواع بازی‌ها حضور نمی‌کند. برنامه‌های سرگرمی تغییر چهره، آموزش‌های هنری و برنامه‌هایی از این قبیل. در این بین بعضی نرم‌افزارهای سرگرمی هستند که هیچ هدفی را دنبال نمی‌کند و صرفا جهت پر کردن وقت آن هم برای یک زمانبندی کوتاه ساخته می‌شوند.

موبنا – اپلکیشن “مرگ من چطوریه؟” یکی از آن برنامه‌هایی است که بالا در مورد آنها گفتیم. این نرم‌افزار رایگان که حجمی هم ندارد تنها قادر است با پرسیدن اسم و سن شما، زمان و شیوه‌ی مرگتان را پیش‌بینی کند. به این صورت که با لمس گزینه‌ی شروع ابتدا جنسیت و سپس اسم و سن پرسیده می‌شود و در آخر باید برای دیدن نتیجه انگشت خود را روی گزینه‌ی اثر انگشت بگذارید. درست از همین‌جا تمام معادلات بهم می‌ریزد زیرا همه‌ی ما می‌دانیم صفحه‌های نمایشگر مجهز به تشخیص اثر انگشت نبوده و تنها مدل‌هایی از گوشی‌های همراه با قرار دادن دکمه‌ای جداگانه انگشت را اسکن می‌کنند. دوما اسکنِ اثر انگشت هیچ ربطی به پیش‌بینی مرگ ندارد زیرا هیچ اطلاعاتی راجب نوع و شیوه‌ی زندگی در اثر انگشت ذخیره نمی‌شود. حتی اگر قرار باشد تنها برای سرگرمی چیزی شبیه به مرگ را در آینده پیش‌بینی کرد، سایت‌هایی هستند که با پرسیدن چندین سوال راجب نوع خوراک، مصرف دخانیات، ساعات خواب، ورزش، نوع شغل و امثال اینها و با در نظر گرفتن جنسیت زمان تقریبیِ مرگ را بر اساس الگوهای زیستی و بایولوژیکی تخمین می‌زنند. حتی در این سایت‌ها نیز شیوه مرگ مثل وقوع تصادف در نظر گرفته نمی‌شود و مرگ به صورت طبیعی تخمین زده می‌شود. مرگ من چطوریه بدون در نظر گرفتن هیچ الگویی، و تنها با چند جوابِ محدود و کاملا تصادفی نه تنها سالِ مرگ بلکه شیوه‌ی آن را نیز تخمین می‌زند. داستان زمانی برایتان روشن می‌شود که با چند شخصیت مختلف و یک اثر انگشت بازی را امتحان کنید، خواهید دید با یک اثر انگشت به شما جواب‌های مختلف داده می‌شود.

نگاهی به اپلیکیشن "مرگ من چطوریه؟"

بدترین بخشِ بازی مربوط به زمانی‌ست که بعد از چندبار تلاش، به شما اجازه‌ی تست داده نمی‌شود مگر اینکه در ازای آن یک ویدئوی تبلیغاتی را لود کنید!!! البته هیچ ایرادی در مورد حدسِ زمان مرگ وجود ندارد، پیش‌تر هم گفتیم که سایت‌های سرگرمیِ دیگری نیز هستند که این‌کار را انجام می‌دهند. اما به شیوه‌ای درست و با الگویی منسجم و نه تنها به قیمت بازدیدِ ویدئوهای تبلیغاتی در برنامه‌ای به این سطح.

نقاط قوت:

-رایگان و کم حجم

نقاط ضعف:

-نداشتن هیچگونه اساس در تخمین زمان مرگ

-دادن جواب‌های تصادفی و مشابه

-نداشتن هیچ پرسش و الگو

کافه‌بازار
  • نگاهی به اپلیکیشن "مرگ من چطوریه؟"
  • نگاهی به اپلیکیشن "مرگ من چطوریه؟"
  • نگاهی به اپلیکیشن "مرگ من چطوریه؟"
  • نگاهی به اپلیکیشن "مرگ من چطوریه؟"

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا