فهرست بهترین بازی‌های موبایلی چندنفره (+عکس)

کارشناسان بر اساس یک بررسی جدید در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی لیست بهترین بازی‌های موبایلی با قابلیت حضور همزمان چند کاربر را منتشر کردند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – سال ۲۰۱۶ میلادی به پایان رسید و هم‌اکنون که تعطیلات پایان سال آغاز شده است، بسیاری از علاقمندان به دستگاه‌های موبایلی تمایل دارند زمان خالی خود را به بازی‌های ویدیویی اختصاص دهند. بازی‌ها از آن دسته اپلیکیشن‌های موبایلی محسوب می‌شوند که همواره در طول سال طرفدار دارند و هم‌اکنون که تعطیلات فرا رسیده است، توجه بیشتری از کاربران را به خود جلب می‌کنند. البته باید توجه داشت که اگر بتوانید بازی‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید،‌ نیاز نیست منتظر تعطیلات بمانید و قطعا در کوتاه‌ترین زمان خالی که در طول روز پیدا می‌کنید سراغ آن خواهید رفت.

با وجود اینکه بهتر است زمان استراحت خود در هر روز یا پایان هفته را با اعضای خانواده قسمت کنید، ولی بازی‌های موبایلی هم می‌توانند به صورت برنامه‌ریزی شده مورد استفاده قرار بگیرند تا به این بخش از لذت‌های خود هم پاسخ دهید. کارشناسان بر اساس یک بررسی جدید در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی لیست بهترین بازی‌های موبایلی با قابلیت حضور همزمان چند کاربر را منتشر کردند تا بتوانید از اوغات فراقت خود بیشتر لذت ببرید.

بازی Exploding Kitten – قیمت: ۱.۹۹ دلار – قابلیت بارگذاری روی سیستم عامل اندروید و iOS

بنیاد Kickstarter معروف‌ترین مرکز توسعه فناوری‌های نوین محسوب می‌شود که روی آنها سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام می‌دهد تا آنها را در به صورت عمومی در اختیار کاربران بگذارد. این مرکز بزرگترین سرمایه‌گذاری که در تاریخ فعالیت‌های خود روی بازی‌های ویدیویی انجام داد مربوط به Exploding Kitten می‌شد. گیم‌پلی این بازی بسیار جذاب است و فضای هنری که در آن طراحی شده است نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. این محصول در خانواده بازی‌های کارتی طبقه‌بندی می‌شود و اگرچه از زمان عرضه عمومی آن کمتر از ۱۸ ماه می‌گذرد، یکی از بهترین بازی‌های موبایلی کنونی محسوب می‌شود. این بازی بسیار سرگرم کننده و البته اعتیادآور است و با آن می‌توانید لذت بیشتری از دستگاه موبایلی خود ببرید.

۱-exploding-kittens

بازی Battle Slimes – قیمت: ۱.۹۹ دلار – قابلیت بارگذاری روی سیستم عامل اندروید و iOS

این یک بازی موبایلی فوق‌العاده است که به صورت همزمان چند کاربر می‌توانند آن را دنبال کنند و البته تا اندازه‌ای می‌توان آن را مشابه بازی Super Smash Bros دانست. این بازی به گونه‌ای طراحی شده است که حداکثر چهار کاربر به صورت همزمان می‌توانند در آن حضور داشته باشند و هر چهار نفر آنها روی یک دستگاه بازی را پیش ببرند .هر کاربر کنترل یک دکمه را در اختیار می‌گیرد تا شخصیت بازی از روی موانع پیش‌رو بپرد و خود را به جلو ببرد. دیگر فعالیت‌هایی که شخصیت اصلی بازی انجام می‌دهد از جمله حرکت رو به جلو و ضربه زدن به صورت خودکار انجام می‌شود و هر زمان که پرش انجام می‌شود، این حرکات هم مدیریت می‌شوند. این بازی با سرعت بالا انجام می‌شود و به همین خاطر بهتر است آن را روی نمایشگر بزرگ به‌خصوص تبلت‌ها دنبال کرد. به هر حال اگر رایانه لوحی در اختیار ندارید، با یک گوشی هوشمند بزرگ هم می‌توانید از این بازی لذت ببرید.

۲-battle-slimes

بازی Fun Run Arena Multiplayer Race – قیمت: رایگان – قابلیت بارگذاری روی سیستم عامل اندروید و iOS

اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که تمایل به رقابت دارید و می‌خواهید در مسابقات این چنینی حضور یابید،‌ پیشنهاد می‌کنیم حتما این بازی را روی دستگاه موبایلی خود نصب کنید. بازی Fun Run Arena در اصل ترکیبی از سه بازی محبوب Super Mario Bros، Happy Tree Friends و Need for Speed محسوب می‌شود و به عبارت دیگر می‌توان گفت اگر این بازی را روی دستگاه خود نصب کنید، هر سه بازی مذکور را در اختیار خواهید داشت. هدف بازی این است که شما در فضای دوبُعدی در مقابل سه رقیب دیگر قابت کنیدو مسابقه بدهید. هر یک از سه رقیب دیگر که در این بازی دیده می‌شوند یک شخصیت کارتونی دارند که با سرعت زیاد مسیر بازی را پیش می‌برند. شما از کلیدها و ابزارهای مختلف استفاده می‌کنید تا سرعت حرکت خود را افزایش دهید یا در مواقع لزوم با سرعت پایین‌تر حرکت کنید. برخی موانع از جمله رعد و برق، اره، تله و … در مسیر حرکت شما وجود دارد که باید مراقب باشید در آنها گیر نیفتید و مسیر بازی را به سلامت به انتها برسانید.

۳-fun-run-arena-multiplayer-race

بازی Volleyball Hangout – قیمت: رایگان – قابلیت بارگذاری روی سیستم عامل اندروید

این بازی برای دو کاربری که قصد دارند به صورت همزمان با یکدیگر بازی کنند بسیار مناسب است. فضا در اصل شبیه به مسابقات والیبال ساحلی طراحی شده است. هر یک از افرادی که در این بازی حضور دارند با شکل ظاهری کارتونی شبیه به کرم ظاهر می‌شوند و در دو طرف تصویر قرار می‌گیرند. هدف شما این است که توپ را به سمت طرف مقابل پرتاب کنید از برخورد توپ با زمین جلوگیری کنید. در هر اتفاق بیش از سه بار اجازه ندارید توپ را به بالا پرتاب کنید و در غیر این صورت یک امتیاز را از دست خواهید داد. اولین کاربری که بتوانید به امتیاز ۱۰ برسد بازی را برده است. اگرچه فضای این بازی بسیار ساده طراحی شده است، ولی باید اعتراف کرد این یکی از اعتیادآورترین بازی‌های گروهی محسوب می‌شود و به شما کمک می‌کنید متوجه گذشتن زمان نشوید. این بازی مبتنی بر فناوری ارتباطی بلوتوث هم می‌تواند بین دو دستگاه دنبال شود. در این بازی به میزان زیاد آگهی تبلیغاتی مشاهده می‌کنید، ولی مطمئن باشید این تبلیغات دردسری برای شما ایجاد نمی‌کنند تا از دنبال کردن بازی پشیمان شوید.

۴-volleyball-hangout

بازی Pi Fight – قیمت: رایگان – قابلیت بارگذاری روی سیستم عامل اندروید

فضای این بازی بسیار ساده طراحی شده است و البته اگر قصد داشته باشید با دیگر کاربران به صورت همزمان یک بازی جذاب را دنبال کنید، پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را هم مد نظر قرار دهید. در این بازی دو نقطه داخل یک دایره رنگی دور یکدیگر می‌چرخند. اگر دایره رنگی بزرگ با نقطه شما هماهنگ شود، می‌بایست تلاش کنید تا از آن رهایی یابید. اگر دایره رنگی با نقطه شما هماهنگ نشود، در طول جریان بازی باید سعی کنید تا با نقطه دیگر برخورد نکنید. این بازی روی یک دستگاه انجام می‌شود و البته به صورت آنلاین می‌توانید با کاربر دیگر دو نقطه را دنبال کنید. اگرچه سادگی در فضای بازی اولین نکته‌ای که به چشم می‌آید، ولی همین مسئله کمک می‌کند برای پیش بردن مراحل مختلف بازی به نمایشگر بزرگ نیاز نداشته باشید و در یک گوشی هوشمند معمولی هم بتوانید آن را انجام دهید. گوشی‌های هوشمند تا اندازه ۴.۷ اینچ هم می‌توانند برای پیش بردن این بازی مناسب باشند و البته توجه داشته باشید که این بازی کاملا رایگان است و بر این اساس احتمال نمایش آگهی‌های تبلیغاتی در آن وجود دارد.

۵-pi-fight

بازی Showdown – قیمت: رایگان – قابلیت بارگذاری روی سیستم عامل اندروید

آیا تاکنون تمایل داشته‌اید در اتفاق شبیه دوئل شرکت کنید و میزان سرعت عمل خود را برای شلیک گلوله به سمت طرف مقابل بسنجید؟ اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که می‌خواهید چنین اتفاقی را تجربه کنید بهتر است بازی Showdown را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید. این بازی بسیار جذاب طراحی شده است و به صورت همزمان دو نفر می‌توانند آن را انجام دهند. فضای این بازی به دو صورت طراحی شده است تا دو نفر که قصد دارند در آن حضور داشته باشند به صورت آنلاین مراحل را پیش ببرند یا اینکه به صورت فیزیکی در کنار یکدیگر بنشینند و هر دو آنها روی یک نمایشگر به هم شلک کنند. با این توضیحات بازی Showdown می‌تواند گوشی هشمند اندرویدی شما را به عرصه نبرد تبدیل کند تا با در دست گرفتن هفت‌تیر، مقابل فرد دیگر بایستید. برای پیش بردن این بازی به یک گوشی اندرویدی دیگر یا یک رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز هم نیاز دارید تا به عنوان سرور مورد استفاده قرار بگیرد. زمانی که این هماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد شد، شما می‌توانید از طریق فناوری بی‌سیم Wi-Fi اتصال مورد نظر را برقرار کنید. در این شرایط مقابل حریف خود می‌ایستید، هفت‌تیر را از جلد چرمی آن بیرون می‌آورد و آماده شلیک می‌شوید. نخستین کاربری که سه ست را ببازد، از دور مسابقات خارج می‌شود. این بازی واقعا اعتیاد‌آور است و اگر یک بار آن را دنبال کنید متوجه خواهید شد که به صورت روزانه درگیر آن می‌شوید.

۶-showdown

 بازی AirConsole – قیمت: رایگان – قابلیت بارگذاری روی سیستم عامل اندروید و iOS

اگر قرار باشید گوشی هوشمند خود را به دستگاه کنترلی برای کنسول‌های بازی تبدیل کنید از این اتفاق لذت خواهید برد؟ بازی AirConsole در اصل این اقدام را برای شما انجام می‌دهد. باید توجه داشت که این در اصل یک بازی محسوب نمی‌شود و می‌توان آن را یک پلتفرم معرفی کرد که انواع مختلف بازی‌ها مبتنی بر آن اجرا می‌شوند و کاربران به صورت همزمان می‌توانند در آن حضور یابند. پلتفرم مذکور سایت اینترنتی AirConsole.com را روی رایانه شخصی یا تلویزیون هوشمند اجرا می‌کند و سپس گوشی هوشمند یا رایانه لوحی شما با کدهای مربوط به آن سازگار می‌شود. در این شرایط گوشی هوشمند شما به یک دستگاه کنترلی تبدیل شده است که می‌توانید از آن استفاده کنید. پلتفرم مذکور با انواع مختلف گوشی‌های هوشمند مدرن سازگاری دارد و انواع مختلف سیستم‌های عامل موبایلی هم با آن هماهنگ می‌شوند. حتی گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر که کند هستند هم با این پلتفرم مشکلی ندارند. اگر بخواهیم صادقانه در این زمینه صحبت کنیم باید بگوییم این بهترین پلتفرم موبایلی برای اجرای همزمان چند بازی و حضور همزمان چند کاربر محسوب می‌شود. ایده مربوط به این بازی بسیار جالب است و حتما از آن خوش‌تان می‌آید.

۷-airconsole

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا