لایف، پیام‌رسانی ایرانی شبیه به لاین

بین خیل عظیم انواع پیام‌رسان‌هایی که در دسترس قرار دارند، تمایل اغلب مردم استفاده از پیام‌رسان‌های غیر بومی و خارجی است. در بین اسم‌های آشنایی که به گوش‌مان می‌رسد کمتر کسی چیزی از مسنجرهای ایرانی می‌داند.

موبنا – یکی از این پیام‌رسان‌ها “لایف” است. این اپلکیشن ایرانی رایگان بوده و بی شباهت به برنامه‌ی لاین نیست. بعد از نصب نرم‌افزار و ساختن اکانت شخصی، پی می‌برید این شباهت از اسم فراتر رفته و ساختار کلی داخل آن نیز شبیه به لاین است. استفاده از رنگ سبز به عنوان رنگ اصلی، داشتن صفحه‌ی پست‌گذاری به عنوان خانه، فالو کردن دیگران و امکاناتی ازین قبیل حالت کلیِ برنامه را از یک نرم‌افزار کاملا جدید به یک کپیِ ضعیف تبدیل کرده است.

بعد از کمی گشت و گذار در برنامه اولین چیزی که توجه جلب می‌کند نبود تنظیمات شخصی‌سازی و امنیت است. تنظیمات مربوط به مدیریت بازدید افراد و کسانی که می‌توانند به نوشته‌ها دسترسی داشته باشند از الویت‌های یک پیام‌رسان با امکانی نظیر پست عکس و متن است.

لایف، پیام‌رسانی ایرانی شبیه به لاین

در لایف امکان انتشار عکس، کلیپ و گیف همراه با متن البته نه چندان بلند، فراهم گردیده است. از قابلیت‌های دیگر باید به امکان جستجو در شهرهای مختلف اشاره کرد. با استفاده از این جستجو می‌توانید افراد یک شهر را جستجو و دوستان خود را بیابید. یا پست‌های مربوط به یک مکان خاص را جستجو کرده و ببینید. برعکس دیگر پیام‌رسان‌ها، در لایف می‌توان پست مورد نظر را پیش‌نویس و بعد ارسال کرد.

در صفحه نخست دو تولبار وجود دارد. در ذره‌بین می‌توانید مطالب ارسالیِ دیگران را ببینید. خانه تمام مطالب رسالی شما را نمایش می‌دهد. در لایف تنها چیزی که برای پروفایل پیش‌بینی شده امکان اضافه‌کردن بیوگرافی‌ست که از طریق قلم بالای صفحه انجام می‌شود. گرچه زیر پست‌ها جایی برای ارسال نظر وجود ندارد اما هنوز می‌توان از دادن لایک و اشتراک‌گذاری متن استفاده کرد. اشتراک‌گذاریِ پست‌ها نیز نصفه نیمه انجام می‌گیرد، یعنی متن به دیگر پیام‌رسان‌ها ارسال می‌شود اما عکس، کلیپ یا گیف نه!.

در نگاه کلی، لایف پیام‌رسان ساده است که هرکسی به راحتی می‌تواند از آن استفاده و به انتشار مطالب متنوع بپردازد. شاید اگر چند ضعف آن در آپدیت‌های بعدی برطرف شود بتوان از آن به عنوان یکی از برنامه‌های بسیار خوب داخلی نام برد.

نقاط قوت:

-محیط ساده و راحت

-امکان اشتراک‌گذاری متن، کلیپ و گیف

-امکان دادن لایک به پست‌ها

-امکان گزارش هرزنامه

-امکان جستجو بر اساس شهرها

-قابلیت فالو کردن دیگران

-مشاهده آزاد پست‌ها و فالو‌های دیگران

-ذخیره و پیش‌نویس پست‌ها

نقاط ضعف:

-نداشتن تنظیمات شخصی‌سازی

-نداشتن ارسال نظر

-نداشتن تنظیمات حریم خصوصی

کافه‌بازار
  • لایف، پیام‌رسانی ایرانی شبیه به لاین
  • لایف، پیام‌رسانی ایرانی شبیه به لاین
  • لایف، پیام‌رسانی ایرانی شبیه به لاین
  • لایف، پیام‌رسانی ایرانی شبیه به لاین
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا