MAPS.ME: نقشه‌ی آفلاین برای همه‌ جا

نقشه‌های آفلاین در مواقعی که دسترسی به اینترنت ندارید کمک شایانی برای پیدا کردن مسیر درست به شما خواهند کرد. امروز اما به سراغ یک برنامه خارجی رفته‌ایم که امکانات اینچنینی ارائه می‌کند. اولین مطلب در مورد یک همچین برنامه‌ای این است که؛ آیا نقشه‌ی داخلی را همراه دارد یا خیر؟ جواب آری است.

موبنا – در MAPS.ME شما بعد از نصب برنامه یک دیتای کلی با حجم حدود ۵۰ مگابایت باید دانلود کنید و سپس راهی نقشه‌ی اولیه و زیبای برنامه خواهید شد. این نقشه از کل دنیا ظاهر زیبایی دارد که برای مدتی شما را در سرک کشیدن به آن سرگرم می‌کند. سپس با کلیک بر روی کشورها و شهرهای مختلف یک کادر کوچک کنار صفحه باز شده و اطلاعات کمی از کشورها به همراه لینک ویکی‌پدیای آن‌ها را برای شما نمایش می‌دهد. دو نکته حائز اهمیت در این باره وجود دارد، یکی امکان اضافه کردن این نقطه به علاقه‌مندی‌ها و امکان اضافه کردن اطلاعات و دست نوشته به صورت شخصی.

تا اینجای کار هر چه گفته شد از کلیات بود. شما برای دیدن نقشه‌ی هر بخش از ایران باید آن‌ها را دانلود کنید. شمال، جنوب، شرق و غرب به صورت جداگانه و هر کدام حدود ۶۰ مگ دانلود دارند. بعد از دانلود این اطلاعات بر روی گوشی شما باقی خواهد ماند و هر موقع که بخواهید می‌توانید از آن‌ها استفاده ببرید. خوشبختانه برای دانلود صفحه دیگری باز نشده و برنامه بعد از یک پرسش کوتاه برای دانلود خود شروع به کار کرده و نقشه را آماده می‌کند.

نقشه‌های دانلود شده کامل و با جزییات هستند. خطوط مترو و اتوبوسرانی در آن به خوبی نمایش داده شده و اگر زبان دستگاه شما فارسی باشد تمام اطلاعات به صورت فارسی نمایش داده می‌شود. حداقل در مورد تهران باید گفت نقشه‌ را که مورد ارزیابی قرار می‌دادیم به روز و با جزییاتی بسیار مطلوب بود. امکان اضافه کردن اماکن مختلف به لیست علاقه‌مندی‌ها هم دراین بخش وجود دارد و هر کدام از اماکن بر حسب نوع آیکون مخصوص به خود را دارند که باعث سردرگمی نخواهد شد. در مورد جزییات حتما این نقشه را دانلود کنید و خود ببینید.

امکانات دیگری نیز بری MAPS.ME در نظر گرفته شده که همگی به همراه نقشه‌ها به صورت رایگان عرضه شده‌اند. مسیریابی، به روزرسانی نقشه‌ها، گزارش ترافیک خیابان‌ها و … بخشی از امکاناتی هستند که این برنامه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در نهایت باید گفت، امکانات اینچنینی را تنها در نقشه‌های آنلاین می‌توان دید. پس اگر از نقشه‌های ناقص با رابط‌های کاربری بد خسته شده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما MAPS.ME را دانلود کنید. جدا از کمکی که در مسیریابی به شما خواهد کرد، شاید شما هم مثل ما درگیر گشت و گذار در نقشه آن شدید.

نقاط قوت

– رابط کاربری کم‌نظیر و روان

– ارائه اطلاعات در مورد شهرها و کشورها

– نقشه‌هایی باجزییات کامل به صورت کاملا آفلاین

– امکان مسیریابی

– ایجاد لیست علاقه‌مندی‌ها برای مقاصد مختلف

  • MAPS.ME: نقشه‌ی آفلاین برای همه‌ جا
  • MAPS.ME: نقشه‌ی آفلاین برای همه‌ جا
  • MAPS.ME: نقشه‌ی آفلاین برای همه‌ جا
  • MAPS.ME: نقشه‌ی آفلاین برای همه‌ جا
  • MAPS.ME: نقشه‌ی آفلاین برای همه‌ جا
  • MAPS.ME: نقشه‌ی آفلاین برای همه‌ جا
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا