پایه های لرزان عمارت تاریخی فخرالدوله در مدرسه راهنمایی!

موبنا – از آن بنای تاریخی چیز زیادی باقی نمانده است، ترک‌های عمیق در دیوارها، پله‌های شکسته که هر لحظه امکان فرو ریخنشان وجود دارد و گچ‌بری‌های ریخته شده نمازخانه فخرالدوله، شیشه‌های رنگی شکسته، کاشی های لعابی که یکی در میان از دیوار کنده شده و…. همه و همه گواه اتفاقی ناگواری را می دهد. …

موبنا – از آن بنای تاریخی چیز زیادی باقی نمانده است، ترک‌های عمیق در دیوارها، پله‌های شکسته که هر لحظه امکان فرو ریخنشان وجود دارد و گچ‌بری‌های ریخته شده نمازخانه فخرالدوله، شیشه‌های رنگی شکسته، کاشی های لعابی که یکی در میان از دیوار کنده شده و…. همه و همه گواه اتفاقی ناگواری را می دهد.
۱-۲۷۲۰-th3
مسئولان مدرسه هم دور تا دور این بنای تاریخی را با بدسلیقگی از ترس ریزش احتمالی پوشانده‌اند و اعلام کردند که بارها و بارها به سازمان میراث فرهنگی و شهرداری منطقه نامه نوشته اند که فکری به حال این عمارتی که هرروز قسمتی از آن بروی دانش اموزان می ریزد؛ کنند اما در این سالها هیچ اتفاقی در راستای بهبود وضعیت رخ نداده!

علی محمد سعادتی قائم مقام شهرداری منطقه۱۲ در گفت وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت این عمارت و درخواست مسئولان مدرسه برای ورود شهرداری به این موضوع گفت: شهرداری نمی‌تواند به مباحث مرمت عرصه‌های خصوصی وارد شود و تنها مرمت و احیای عرصه‌های عمومی شهر همچون معابر و… آن هم با نظر و اجازه شورای شهر امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه این عمارت در حال تخریب داخل حیاط مدرسه راهنمایی دخترانه، قرار دارد گفت: شهرداری هرساله ردیف اعتباراتی را در قالب کمک به مدارس در بودجه مناطق در نظر می گیرد اما این کمک‌ها برای انجام کارهای عمومی همچون رنگ آمیزی دیواره، مرمت فضاهای عمومی همچون سرویس بهداشتی، حیاط و… است و اعتباری برای انجام کارهای عمرانی بزرگ مقیاس همچون مرمت این عمارت لحاظ نمی شود.

وی با بیان اینکه مرمت این عمارت هزینه زیادی در بر خواهد داشت گفت: باید مالک مدرسه، وزارت اموزش و پرورش به عنوان بهره بردار و سازمان میراث فرهنگی در راستای مرمت و احیای این بنای تاریخی با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

سعادتی افزود: اینکه نه سازمان میراث فرهنگی و نه وزارت آموزش و پروش پای کار نیایید و بعد توقع داشته باشند که شهرداری وارد شود منطقی نیست!

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا