گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ مجوز مرکز بلوتوث را گرفت

منابع آگاه اعلام کردند که سامسونگ از سری گوشی‌های «گلکسی اکس» خود بین فصل سوم سال ۲۰۱۷ تا فصل اول سال ۲۰۱۸ رونمایی می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – از مدت‌ها قبل شایعه شده بود که سامسونگ در حال ساخت یک گوشی منعطف است که کاربر به راحتی می‌تواند بدنه و نمایشگر آن را خم کند. این محصول در سری گوشی‌های «گلکسی اکس» ساخته می‌شود و هم‌اکنون به صورت رسمی گفته شد انجمن «بلوتوث اس‌آی‌جی» که متولی توسعه فناوری ارتباطی بلوتوث است مجوزهای لازم برای توسعه این گوشی هوشمند را صادر کرد.

این گوشی هوشمند با کد SM-G888N0 توسعه میابد و این کد با هیچ یک از دستگاه‌های دیگری که سامسونگ در حال کار کردن روی آن است مشابهت ندارد. به همین خاطر می‌توان مطمئن شد که نخستین گوشی هوشمند تاشدنی و منعطف سامسونگ مراحل نهایی توسعه را پشت‌سر می‌گذارد و به زودی به صورت رسمی معرفی می‌شود.

لازم به ذکر است این کد پیش‌تر در مرکز «وای-فای الایِنس» به عنوان متولی توسعه فناوری بی‌سیم وای-فای مشاهده شده بود. آن زمان این دستگاه با سیستم عامل اندروید ۶.۰.۱ توسعه میافت و سامسونگ از حدود دو سال قبل تلاش خود را برای ساخت چنین محصولی آغاز کرده بود.

گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ مجوز مرکز بلوتوث را گرفت

از آنجایی که دو پرچمدار سامسونگ یعنی «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۸ پلاس» به فناوری ارتباطی «بلوتوث ۵.۰» مجهز شده‌اند، عجیب به نظر می‌رسد که «گلکسی اکس» فناوری مشابه را داشته باشد و احتمال می‌رود سامسونگ برای آن نسخه به‌روز شده فناوری ارتباطی بلوتوث را در نظر گرفته باشد. به عبارت دیگر می‌توان گفت اعطای مجوزهای دو مرکز توسعه فناوری‌های بلوتوث و وای-فای به این معنی خواهد بود که «گلکسی اکس» سامسونگ بدون شک به تولید می‌رسد و سامسونگ در حال تکمیل آن است.

منابع آگاه اعلام کردند که سامسونگ از سری گوشی‌های «گلکسی اکس» خود بین فصل سوم سال ۲۰۱۷ تا فصل اول سال ۲۰۱۸ رونمایی می‌کند. ژانویه امسال گفته شده بود که پیش‌بینی می‌شود این محصول برای نخستین بار اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی شود. البته منابع آگاه می‌گویند این گوشی هوشمند خم شدنی در همه جهت‌ها انعطاف‌پذیر نیست و در عوض کاربر می‌تواند مدل اولیه آن را فقط در دو جهت خم کند.

هفته گذشته شرکت چینی لنوو از مدل مفهومی تبلت انعطاف‌پذیر خود رونمایی کرد و نشان داد «لنوو فولیو» را به راحتی می‌توان از وسط خم کرد. این دستگاه با قابلیت مذکور می‌تواند نمایشگر خود را از ۵.۵ اینچ به ۷.۸ اینچ ارتقا دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا