۸ قابلیت متمایز «گلکسی اس۸» که از آن بی‌خبرید (عکس)

در اینجا ۸ قابلیت ویژه در مورد گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» آورده شده است که سامسونگ به صورت مستقیم آنها را تبلیغ نکرد و با این وجود هر کدام از آنها می‌توانند توجه شما را به خود جلب کنند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – از هم‌اکنون می‌توان «گلکسی اس۸» را یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۷ میلادی دانست. به جز نمایشگر باکیفیت و بزرگ دستیار دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی و دیگر قابلیت‌هایی که در این محصول به کار گرفته شده است آن را از دیگر گوشی‌ها مجزا می‌کند. روی بدنه این گوشی هوشمند یک کلید ویژه برای دستیار هوشمند «بیکسبای» کار گذاشته شده است، این محصول با هدست‌های واقعیت مجازی «گیِر وی‌آر» سازگاری دارد و سیستم DeX می‌تواند آن را به یک رایانه شخصی تبدیل کند. حسگرهای دوربین دیجیتال در این گوشی هوشمند ارتقا یافته است و با این توضیحات، «گلکسی اس۸» از هم‌اکنون با بهترین گوشی‌هایی که قرار است امسال وارد بازار شوند رقابت می‌کند.

به جز آنچه که به صورت عمومی در رسانه‌های خبری اعلام شده است، این گوشی هوشمند قابلیت‌ها و امکانات بیشتری را هم در خود جا داده است که کمتر در مورد آنها شنیده‌اید. در اینجا ۸ قابلیت ویژه در مورد گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» آورده شده است که سامسونگ به صورت مستقیم آنها را تبلیغ نکرد و با این وجود هر کدام از آنها می‌توانند توجه شما را به خود جلب کنند.

 

۸ قابلیت متمایز «گلکسی اس۸» که از آن بی‌خبرید (عکس)

شارژر بی‌سیم پرسرعت

شارژر بی‌سیم طی چند سال گذشته برای برخی گوشی‌های هوشمند عرضه شد که البته چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت. ولی سامسونگ در این زمینه تلاش‌های فراوان کرد. «گلکسی اس۸» قادر است از سیستم شارژر بی‌سیم پشتیبانی کند و سرعت آن نسبت به بیشتر شارژر‌های بی‌سیم «کیو‌آی» دو برابر افزایش یافته است. توان شارژر بی‌سیم این گوشی هوشمند ۲.۴ آمپر و میانگین توان دیگر گوشی‌های مشابه ۱.۵ آمپر است. همین مسئله باعث می‌شود تا شما در کوتاه‌ترین زمان بتوانید با سرعت بالا باتری گوشی را به صورت بی‌سیم شارژ کنید.

اگر بخواهید از این مزیت بهره‌مند شوید می‌توانید سیستم «فَست وایرلس چارجینگ استند» سامسونگ را به قیمت ۹۰ دلار خریداری کنید. شاید بتوان گفت این پرسرعت‌ترین شارژر بی‌سیم در بازار محسوب می‌شو و تمام نیازهای شما را در این زمینه برطرف می‌کند.

 

۸ قابلیت متمایز «گلکسی اس۸» که از آن بی‌خبرید (عکس)

تغییر قابلیت‌ها و رنگ‌ کلیدهای مجازی

شرکت سامسونگ با معرفی «گلکسی اس۸» کلید سخت‌افزاری در صفحه روی بدنه دستگاه را برای همیشه کنار گذاشت و در عوض کلیدهای نرم‌افزاری داخلی با رنگ‌های متفاوت را جایگزین آن کرد. این کلیدها به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که به راحتی می‌توانید قابلیت‌های آنها را تغییر دهید. به صورت پیش‌فرض این کلیدها برای نمایش صفحاتی که به تازگی باز شده‌اند، صفحه اصلی گوشی، و برگشتن به مرحله قبلی طراحی شده‌اند. شما می‌توانید با میزان فشاری که روی هر یک از این کلیدها وارد می‌کنید کارکردهای مختلف آن را در اختیار بگیرید. همچنین می‌توانید با فرمان صوتی، قابلیت مورد نظر را در این گوشی به کار بگیرید و به عنوان مثال بدون لمس کلید مخصوص نمایش صفحه اصلی، این فرآیند را انجام دهید.

 

۸ قابلیت متمایز «گلکسی اس۸» که از آن بی‌خبرید (عکس)

دردسترس بودن همیشگی کلید نمایش صفحه اصلی گوشی

حتی اگر در بخشی باشید که کلید «هوم» یا نمایش صفحه اصلی گوشی را مشاهده نکنید یا نمایشگر گوشی خاموش باشد، با فشار محکم‌تر روی بخشی از گوشی که مربوط به این کلید می‌شود می‌توانید قابلیت آن را در اختیار بگیرید و از این طریق همیشه بتوانید کلید «هوم» را مانند زمانی که مدل سخت‌افزاری آن موجود بود در اختیار داشته باشید. با این توضیح شما به راحتی می‌توانید مدیریت بخش‌های مختلف «گلکسی اس۸» را در اختیار بگیرید، اپلیکیشن‌های مورد نظر را باز کنید، پیام‌های دریافتی را مشاهده کنید و حتی زمانی که نمایشگر گوشی خاموش است این قابلیت‌ها را در اختیار بگیرید.

 

۸ قابلیت متمایز «گلکسی اس۸» که از آن بی‌خبرید (عکس)

سیستم پردازش تصویری چند-فریمی

دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند نسبت به حسگر تصویری که در دیگر پرچمداران سری محصولات «گلکسی اس» به کار گرفته می‌شود تفاوت‌های فراوان دارد. سامسونگ برای این گوشی هوشمند الگوریتم‌های پردازش تصویری جدید را به کار گرفته است و بر این اساس دوربین «گلکسی اس۸» می‌تواند با هر بار فشار دادن کلید شاتر به‌جای یک عکس، سه عکس را به صورت همزمان بگیرد. این اتفاق برای همه تصاویر انجام می‌شود و سرعت پردازش برای گرفتن سه عکس همزمان بسیار بالا است. اتفاق مذکور باعث می‌شود عکس نهایی که مشاهده می‌کنید شفاف‌تر، واضح‌تر و با جزییات بیشتر نمایش داده شود.

 

۸ قابلیت متمایز «گلکسی اس۸» که از آن بی‌خبرید (عکس)

کنترل اپلیکیشن دوربین با یک دست

سامسونگ به جای آنکه قابلیت مجزا برا یکنترل اپلیکیشن دوربین با یک دست را اریه کند، آن را بهینه‌سازی و کاربردی‌تر کرده است. شما با حرکت دادن انگشت شست در جهت‌های مختلف می‌توانید قابلیت‌های مختلف دوربین را در اختیار بگیرید و آسان‌تر عکاسی کنید. این قابلیت همچنین به شما امکان می‌دهد به راحتی حالت دوربین را از تصویربرداری با لنز اصلی به تصویربرداری با لنز سلفی تغییر دهید و بخش مربوط به فیلترها برای ویرایش عکس را فعال کنید. علاوه بر موارد یاد شده، این امکان برای شما فراهم شده است تا کلید شاتر را بنا به نیاز و سلیقه خود در سمت چپ یا راست نمایشگر بگذارید تا عکاسی آسان‌تر شود.

 

۸ قابلیت متمایز «گلکسی اس۸» که از آن بی‌خبرید (عکس)

کاهش سرعت خالی شدن باتری به‌مرور زمان

توسعه فناوری این امکان را برای سامسونگ فراهم کرد تا بتواند ظرفیت باتری «گلکسی اس۸» را به میزان قابل ملاحظه ارتقا دهد. اگر گوشی هوشمند «گلکسی اس۷» پس از یک سال استفاده حدود ۸۰ درصد ظرفیت اصلی باتری خود را در اختیار کاربران قرار می‌داد، هم‌اکنون این امکان فراهم شده است تا «گلکسی اس۸» پس از گذشت همین مدت ۹۵ درصد ظرفیت باتری را در اختیار شما بگذارد. البته باید توجه داشت که اندازه‌گیری این اتفاق کار چندان آسانی نیست و به این مسئله بستگی دارد که شما در طول یک سال چند بار گوشی هوشمند خود را شارژ می‌کنید و چه میزان از باتری گوشی کار می‌کشید. با این وجود سامسونگ تلاش فراوان انجام داده است تا پایداری و توان باتری در پرچمدار جدید ارتقا یابد و کاربر برای دوره زمانی طولانی‌تر بتواند باتری را با کیفیت روز اول مورد استفاده قرار دهد.

 

۸ قابلیت متمایز «گلکسی اس۸» که از آن بی‌خبرید (عکس)

اینترنت گیگابیتی

«گلکسی اس۸» از نخستین گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که امکان دسترسی به اینترنت بی‌سیم مبتنی بر شبکه مخابراتی اِل‌تی‌ای را با میانگین سرعت یک گیگابیت در ثانیه فراهم می‌کند و به عبارت دیگر می‌تواند سرعت اینترنت را به ۱۲۵ مگابایت در ثانیه برساند. این اتفاق به واسطه بهره‌مندی از مودم «اکس۱۶» کوالکام که در پردازنده مرکزی «اسنپدراگون ۸۳۵» به کار گرفته شده، فراهم شده است. مدل ویژه این گوشی هوشمند برای بازار آمریکا با پردازنده «اسنپدراگون ۸۳۵» عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که در آزمایش‌های صورت گرفته «گلکسی اس۸» موفق شده است به این سرعت اینترنت دسترسی پیدا کند و بر این اساس حداقل کاربران آمریکایی می‌توانند اینترنت گیگابیتی را روی گوشی هوشمند خود تجربه کنند. البته برای این اتفاق می‌بایست شرکت مخابراتی خدمات اینترنتی پرسرعت ارایه دهد.

 

۸ قابلیت متمایز «گلکسی اس۸» که از آن بی‌خبرید (عکس)

نمایشگر با کیفیت بالا

طی چند روز گذشته اخبار فراوان در مورد کیفیت نمایشگر «گلکسی اس۸» به گوش رسیده است. ولی این طور که گفته می‌شود سامسونگ این محصول را به نمایشگر «او‌اِل‌ای‌دی» با فناوری جدید مجهز کرده است. این طور که بررسی‌های مرکز «دیسپلی‌مِیت» نشان داد و شرکت سامسونگ آن را تایید کرد، وسعت نمایشگر رنگ‌ها در این نمایشگر ۱۱۳ درصد «دی‌سی‌آی-پی۳» است و وسعت آن نسبت به استانداردهای تعریف شده برای رنگ‌ها ۱۴۲ درصد محاسبه می‌شود.

گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» به واسطه ۸ قابلیت یاد شده از تمام محصولات موجود در بازار جهانی مجزا می‌شود و هم‌اکنون به عنوان بهترین گوشی هوشمند موجود در بازار جهانی گوی سبقت را از رقبا ربوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا